مجلات و نشریات مطرح سینمای جهان
نوشته شده توسط : پویا عماد

کایه دو سینما ( Cahiers Du Cinema ) 
مجله سینمایی مهم و بسیار ارزشمندی که به صورت ماهنامه از سال 1951 در فرانسه به چاپ می رسد. بنیان گذاران این نشریه آندره بازن ، ژاک – دونیول والکروز و لودوکا بودند. 
این نشریه مباحث بسیار مهمی را در باب سینما به راه انداخت ، از جمله تئوری مولف و ساختارگرایی در نقد فیلم.
کایه دو سینما در لغت به معنای دفترهای سینما است. این مجله در اواسط دهه 1950 از خلال مقالاتی که منتقدان جوانی چون فرانسوا تروفو ، کلود شابرول ، ژان لوک گدار ، اریک رومر و ... ( پیش از روی آوردن به فیلم سازی ) نوشتند ، تئوری مولف را معرفی و ترویج کرد. نقدهای این نویسندگان و دیگر نویسندگان کایه دو سینما ، موجب شد که توجه سینما دوستان به فیلم سازانی که در گذشته آنها را به عنوان فیلم سازانی که تنها آثار سرگرم کننده می سازند ، می شناختند ، جلب شود و به آثار آنها به عنوان یک کلیت که کارگردان نقش اساسی در آن داشته است ، نگریسته شود ، فیلم سازانی مانند آلفرد هیچکاک ، نیکلاس ری و ... .
همچنین به مدد تلاش های نویسندگان کایه دو سینما بود که در دهه 1960 ، مبحث ساختارگرایی در نقد فیلم مطرح شد و این کار در پی چاپ مقالات کریستین متز و ترویج دیدگاه های ساختارگرایانه و تلفیق آن با عقاید مارکسیستی سردمداران جدید مجله و برخورد سیاسی آنها با سینما ، صورت گرفت. 
با توجه به آنچه گفته شد ، به خوبی مشخص است که تکیه اصلی این نشریه بر نقدنویسی و تحلیل و بررسی آثار فیلم سازان است. 

سایت اند ساوند ( Sight And Sound )
ماهنامه ای که توسط انستیتوی سینمایی انگلیس منتشر می شود. این نشریه بسیار معتبر و پر تیراژ ، در هر شماره شامل اخبار سینمای جهان ، مقالات نظری درباره تاریخ سینما ، فیلم ها و فیلم سازان و ... است. در این نشریه صفحاتی نیز به نقد فیلم های روز جهان و کتاب های سینمایی تازه انتشار یافته ، اختصاص دارد. همچنین این نشریه هر ساله ، لیستی از بهترین های تاریخ سینما را در رشته های مختلف ، طی نظر سنجی هایی اعلام می کند. 

ورایتی ( Variety )
ورایتی به صورت هفته نامه و در نیویورک چاپ می شود و حاوی اخبار صنعت سینما است. این نشریه مقالاتی در مورد جنبه های مختلف فیلم سازی ، نقد فیلم و آمار فروش فیلم ها هم ، به چاپ می رساند. همچنین این مجله ضمیمه ای دارد که روزانه به چاپ می رساند و در آن ، درباره سینما وتلوزیون به عنوان فعالیتی بازرگانی مطلب می نویسد.

فیلم کوارتلی ( Film Quarterly )
یکی از نشریات مطرح سینمایی آمریکا که شامل نقد فیلم ، بررسی آثار فیلم سازان و بررسی جنبه های فنی کار فیلم سازی و مقالات تحقیقی است. ناشر این نشریه ، انتشارات دانشگاه کالیفرنیا است.

فیلم کالچر ( Film Culture )
نشریه ای آمریکایی که در سال 1955 توسط پایه ریزی شده است و در نیویورک چاپ و منتشر می شود. اندرو ساریس ، منتقد و نظریه پرداز مطرح سینما ، اولین مقاله خود درباره تئوری مولف را در سال 1962 در این نشریه منتشر کرد. این نشریه بیشتر به سینمای تجربی می پردازد. 

فیلم کامنت ( Film Comment )
نشریه ای معتبر و مطرح که هر دو ماه یک بار چاپ می شود و ناشر آن انجمن سینمایی لینکلن در نیویورک است. در این مجله مقالاتی پیرامون بخش ها و جنبه های مختلف سینما وجود دارد.

انیما فیلم ( Anima Film )
فصل نامه ای است که در کشور لهستان و از سوی انجمن بین المللی سینمای این کشور منتشر می شود. این نشریه به چند زبان چاپ و ارائه می شود. انیما فیلم ، حاوی مقالاتی است که عمدتا از نشریات سینمایی معتبر برگزیده شده اند ، علاوه بر این در این نشریه اخبار ، تازه های تکنیکی در عالم سینما و دستاوردهای جدید به ویژه در نقاشی متحرک در جهان نیز ، ارائه می شود.

سینفکس ( Cinefex )
مجله ای که سه بار در سال منتشر می شود و در ایالت کالیفرنیای آمریکا به چاپ می رسد. این مجله ویژه تمهیدات سینمایی ، جلوه های ویژه و عکاسی است و در هر شماره به یک یا چند فیلم می پردازد. این مجله دارای مقالات مفصل و مصاحبه هایی در این زمینه است و به ویژه عکاس ها از آن استقبال می کنند. 
سینه فانتاستیک ( Cinefantastique ) 
مجله ای که هر دو ماه یک بار در ایالت ایلی نویز آمریکا چاپ و منتشر می شود و حاوی نوشته هایی هوشمندانه و تصاویری جذاب درباره فیلم های تخیلی ، به ویژه علمی- تخیلی و گونه های ترسناک است. این مجله دارای مقالات ، مصاحبه ها و بررسی فیلم های تولید شده است. 

باکس آفیس ( Box Office )
ماهنامه ای که بیشتر درباره دستاوردها و پیشرفت های مربوط به نمایش فیلم و تجهیزات آن است. در این نشریه ، همچنین اطلاعاتی درباره فیلم های در حال تولید ، هزینه تولید آنها ، زمان نمایش فیلم ها در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

فیلم این ریویو ( Film In Review )
مجله ای که ده بار در سال چاپ می شود و فیلم ها و کتاب های سینمایی را بررسی می کند. همچنین این مجله ، مقالاتی مربوط به بخش های خاصی از جنبه های مختلف صنعت سینما ، دارد. این مجله وابسته به هیئت ملی بررسی فیلم ( NBRMP ) است و در شهر نیویورک به چاپ می رسد.

فیلم ریدر ( Film Reader )
نشریه ای که از سوی واحد دانشگاه نورث وسترن چاپ می شود و به طور کلی حاوی آرای جدید ، در ارتباط با فیلم است و به طور ویژه نیز ، به نشانه شناسی و گونه های سینمایی می پردازد. 

سینما ژورنال ( Cinema Journal )
روزنامه ای که وابسته به انجمن پژوهش های سینمایی در دانشگاه ایلی نویز است و توسط همین دانشگاه نیز منتشر می شود. این روزنامه دارای دیدگاه های سیاسی ، همراه با مقالاتی دانشگاهی درباره فیلم های تجاری و غیر تجاری است.

واید انگل ( Wide Angle )
فصل نامه ای سینمایی که توسط دانشگاه اوهایو منتشر می شود و شامل مقالاتی در نقد و بررسی فیلم ها ، فیلم سازان و مباحث نظری است.

جامپ کات ( Jump Cut )
نشریه ای که سالانه چهار بار در کالفرنیا منتشر می شود و بیشتر مقالات ایدئولوژیک در عرصه سینما را به چاپ می رساند

 قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله





:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: