HTML چیست؟
نوشته شده توسط : پویا عماد

HTML یک زبان کامپیوتر که برای ایجاد سایت ساخته شده است. سپس این وب سایت ها توسط هر کس که به اینترنت متصل است قابل دیدن است. 
 یاد گرفتن این زبان نسبتاً ساده است زیرا مقدمات آن در طول یک جلسه پوشش داده می شود و در ساختن آنچه شما می خواهید واقعاً قدرتمند است. HTMLدائماً برای برطرف کردن خواسته ها و نیازمندی های مخاطبان روزافزون اینترنت، زیر نظر سازمان W3C که مسئولیت طراحی و نگهداری این زبان را دارد، در حال بازبینی و تغییر است. 

چیستhtml

 

HTML مخفف HyperText Markup Language می باشد:

HyperTextروشی است که شما در وب جابجا می شوید – با کلیک کردن روی یک نوشته خاص به نام hyperlink که شما را به صفحه دیگری می برد-. Hyper یعنی خطی نبودن – بعنوان مثال، شما می توانید با کلیک روی لینک ها در هر زمان به هر صفحه ای در اینترنت منتقل شوید – لینک ها ترتیب خاصی ندارند.
Markup کاری است که تگ های HTML با نوشته های درون خودشان می کنند: نوشته درون خودشان را از یک نوع نوشته خاص علامت گذاری می کنند(مثلاً نوشته پررنگ).
Language: HTML یک زبان است، چون مانند هر زبان دیگر کلمه و قواعد دارد. 
 

HTMLچگونه کار می کند؟

HTML شامل یک سری از کدهای کوتاه می باشد که توسط طراح سایت درون یک فایل نوشتاری تایپ می شوند – این کدها «تگ» هستند. سپس این نوشته با فرمت html ذخیره می شود و قابل مشاهده توسط یک مرورگر مانند اینترنت اکسپلورر یا کروم می باشد. 
 این مرورگر فایل را خوانده و نوشته درون آن را به یک فرم قابل نمایش ترجمه می کند. برای نوشتن HTMLباید از تگ ها بصورت درست استفاده شود.  شما می توانید از text-editor های ساده مانند Notepad یا editor های پیشرفته تر برای نوشتن HTML استفاده کنید.  

تگ ها چه کار انجام می دهند؟

 

html چیست


تگ ها چیزهایی هستند که نوشته معمولی را از کد HTML جدا می کنند. شما می توانید آنها را با نوشته هایی که درون <> هستند بشناسید. آنها با گفتن به مرورگر که چه چیزی را روی صفحه بسازد، اجازه ساختن تصویر، جدول و ... را می دهند. تگ های متفاوت کارهای متفاوتی انجام می دهند. 
 هنگامی که صفحه را توسط یک مرورگر می بینید خود تگها نمایش داده نمی شوند، ولی اثر آنها نمایش داده می شود.  ساده ترین تگ ها کاری بیشتر از قالب بندی نوشته انجام نمی دهند، مانند:

<b>این کلمات برجسته نشان داده می شوند</b>, ولی اینها نه.
در مثال بالا تگ <b> دور نوشته قرار داده شدو اثر آن اینست که نوشته درون تگ هنگامی که با یک مرورگر دیده می شود، برجسته نمایش داده می شود.

 





:: برچسب‌ها: htmlچیست، اچ تی ام ال ،کد html،htmlچگونه کار می کند، HyperText Markup Language ،زبان کامپیوتر، سازمان W3C، تگ ،tag،فرمت html ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: