سازه‌های نمایشگاهی چیست؟
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

سازه‌های نمایشگاهی چیست؟


غرفه‌های نمایشگاهی که در نتیجه همکاری و برنامه ریزی دقیق شرکت کننده‎ها و ایده خلاق طراحان حاصل می‎شوند، راهی مناسب برای تبلیغات و بازاریابی به شمار می‎روند. ساخت و طراحی غرفه‌ها توسط غرفه سازان و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، صورت می‎گیرد.  
با توجه به تأثیراتی که سازه های نمایشگاهی در اذهان بازديدکنندگان دارند، به تنهايي معياري با ارزشی براي تعيين موفقيت تجارت به شمار می‎روند. بر همین اساس طراحی و اجرای غرفه باید در راستای آگاهی از محصول و شرکت باشد تا مخاطبان هرچه بیشتر با مجموعه شرکت و خدمات آن آشنا شوند. به این معنا که فضای غرفه باید به گونه‎ای باشد که بازدیدکننده به سرعت بتواند بر مبنای علایق خود، محصولات مورد نظر را بیابد.
طراحی و تجهیز سازه‌های نمایشگاهی با فضا و امکانات نمایشگاه‌ها در اشکال متنوعی ساخته می‎شود که باتوجه به محدودیت‌های مالی، مکانی و زمانی بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده از سازه‌های نمایشگاهی چاپی مقرون به صرفه می‎باشد. به عبارت دیگر، این سازه ها شامل تمامی ابزارهایی است که در غرفه‌ها برای جابه جا کردن و معرفی محصولات استفاده می‎شود. 

 انواع سازه‌هاي نمايشگاهي :

انواع سازه‌های نمایشگاهی که با امور چاپی در ارتباط هستند عبارتند از:
 استندهای نمایشگاهی: این نوع سازه‌ مجموعه ابزارهایی برای نگهداری انواع پوستر در حالت ایستاده روی زمین می‎باشند که با اشکال متنوعی از جمله استند کراس، استند رومیزی، استند خرچنگی، تلسکوپی و ... قابل عرضه می‎باشد. اسکلت این استند بر حسب نیاز و درخواست مشتری می‎تواند متشکل از فلز، چوب، طلق و ... باشد.

رول آپ: رول آپ نوعی استند به شمار می‎رود که در آن متریال چاپی که عموما پلات لمینت، کنواس یا سینتاتک می‎باشد، در داخل یک قوطی آلومینیومی با یک فنر جمع شده و در نتیجه ، حمل و نقل و نگهداری آنرا تسهیل می‎کند. رول آپ‌ها انواع متعددی دارند از جمله:
رول آپ ثابت یکطرفه
رول آپ آویز گردان
رول آپ یکطرفه گردان
رول آپ دو طرفه گردان
رول آپ دو طرفه با‌هالوژن و گردان

 پاپ آپ: این نوع سازه نیز که همچون انواع قبلی قابلیت چاپ دارد در ابعاد و اشکال متنوعی طراحی و ساخته می‎شود که ساختار آن پرتابل بوده و در کمترین زمان ممکن دیوارهای داخل غرفه را می‎پوشاند و در غرفه‌های بدون دیوار حکم دیوار جداکننده را  دارد. پاپ آپ‌ها دارای سه نوع می‎باشند از جمله:
پاپ آپ سه در چهار :  این نوع پاپ آپ داری 12 ماژول می‎باشد که ارتفاع آن برابر 228 سانتیمتر و در چاپ آن از 6 لت 68 x  228  سانتیمتری از جنس پلات لمینت استفاده می‎شود.
پاپ آپ سه در سه :  این پاپ آپ داری 9 ماژول می‎باشد که ارتفاع آن 228 سانتیمتر و در چاپ آن از 5 لت 68 x  228 سانتیمتری از جنس پلات لمینت استفاده می‎شود.
پاپ آپ سه در دو :  این نوع پاپ آپ داری 6 ماژول است که ارتفاع آن 228 سانتیمتر و در چاپ آن از 4 لت 68 x  228 سانتیمتری از جنس پلات لمینت استفاده می‎شود.

لایت باکس: نوعی تابلوی کوچک فانتزی است که یک لامپ هالوژن در آن تعبیه شده و دارای انواع آویز دو طرفه، لایت باس دیواری، لایت باکس LED و لایت باکس زمینی ایستاده دو طرفه می‎باشد. لایت باکس‌ها قابلیت چاپ دارند و در اشکال متنوعی طراحی می‎شوند.





:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: