سئوی on page و تکنیک‎ها‎ی آن
نوشته شده توسط : پویا عماد

سئوی on page چیست؟

محتوای صفحه چیزی است که موجب برتری صفحه سایت در میان سایر وب سایت‎ها‎ می‎شود. این برتری توسط موتورهای جستجو اعلام می‎گردد. یک محتوای خوب باید بتواند به نیازها و تقاضاهای کاربران پاسخ دهد. 
این امر به مانند بازارهای تجارت در سراسر جهان که تولید را بر اساس تقاضا تنظیم می‎کنند، می باشد. بهترین محتوای یک سایت، باید بتواند به تقاضاهای کاربران اینترنتی پاسخ دهد. موتورهای جستجو نیز براساس همین تقاضاها، مجموعه‎ای از قوانین را در نظر می‎گیرند که وب سایت‎ها‎ با رعایت این قوانین، بهترین جایگاه را در نتایج به خود اختصاص می‎دهند. 
سئو on page به این معناست که روند آماده سازی صفحات وب سایت، براساس قوانین موتورهای جستجو صورت می‎گیرد. در واقع با بررسی و کنترل میزان رعایت این اصول در وب سایتها، رتبه بندی انجام میشود. نمونه‎ای از این نوع بهینه سازی را می‎توان در وارد کردن کدهای استاندارد HTML، تگ‎ها‎، قراردادن صحیح و منطقی کلمات کلیدی مشاهده نمود. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

بهترین تکنیک‎های‎ سئوی on page

-ایجاد مطالب لینک دار 

در صورتی که یک مطلب لینک دار نباشند، از نظر کاربران اینترنتی هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت. در صورتی که باعث میشود، میزان ترافیک سایت کاهش ‎یابد. مطالبی که دارای لینک بیشتر می‌باشند، در موتورهای جستجو قابل یافت شدن هستند. به عبارتی، سنسورهای موتورهای جستجو بصورت کاملاً خودکار این مطالب را شناسایی و در صفحه اول نتایج جستجو، برای کاربران اینترنتی به نمایش می‎گذارند. 

-انتخاب عنوان صفحه 

بعد از اینکه کاربران اینترنتی وارد صفحه سایت می‎شوند انتظار دارند که مطالب بکر، تازه و متمایز از دیگر عناوین باشد. برای انتخاب عنوان مناسب می‎توان به موارد زیر اشاره نمود: 
-علاوه بر عنوان اصلی باید از عناوین فرعی و تگ‎ها‎ نیز استفاده نمود. 

-استفاده از کلیدواژه‎ها‎ به صورت مناسب، منطقی و مرتبط با سایر واژه‎ها‎ استفاده شود. 
-استفاده از برند محصولات در پایان عنوان اصلی صفحه 
-تعداد کاراکترهای عنوان اصلی صفحه نباید خیلی طولانی باشد، زیرا موجب کاهش رتبه سایت می‎گردد. 
-عنوان اصلی و سایر عناوین فرعی درون متنی باید واضح، روشن، بدون ابهام و رسا باشند و در صورت نیاز از علامت‌های نوشتاری به منظور درک بهتر مطلب استفاده نمود. 
-عناوین باید با متن اصلی کاملاً منطبق باشد. 
-استفاده از خط عمودی در زیر عنوان اصلی، موجب مرتب شدن آن می‎شود. 

-توضیحات متا 

توضیحات متا شامل سه خطی است که در زیر عنوان سایت، در نتایج جستجو ظاهر می‎شود. این توضیحات هر چقدر جذاب، تازه و نو باشد و به نوعی با کلمات کلیدی مرتبط باشد، مطلوب‎تر خواهد بود. 
کاربران اینترنتی بعد از توجه به عنوان صفحه سایت، توضیحات متا را مطالعه می‎نمایند و در صورتی که با خواست و تقاضای آنها مطابقت داشته باشد، بر روی صفحه سایت کلیک می‎کنند و به عنوان بازدیدکننده وارد سایت می‎شوندبه همین دلیل باید روشن، واضح و چکیده‌ای از محتوای صفحه باشد تا جستجوگر را برای انتخاب بهتر یاری نماید. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

-انتخاب کلمات کلیدی 

برای ایجاد یک محتوای خوب با توجه به سئوی داخلی، توجه به کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد که قبل از شروع کار باید انتخاب شوند و سپس متن بر همین اساس تهیه شود. هر چقدر میزان کیوردهای استفاده شده در نوشته بیشتر باشد، سئو نیز بیشتر انجام می شود. البته نباید زیاده روی نمود و باید بطوری منطقی به کار گرفته شوند. 

-بولد و ایتالیک نمودن کلمات کلیدی 

از آنجا که کلمات کلیدی مهمترین موضوعی است که کاربران و جستجوگران اینترنتی به دنبال آن هستند، لذا بولد کردن و ایتالیک نمودن آنها موجب بالا رفتن ارزش و اعتبار صفحه سایت می‎گردد. البته باید توجه داشت که زیاده روی نشود، چرا که بولد کردن بیش از اندازه واژه ها موجب سردرگمی بازدیدکننده می‎شود. 

-قالب بندی و استفاده از تگ هدینگ 1 

کاربرد تگ هدینگ 1 به جستجوگران و موتورهای اینترنتی اعلام می‎کند که صفحه وب سایت مهم است. تگ H‎ از 1 تا 6 وجود دارند که مهمترین آنها 1 تا 3 می‎باشد. 
فونت تگ هدینگ نسبت به بقیه متن بزرگتر است که می‎توان با استفاده از تکنیک‎ها‎ی CSS اندازه، فونت و حتی رنگ متن را نیز تغییر داد. چنانچه H1 برای عنوان اصلی صفحه و H2 برای برچسب‎ها‎ استفاده شود، رتبه وب سایت افزایش پیدا می‎کند. 

-استفاده از مطالب علمی و جدید 

با توجه به اینکه از یک سو، سنسورهای موتورهای جستجو به متون تکراری و کپی شده حساس می‎باشند و با شناسایی متون کپی شده، رتبه سایت را کاهش می‎دهند؛ و از سوی دیگر کاربران اینترنتی نیز به دنبال مطالب علمی و فارغ از تبلیغات هستند؛ لذا توجه به دو مؤلفه علمی بودن محتوای سایت و عدم کپی برداری، از اهمیت خاصی برخوردار است که در سئوی on page باید سرلوحه عملکرد مدیران وب سایت‎ها‎ قرار بگیرد. 

-بارگذاری تصاویر 

بارگذاری تصاویر در کنار مطالب خواندنی و جذاب، به درک بهتر متون کمک می‌کند. البته باید توجه داشت تصاویری که در سایت بارگذاری می‌شوند، کم حجم، دارای نام متناسب با موضوع مطلب باشند و از تگ ALT به هنگام بارگذاری آنها استفاده شود.

خدمات سئو بهینه سازی ، خدمات سئو و بهینه سازی ، افزایش رتبه در گوگل ، افزایش رتبه سایت ، سفارش سئو ، طراحی سایت حرفه ای

 

منبع : سئوی on page و تکنیک‎ها‎ی آن





:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: