اهمیت بسته بندي
نوشته شده توسط : پویا عماد

با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف بهداشتی ،آرایشی در کشور و در سـطح جهان و نیز رقابت چشمگیر هر کدام از شرکتها بـراي کسـب بـازار هـدف و رضایت مشتریان بـالقوه و ارائـه مارکهـاي مختلـف بـا خصوصـیات متنـوع محصولات بهداشتی و آرایشی نقش بسته بندی بعنـوان یـک معـرف کـالا مشخص می گردد . زیرا که جهان گامی به سوي سلف سرویس برمیدارد . و در فروشگاههاي مختلف و متناوب محصولات مشـابه بـا مارکهـاي متفـاوت و خصوصیات ویژه جلب توجه کرده و ارتباط بین فروشندگان و مصرف کنندگان نهایی به حداقل ممکن رسیده است « گاهی بسته بندي وظیفه فروشنده را بهتر از آدم زنده انجام می دهد چرا که انسانها در موقعیتهاي متفاوت داراي خصوصیات عاطفی ، رفتـاري و روانـی متفاوتی هستند . گاه افسرده ،بی تجربه ،خسته و بی حوصله اند . امـا بسـته بندي مناسب همیشه اطلاعات کاملی را در مورد محصول بـه مصـرف کننـده منتقل می نماید.» از طرفی خریدار بدون صرف وقت بسیار،براساس تجربه ،ذوق ،سـلیقه و گـاه آزمایش از بین صدها محصول مشابه می توان انتخاب نماید. « به هر حال اهمیت نگهداري و بسته بندی کالا ،کمتر از تولید آنها نمی باشد و در انتها تولید هر کالایی ، بسته بندي عامل تعیین کننده حفظ و نگهـداري آن تا رسیدن به دست مصرف کننده و از طرفی بهتـرین و بزرگتـرین مـروج تبلیغ محصولات یک شرکت می باشد. » چاپ کاتالوگ

مزایاي بسته بندي

 1. « امکان نگهداري و حفاظت کـالا در برابـر عوامـل شـیمیایی ،فیزیکـی ،مکانیکی به مدت طولانی

2. شکل مهندسی بهتر .در نتیجه چیدمان و نظم بیشر

3. کارایی بهتر و سهولت در مصرف

 4. حمل و نقل آسان و کاهش احتمال آسیب دیدگی بـراي حفـظ از عوامـل مختلف محیطی

5. کاهش احتمال سرقت و دستبرد ،چرا که امکان شمارش بسـیار سـریع و دقیق بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد و با توجه به تشابه که مخصوص هر محصول است از جعل و سرقت محصول جلوگیري میکند.»

 6. توزیع راحتر

7. فروش بیتشر

 8. تقلیل ضایعات : زیرا که با ارائه محصولات در یک سیسـتم بسـته بنـدي مناسب و توزیع به موقع تا حدودي از ضایعات ناشی از محصـولات مختلـف جلوگیري می شود.

9. کمک به خرید آگاهانه توسط مصرف کننده : چرا که بسته بندي مناسب از طریق ارائه اطلاعات کافی و دقیق توسط برچسب هاي بسته بندي می تواند به خریدار در انتخاب محصول کمک نماید.

 10. « صرفه جویی : یکی از عوامل مؤثر در اقتصاد جامعه استفاده بهینه از مواد اولیه مورد نیاز است

 11. کمک به افزایش سطح درآمد و اشتغال صنعت بسته بندي از انجاي که در کشور ما داراي سابقه طولانی نمی باشد پس بعنوان یک صنعت نوپا بایستی در جذب نیـروي انسـانی و افـزایش اشـتغال جایگاه واقعی را بیابد و از طرفی می تواند با خرید کالاهاي مختلف بصورت فله اي و انجام بسته بندي هاي مناسب ،شرایط فرهنگی ،اجتماعی ،فردي و سلیقه مشتریان به ارزش افزده قابل توجه و در نتیجه افزایش درآمد در جامعه دست یابد.»

 12 . حفظ محیط زیست : با کمک بسته بندي مناسب و استفاده از مواد اولیـه تجزیه پذیر در بسته بندي می توان از حجم زباله هاي اضافی جلوگیري نموده و با امکان بازیافت مجدد از طریق تکنولوژي پیشرفته بـه حفـظ و نگهـداري محیط زیست کمک نمود.لوازم جانبی موبایل




:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: