تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه در روشهای سئو به چه معناست؟
نوشته شده توسط : پویا عماد

امروزه عبارات سئو، اس ای او،بهینه سازی سایت برای تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی  بسیار آشنا است. تمام این عبارات به یک معناست و بر پایه Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو استوار است.

همانطورکه قبلا هم اشاره شد برای اینکه تجارت اینترنتی موفقی داشته باشیم، باید دیده شویم که تکنیکهای سئو این امکان دیده شدن را در نتایج موتورهای جستجو به ما می دهد و در نهایت باعث ارتقا جایگاه ما خواهد شد.
سئو روش ها و تکنیکهای مختلفی دارد و هر شرکتی که به این فعالیت مشغول است با تکنیکهای خاص خود کار می کند و در واقع سعی بر این دارد که این تکنیکها را جزیی از رموز کارخود قرار دهد.

Seo  یا همان سئو، بسیار کار تخصصی است و نیاز به دانش و آگاهی از تمام قوانین موتورهای جستجو دارند و تمام شرکتهایی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند، نیاز دارند که هر روز علم خود را به روز نگه دارند.

تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه در روشهای سئو

 

 

روشهای سئو و بهینه سازی:

یرخی روشهای سئو که قدیم استفاده می شده است با آپدیت شدن قوانین موتورهای جستجو دیگر مرسوم نیستند، اما روشهایی هستند که همچنان متداول اند و هر روز بر اهمیت آنها افزوده می شود. به طور کلی تکنیک های سئو به چند روش و تحت عنوان دو دسته، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه تقسیم بندی می شوند.

تکنیکهای سئوی کلاه سفید:

 بهینه سازی وب سایت به  لحاظ محتوا

یکی از این روشها بالابردن کیفیت محتوای وب سایتها است. شاید امروز پررنگ ترین بحث برای سئو کاران تاکید برکیفیت مطالب باشد. برای اینکه یک محتوا برای موتورهای جستجو جذابیت داشته باشد و در واقع مورد تایید باشد چند خصوصیت دارد:

 اول اینکه کپی نباشد:متاسفانه دنیای وب پر شده است از محتواهای تکراری و بی کیفیت پس می توان با تولید یک محتوای منحصر به فرد وجه تمایز خود را نشان دهید.

دوم اینکه خیلی طولانی نباشد: اندازه متن باید استاندارد باشد نه چندان کوتاه که مخاطب متوجه ارزش مطلب نشود و نه چندان بلند که از حوصله برای خواندن خارج باشد.

استفاده از تگ ها و کلمات کلیدی مناسب

استفاده از تگ و کلمات کلیدی برای هر محتوا بسیار حائز اهمیت است که باید هوشمندانه تعیین شود و شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید اما یک کار کاملا تخصصی است.

لینکهای داخلی به محتواهای مرتبط

از جمله کارهایی که کیفیت یک محتوا را چند برابر می کند این است که به محتواهای مرتبط با آن زمینه لینک درست و غیر اسپم داده شود و این هم ارزش مطلب اول را بالا می برد و هم مدت زمان بیشتری مخاطب را در سایت شما نگه می دارد و اینکه به چه صفحاتی لینک  داده شود، استراتژی خاص خود را می طلبد.

بک لینک

روشهای مختلفی از جمله اشتراک گذاری مطالب  در شبکه های اجتماعی متعارف و شرکت در بحث های فروم ها و انجمن ها شما را در دادن لینک به سایت خود کمک می کند. فقط  نکته خیلی مهم این است که لینکها اسپم نباشد زیرا که علاوه بر اینکه سودی به شما نمی دهد، بلکه حتما به شما ضرر خواهد رساند.
درحقیقت شما با تمام این روشها ترافیک سایت خود را به روش کاملا صحیح و قانونی وبدون تخلف بالا می برید و این بالا رفتن جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک خواهدکرد.

تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه در روشهای سئو

 

 

 

تکنیکهای سئوی  کلاه سیاه

همانطورکه اشاره کردیم افزایش ترافیک باید کاملا بدون تخلف انجام شود برخی روشهای سئو که امروزه تکنیک کلاه سیاه نامیده می شود علاوه بر اینکه شما را به عنوان یک متخلف به موتورهای جستجو  نشان می دهد گاهی باعث بلاک شدن دامنه شما نیز خواهد شد.

از جمله این تکنیکهای اصطلاحا سیاه عبارتند از:

ریدارکت شدن سایتها

مثلا کاربر یک آدرسی را درخواست می کند و به آدرس دیگری ارجاع داده می شود.

روش کلوکینگ

دراین روش، محتوایی که به ربات های جستجو نشان داده می شود با محتوایی که در مرورگر کاربر نمایش  داده می شود تفاوت دارد.

روش اتو تولید محتوا

دراین روش محتوا به صورت اتوماتیک و توسط برنامه تولید می شود و هیچ مفهوم و هیچ هدفی را دنبال نمی کند و در پایین ترین کیفیت به کاربر نشان داده می شود.
باتوجه به تمام این نکات همیشه سعی کنید یک سئو کار کلاه سفید باشید و مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت.

خرید مونوپادمونوپاد
برای آشنایی بیشتر با پروژه بهینه سازی سایت کلیک کنید.همچنین برای اطلاعات درباره طراحی سایت حرفه ای نیز می توانید از مقالات دیگر دیدن کنید.




:: برچسب‌ها: تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه | سئو |بهینه سازی سایت چیست| بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: