از طراح وب خود بپرسید: هاست ویندوز یا هاست لینوکس؟
نوشته شده توسط : پویا عماد

بسیاری از مشتریان قبل از اینکه طراحی سایت خود را سفارش دهند، هاست و دامین خودشان را ثبت کرده اند، که اتفاق خوبی است. اما متاسفانه بعضی از مشتریان بدون پرس و جو درباره نوع هاست مورد نیاز اقدام به اجاره آن کرده و شرکت فروشنده هم مشاوره لازم را به آنها نداده است.

 

از آنجایی که در حال حاضر "اکثر" شرکتهای طراحی وب از CMSهای php مانند Joomla و WordPress و Drupal استفاده می کنند و برخی دیگر هم مثل مرکز طراحی اسپیرال یک CMS اختصاصی با php می نویسند، انتظار می روند شرکتهای فروش هاست حداقل اطلاعات لازم درباره تفاوتهای هاست Windows و Linux بدهند، و با توجه به اینکه جوملا و وردپرس و دراپال همه با زبان php توسعه یافته اند، در حالت طبیعی هاست Linux را پیشنهاد کنند.

شرکت "ایران هاست"، از جمله شرکتهای شناخته شده و گزینه اول بعضی از مشتریان بوده است و متاسفانه تمام پکیجهای این شرکت ویندوز است، آن هم با کانفیگ عجیب و غریب، بدون MySQL، محدودیت اکانت ایمیل، پنل مدیریتی Website Panel 2.0 (که کمترین امکانات را نسبت به سی پنل و پاراللز دارد) و قیمتی نسبتا بالا ارائه می کند.

فروش چنین پکیجهایی به هزاران مشتری ناآگاه و بدون مشاوره، علاوه بر اینکه دور از اخلاق حرفه ای است، باعث می شود اکثر مشتریان در مرحله طراحی و برنامه نویسی سایتشان دچار مشکل شوند و حتی برخی ترجیح دهند هاست دیگری بخرند.

البته ما قضاوتی درباره کیفیت سایر خدمات این شرکت نداریم، اما از "برندهای ایرانی" انتظار بیشتری می رود!

 

سوال: برای سایت های php شما چه هاستینگی را معرفی می کنید؟

این روزها در دنیا اکثر هاست‌ها از نظر فضا و پهنای باند و... نامحدودند و از طرف دیگر هاست‌های "پردازش ابری" (یا Cloud Computing Hosts) رقیب شرکتهای سنتی تر شده اند. با این معیارها هاست لینوکس خوب در شرکتهای ایرانی ندیده ام. با این حال هاستهای لینوکس وبدیتا (فناوری اطلاعات نگاه) نه از نظر امنیت و آپتایم، که از نظر پشتیبانی خوب و متعهد در کنار کانفیگ عرف و قیمت مناسب، گزینه پیشنهادی و تا حدودی سلیقه ای من بوده.

اما اگر مشکل پرداخت بین المللی و زبان انگلیسی (برای ارتباط با بخش ساپورت) ندارید، هاست‌هایی مثل بلوهاست (BlueHost) را پیشنهاد می کنم: فضا و پهنای باند نامحدود، کانفیگ عالی، آپشن‌های اضافه خوب، و پشتیبانی فوق العاده عالی. همه اینها در حال حاضر سالانه حدود 60 دلار است. مطمئن باشید با انتخاب چنین هاستی طراح وب خود را خوشحال می کنید!

منبع : [URL="http://webcade.ir/"]طراحی سایت[/URL] ، [URL="http://webcade.ir/"]طراحی وب سایت[/URL] ، [URL="http://www.webcade.ir/seo"]بهینه سازی سایت[/URL] ، [URL="http://armcade.com/"]طراحی لوگو[/URL]، [URL="http://armcade.com/"]طراحی آرم[/URL]

[URL="http://chapcade.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF.aspx"]طراحی کاتالوگ[/URL]

[URL="http://chapcade.com/%DA%86%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/%DA%86%D8%A7%D9%BE%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF.aspx"]چاپ کاتالوگ[/URL]

 





:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
طراحی سایت در تاریخ : 1393/6/22/6 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: