براق، شیک، رنگارنگ کفپوش مناسب خانه شما کدام است؟
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

براق، شیک، رنگارنگ کفپوش مناسب خانه شما کدام است؟خانه جایی است كه باید در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشید، بنابراین مهم است كه چیدمان منزلتان را طوری ترتیب دهید تا كاملاً مطابق میل و سلیقه‌تان باشد و از بودن در این محیط لذت ببرید. اگر شما آدم سربه‌زیری هستید كفپوش خانه‌تان بیشتر به چشمتان می‌آید. حتی اگر سر به زیر هم نیستید، در انتخاب كفپوش‌های خانه به اندازه كافی دقت كنید، چون ممكن است گزینه انتخابی شما چندان با شیوه زندگی‌تان منطبق نباشد و در نتیجه دچار مشكل شوید. میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک
طی سالیان اخیر پوشش كف خانه‌ها تغییرات زیادی كرده است. در حقیقت بیشتر مردم دیگر مایل نیستند كه تمام كف منزلشان را با فرش و موكت بپوشانند و كاربرد كفپوش‌های چوبی، سرامیكی و... رونق خوبی دارد. به هر حال تنوع در جنس، طرح و رنگ پوشش‌های غیرفرشی باعث شده مردمی كه به مراكز خرید مراجعه می‌كنند، در اشكال متنوع و جدیدی غرق شوند و گستره وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی خود ببینند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید كه قصد خرید دارید، باید شرایط و امكانات خود و خانواده‌تان را در نظر بگیرید تا از خرید خود و شكل جدید منزلتان بیشترین رضایت را داشته باشید. 
● ترسیم طرح خانه


پیش از این‌كه برای خرید راهی بازار شوید، باید مواردی را در نظر بگیرید كه یكی از آن‌ها ترسیم طرح خانه است. سپس اتاق‌ها را به‌طور دقیق و با دقت متر كنید تا بدانید مساحت سطح مورد نظر شما چقدر است. در كنار آن موارد باید این نكته را هم مد نظر قرار دهید كه دوست دارید اتاق‌ها و خانه شما چه‌طور به نظر آید؛ اگر می‌خواهید كف منزل براق و درخشنده باشد، بهتر است از سرامیك استفاده كنید. اگر هم فردی هستید كه مایلید خانه شما رسمی و كلاسیك به نظر آید، كفپوش‌های چوبی را به‌كار ببرید. به هر حال این به میل و سلیقه شما بستگی دارد، اما نكته مهم این‌جاست كه طرحی از آن‌چه می‌خواهید در ذهن و بر روی كاغذ داشته باشید. می‌توانید در طرح خود رنگ دیوارها، پرده و مبلمان را هم مشخص كنید. این كار به شما كمك می‌كند كه انتخاب طرح و رنگ دلخواه برایتان ساده‌تر باشد. 
● روش انتخاب كفپوش مناسب 
در ابتدا باید این سؤال را در ذهن خود داشته باشید كه چند نفر در منزل شما زندگی می‌كنند و به‌طور كلی تردد در منزل شما كم یا زیاد است؟ به‌طور مثال اگر فردی معاشرتی هستید و روزانه رفت و آمد زیادی در منزل شما صورت می‌گیرد، باید جنس مقاوم و بادوامی را انتخاب كنید. در مرحله بعد لازم است كاربری اتاق‌ها را در نظر بگیرید. مثلاً اتاقی كه به منظورگذران اوقات فراغت، استراحت و مطالعه تعیین شده، رفت و آمد كمی دارد و در نتیجه كفپوش‌های آن كمتر آسیب می‌بیند. در نتیجه می‌توانید برای این اتاق از كفپوش‌های ظریف و زیبا هم استفاده كنید. 
حیوانات خانگی را فراموش نكنید. باید بدانید كه معمولاً حیوانات عادت دارند قلمرو خود را مشخص كنند و برای این منظور گاهی اوقات با پنجه‌هایشان زمین را می‌خراشند كه این كار باعث آسیب به كف اتاق به‌ویژه كفپوش‌های چوبی می‌شود. به كودكان و تعدادشان توجه كنید. چون اغلب بازی‌های پرسروصدای كودكان با نابودی كفپوش‌های منزل همراه است. بنابراین هر چقدر كه تردد و بازی كودكان در منزل بیشتر باشد، احتمال آسیب‌دیدگی هم بیشتر می‌شود. انتخاب رنگ دلخواه هم از جمله مواردی است كه اهمیت دارد، اما به یاد داشته باشید كه انتخاب رنگ‌های روشن‌تر اتاق شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. شاید بخواهید فضای خانه شما گرم و مطبوع باشد. در این صورت انتخاب چوب‌های قهوه‌ای گزینه مناسبی برای دستیابی به چنین فضایی است؛ چون قهوه‌ای جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شود و كاربرد چوب هم كماكان در چیدمان منازل رایج است. از سوی دیگر باید به این موضوع فكر كنید كه دلتان می‌خواهد كفپوش‌های اتاق‌ها چقدر ماندگار باشد. اگر تا سالیان سال قصد تعویض آن‌ها را ندارید، بهتر است به دنبال كفپوش‌های بادوام و ماندگار باشید. صرف نظر از همه این موارد، قیمت كفپوش هم عامل تعیین‌كننده دیگری است كه شاید انتخاب‌های شما را تحت تأثیر قرار دهد. با تمام این حرف‌ها با كمی جستجو می‌توانید از بین صدها رنگ و مدل متفاوت كفپوش مناسب و ایده‌آل خود را بیابیدمیز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ،  ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه

 




:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: