از اتاق نشیمن چه استفاده‌هایی می‌کنید؟ قسمت اول
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

 

از اتاق نشیمن چه استفاده‌هایی می‌کنید؟به کاربرد اتاق نشیمن توجه کنید و پیش‌بینی کنید که باید چه فضایی داشته باشد تا هم کاربردی باشد و هم زیبا. یکی از حساس‌ترین قسمت‌ها در مراحل اولیه ی تغییر دکور منزل این است که مراحل مختلف کار را یادداشت کنید و نکات مهم را فهرست‌وار مقابل نظر داشته باشید تا در نهایت، موردی از قلم نیفتد. پاسخ به سوالات زیر ممکن است مسیر درست را به شما نشان دهد:
▪ چه افرادی از اتاق نشیمن استفاده می‌کنند؟
▪ آیا افراد خانواده در این اتاق مطالعه می کنند یا سرگرمی خاصی انجام می‌دهند؟
▪ آیا در این اتاق به میز و صندلی یا نورپردازی خاصی احتیاج دارید؟
▪ آیا در این اتاق تلویزیون تماشا می‌کنید؟
▪ مبلمان باید در جای خاصی قرار بگیرد؟ نور چگونه و از چه سمت باید به تلویزیون بتابد؟ مبل‌ها و صندلی‌ها در کجای اتاق باید قرار بگیرند؟
▪ ممکن است وسایل صوتی خاصی داشته باشید که بخواهید در این اتاق قرار بگیرد، اگر این چنین است باید ببینید آیا جای کافی برای تلویزیون و وسایل صوتی وجود دارد یا نه؟
▪ آیا گرمای اتاق مناسب است؟ از رادیاتور شوفاژ استفاده می‌کنید یا آتش بخاری گازی؟ ممکن است تمایل داشته باشید به منظور ایجاد کانون توجهی در اتاق از شومینه استفاده کنید. مبل راحتی
▪ آیا نورپردازی کافی است؟ در نظر بگیرید آیا هنگامی که دیگران تلویزیون تماشا می‌کنند یا بازی می‌کنند، کسی تمایل به مطالعه کردن دارد؟ ممکن است در جاهای مختلف اتاق احتیاج به انواع متفاوت نورپردازی داشته باشید.
▪ آیا در اتاق نشیمن کتابخانه دارید؟ شاید برای کتاب‌ها به جای بیشتری نیاز دارید. این موضوع را در نظر بگیرید که دوست دارید کتاب‌هایتان را کجا قرار بدهید. آیا می‌خواهید در دید باشد یا دور از دید؟
▪ آیا از اتاق نشیمن به عنوان اتاق غذاخوری هم استفاده می‌شود؟ به ایجاد یک فضای خاص ناهارخوری فکر کنید. این فضا می‌تواند پوشش کف و نورپردازی متفاوت داشته باشد و با یک پرده یا پارتیشن از اتاق نشیمن جدا شود. بستگی دارد به این‌گونه که بودجه شما برای عملی کردن این کار چقدر است. 
● در نظر گرفتن بودجه: 
اساسی‌ترین بخش در یادداشت‌برداری اولیه، مربوط به همین قسمت بودجه بندی و برآورد هزینه‌هاست:
▪ بهتر است قبل از اینکه خرید را شروع کنید ۱۰درصد بودجه را به هزینه‌های پیش‌بینی نشده اختصاص دهید. با توجه به سلیقه‌تان هزینه‌ها را الویت‌بندی کنید. 
▪ ممکن است اگر بخواهید پارکت چوبی گران‌قیمتی انتخاب کنید مجبور باشید در هزینه نورپردازی و کاغذ دیواری صرفه‌جویی کنید. نگاه دیگری به یادداشت‌هایتان بیندازید و تصمیم بگیرید کدامیک از تغییرات برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است. 
▪ هنگامی که شروع به خرید اسباب و اثاثیه می‌کنید، ابتدا نگاهی به قیمت هر شیء بیندازید و قبل از اینکه پولی بپردازید قیمت‌ها را محاسبه کنید، با این روش می‌توانید مطمئن شوید که مطابق بودجه‌تان خرج می‌کنید.میز ناهارخوری ، 
● برآمدن از عهده مشکلات ساختمانی: 
کامل‌ترین خانه‌ها هم کمبودهایی دارند. وسیله‌ای که مورد علاقه یک نفر است شاید مورد نفرت دیگری باشد. شاید قادر به تغییر ساختمان اتاق نشیمن نباشید، اما با تاکید بر مواردی خاص و بیرون بردن وسایل اضافی، می‌توانید در فضای اتاق دگرگونی ایجاد کنید. در ذیل چند مشکل رایج و راه‌حل‌هایی برای آنها ذکر شده است:




:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: