نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر
نوشته شده توسط : پویا عماد

توجه مهم: در تمامی مراحل زیر این نکته را به یاد داشته باشید که خارج کردن کارتریج های جوهر از پرینتر برای مدت طولانی، ممکن است خشک شدن جوهر و خراب شدن هد را در پی داشته باشد.

 

چنانچه پرینتر شما پس از استفاده نرمال دچار گرفتگی هد شده است و این گرفتگی با استفاده از نرم افزار Head Cleaning پرینتر برطرف نمی شود، استفاده از محلول هد بازکن ملایم Neomark توصیه می شود.
اگر گرفتگی هد ناشی از استفاده نکردن از پرینتر برای مدت طولانی و یا استفاده از جوهرهای نامرغوب باشد، استفاده از محلول هد بازکن قوی Neomark توصیه می گردد.

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر با استفاده از محلول هد باز کن ملایم Neomark Clean 01-B

1. ابتدا یک سری کارتریج قابل شارژ برای پرینتر خود تهیه کرده و آنها را با محلول هد بازکن ملایم Neomark Clean 01-B پرکنید. 
2. کارتریج های پر شده با محلول هد باز کن را جایگزین کارتریج های جوهر نمایید.
3. دو بار عمل Head Cleaning را با استفاده از نرم افزار پرینتر انجام دهید.
4. با استفاده از کامپیوتر نرم افزار Nozzle Check را اجرا کرده Nozzle Check Pattern را پرینت کنید و ببینید آیا نازلهای گرفته شده باز شده اند یا خیر. (از آنجایی که محلول هد بازکن تقریبا بی رنگ است، Pattern را به دقت و در مقابل نور مشاهده نمایید.)
5. چنانچه نازلها هنوز باز نشده اند، عمل Head Cleaning را مجددا انجام دهید و سپس مرحله 4 را تکرار کنید، چنانچه باز هم جواب نگرفتید، پرینتر را برای چندین ساعت رها کنید و سپس مرحله 4 را انجام دهید. برخلاف هد باز کن قوی، محلول هد بازکن ملایم را می توانید برای مدتها روی پرینتر خود نصب نمایید.

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر با استفاده از محلول هد باز کن قوی Neomark SPA-BC

نکته مهم: محلول هد بازکن قوی از حلالهای بسیار قوی تشکیل شده است و همچنین خاصیت خورندگی روی بعضی از قطعات پلاستیکی دارد، بنابراین چنانچه محلول روی قطعات پرینتر ریخت، سریعا با استفاده از یک پارچه نم دار محلول را پاک نمایید.

1. کاور پرینتر را باز کنید، سپس کلید load/eject را برای چند ثانیه نگه دارید تا هد پرینتر در محل تعویض کارتریج قرار گیرد.  ، چاپ مجله


2. درب قسمت کارتریج را بلند کنید و کارتریجها را از دستگاه خارج کنید.، چاپ کاتالوگ


3. یک سرنگ خالی و تمیز (بدون سر سوزن) را با 1ml محلول هد بازکن قوی Neomark مدل SPA-BC پر کنید. سپس یک تکه کوچک لوله پلاستیکی سِرُم (قابل تهیه از داروخانه) را بریده و سر سرنگ متصل نمایید. ،بسته بندی 


4.حال سرنگ را با استفاده از لوله به ورودی جوهر کارتریج وصل کنید و آنرا محکم تا پایان یافتن مایع درون سرنگ فشار دهید، دقت کنید تا اتصال سرنگ و ورودی جوهر به خوبی برقرار شده باشد و محلول کاملا وارد هد پرینتر شود. حال سرنگ را همانطور که به هد متصل است تا انتها عقب بکشید و سپس هوای داخل سرنگ را مجدد درون هد فشار دهید. این کار را برای چند بار انجام دهید تا فشار روی سرنگ کم شود.، چاپ افست


5. کارتریج ها را مجدد نصب نمایید و درب قسمت کارتریج را ببندید. ، چاپ 


6. مجددا کلید load/eject بفشارید تا کارتریج ها به محل اولیه برگردند، پرینتر به صورت اتوماتیک عمل cleaning process را انجام می دهد. پس از آن به سرعت جوهر هایی که روی پرینتر ریخته شده است را با یک دستمال تمیز پاک کنید.، چاپخانه


7. با استفاده از کامپیوتر نرم افزار Nozzle Check را اجرا کرده Nozzle Check Pattern را پرینت کنید و ببینید آیا نازلهای گرفته شده باز شده اند یا خیر.، مجتمع چاپ 


8. چنانچه نازلها هنوز باز نشده اند، عمل Head Cleaning را با استفاده از نرم افزار پرینتر اجرا کنید و مجددا مرحله 7 را تکرار کنید، چنانچه باز هم جواب نگرفتید، پرینتر را برای چند ساعت رها کنید و سپس مرحله 7 را انجام دهید.

قیمت چاپ 





:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: