یک دکوراسیون سنتی( قسمت دوم)
نوشته شده توسط : پویا عماد

۴) بافت را لمس کن: 
بافـت مشخصـه‌ای از یک شئ اسـت که با لمس‌کـردن یا دیدن به چشـم می‌آید. بافت می‌تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته‌ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد هر فضا تغییر می‌کند. میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک
۵) شکل را بیازمای: شکل، خط بیرونی یک شئ را تشکیل می‌دهد. در معماری معمولاً شکل و فرم را با هم اشتباه می‌گیرند. معمولاً شکل‌ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیـا عامل تعیین‌کننده‌ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می‌توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.
۶) رنگ را در هم بیامیز:
در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته‌اند. در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می‌یابد. رنگ در طراحی داخلی احساس آدمی را تحت‌تاثیر قرار داده و روی فرم تأکید می‌کند، ضمن آنکه رنگ، حس مقیاس را هم موجب می‌شود. کاربرد رنگ هم، از یک فضای داخلی به فضای دیگر فرق می‌کند و در کاربرد رنگ، توجه به خصلت‌های روانی آدمیان ضرورت تام دارد.
۷) حجم را بشناس:  ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،
حجم عنصر مهم طراحی داخلی است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. مقرنس‌ها و گوشواره‌ها خود بخشی از احجام خالی هستند. در این معماری مسائل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درک می‌کنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم کلی بناست.





:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: