یک دکوراسیون سنتی( قسمت اول)
نوشته شده توسط : پویا عماد

دکوراسیون هر خانه‌ای معرف سلیقه بانوی آن خانه است. 
می‌خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید هنر ناب ایرانی را وارد خانه‌هایتان کنید و از دکوراسیونی کاملا سنتی و زیبا بهره‌مند شوید.تاقچه‌ها، رف‌ها، ارسی‌ها، هشتی‌ها، حوض‌ها و باغچه‌ها، تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به‌کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد.طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی‌های فضایی که انسان در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند تداعی‌کننده اصولی باشد که در ادامه ۷ اصل از آنها را می‌خوانید:
۱) نور را دریاب:  میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،
نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می‌شود. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم‌نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می‌تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را برطرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می‌تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می‌توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.
۲) فرم را بشناس:دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه
فرم، توده فیزیکی یک شی است که سه‌بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می‌شود، در حالی که فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشکیل می‌دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است.
۳) فضا را احساس کن: 
فضا را محدوده در دسترس کاربران دانسته‌اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده موثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مساله‌ای که در رابطه با فضا مطرح می‌شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. در طراحی داخلی می‌بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان‌ها برای سهولت دسترسی‌های فضایی مد نظر قرار گیرد.

میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ،





:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: