نوشته شده توسط : پویا عماد

قبل از شروع مطلب زیر که به کاربرد فنگ شویی در چیدمان اتاق خواب اختصاص دارد، باید درباره "چی" (chi) توضیح مختصری بدهیم."چی" که به صورت Qi یا Ki نیز نوشته میشود، مفهوم مقدماتی و اساسی فرهنگ سنتی چین است. 
در این فلسفه اعتقاد بر این است که "چی" بخشی از هر موجود زنده و نوعی نیروی حیات یا انرژی معنوی است. این کلمه گاهی به صورت "جریان انرژی" و یا به طور تحت اللفظی به صورت نفس یا هوا نیز ترجمه میشود. این انرژی سیال و در حرکت است و بنابر اعتقادات سنتی چین، میتواند در فضا جریان داشته یا در اثر موانع مختلف، ساکن شود. مطلوب ترین حالت در زندگی و چیدمان فضای کار و زندگی، حالتی است که در آن نیروی "چی" بتواند جریان داشته باشد، تجدید شود و به عبارتی زنده باشد. برای اطلاعات بیشتر در اینباره میتوانید به مطلب دیگر مجله که به فنگ شویی اختصاص دارد، مراجعه کنید میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک
● فنگ شویی در اتاق خواب
اتاق خواب خلوتگاه نهایی و جایی است که شما هنگام خواب و تجدید انرژی حیات یا "چی" در آسیب پذیر ترین حالت خود قرار دارید. از دیدگاه فلسفه چینی یا یین/ینگ، اتاق خواب محیطی متناسب با یین و دارای فضایی آرام و صلح آمیز است. شما باید در این فضا احساس امنیت کرده و انرژی حیات شما نباید منحرف شده و ناراحتتان کند. در عین حال، این اتاق باید محل مناسبی برای گردش "چی" و دارای هوای تازه فراوانی برای تجدید نیروی شما باشد. راه حل ساده میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری
با به کار بردن این ۱۶ توصیه و یا لا اقل تعدادی از آنها، میتوانید اتاق خواب خود را به محلی برای استراحت عمیق و عالی تبدیل کنید:
در بهترین حالت، اتاق خواب باید تا حد ممکن از درب ورودی خانه دور باشد. این حالت تکرار عادت منطقی و امنیتی پیشینیان غارنشین ماست که هرگز در دهانه ورودی غار نمیخوابیدند. 
به محل قرار گیری پنجره ها از ورودی اتاق دقت کنید. انرژی "چی" به گردش در میان در و پنجره تمایل دارد و شما باید از قرار دادن تخت خواب در مسیر کوران "چی" خودداری کنید. 
تخت خود را طوری قرار دهید که بتوانید در حالت خوابیده درب اتاق را ببینید. این حالت حس عمیقی از امنیت درونی را در شما ایجاد میکند. 
در صورت امکان، تخت را تا جایی که میتوانید از در دورتر قرار دهید. 
از خوابیدن به شکلی که سرتان نزدیک پنجره قرار بگیرد خودداری کنید زیرا انرژی "چی" از طریق پنجره به خارج راه یافته و به هدر میرود و شما پس از بیدار شدن بیش از پیش احساس خستگی خواهید کرد. 
اگر حمام یا دستشویی به اتاق خواب شما راه دارد، حتما قبل از خواب درب این اتاق را ببیندید. 
برای حمایت از "چی" در حال خواب و به منظور اینکه این نیرو را جزئی از درون خود ساخته و آنرا تغذیه کنید، بهتر است تخت شما دارای لبه محکم و عریض چوبی در قسمت بالا باشد. انرژی "چی" از طریق پاها، دستها و بالای سر از بدن خارج و به آن وارد میشود، وجود یک محافظ در بالای سر بسیار مفیدتر از یک دیوار سرد و خالی یا از آن بدتر، لبه پر پیچ و خم فلزی و فرفورژه است. 
اگر تخت شما دو نفره است، به محل قرار گیری تخت نسبت به دیوار پشت آن توجه کنید. آیا تخت درست در وسط دیوار واقع شده است؟ این نکته در یک رابطه بسیار با اهمیت است زیرا هر دو نفری که از تخت استفاده میکنند باید سهم یکسانی از آن داشته باشند. اگر تخت مشترک به گوشه اتاق رانده شده باشد، شخصی که سمت باز تخت میخوابد، فضای آزادی برای چرخش "چی" دارد اما انرژی شخصی که سمت دیوار میخوابد عملا در دام افتاده استدکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن . 
بهتر است میزهای کنار تخت یا پا تختی ها لبه هایی منحنی داشته و زاویه دار و تیز نباشند و هر دو میز برای افزودن به دوام، هماهنگی و امنیت رابطه، یکسان باشند. 
تیرکهای سقف، در سقفهای چوبی، از نقطه نظر فنگ شویی برابر با کابوس هستند. این ترکها به راحتی انرژی "چی" را مسدود میکنند. وزن فراوانی که بر روی این تیرکها وارد میشود، نیروی درونی بسیاری به آنها میبخشد که در طول استراحت بر روی شما سنگینی خواهد کرد. روشهای ساده برای رها شدن از این انرژی منفی، رنگ کردن تیرکها یا آویختن پارچه از آنها است. این کار، از بار تصویری تیرکها کاسته و خاصیت منفی آنرا از بین میبرد. 
تخت شما، نشان دهنده رابطه شما با همسرتان است. هرگز نباید بر روی تختی لق، پر سر و صدا و ناراحت بخوابید. 
از آنجایی که اتاق خواب فضایی مطابق با یین دارد، بهتر است برای نورپردازی آن از نورهای ملایم استفاده کنید و از آویختن چراغ در بالای تخت بپرهیزیدچراغ مطالعه
رنگهای ملایم و ترکیب شده با سفید (مانند صورتی کمرنگ، لیمویی، آبی آسمانی، سبز کمرنگ) برای اتاق خواب بسیار مناسبند. 
بدترین جا برای نصب آینه، جایی است که هنگام خواب هم بتوانید تصویر خود را در آن ببینید. هرگز آینه را در اطراف تخت نصب نکنید. 
در عوض، بر روی دیوار مقابل خود تصویری یا شیئی زیبا قرار دهید که با دیدن آن در هر صبحگاه، دلگرم شوید. 
زیر تخت هم توجه بسیاری لازم دارد. فضای زیر تخت را تمیز و فاقد وسایل و خرده ریزها نگه دارید. این محل تنها چند سانتیمتر با بدن شما فاصله دارد و باید تمیز و بدون آشفتگی باشد

 




:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: