نوشته شده توسط : پویا عماد
در دنیای امروز ماطراحی لوگو ها نقش بسیار مهمی برای هویت بخشی به یک مجموعه ایفا می کند . خواه مجموعه شما اقتصادی ، فرهنگی یا خدماتی باشد ؛ این لوگوی شماست که شما را به بقیه معرفی می کند. چگونه می توان یک لوگوی خوب را از یک لوگوی بد تمیز و تشخیص داد ؟
لوگو یک شناخت سریع ، الهام بلادرنگ ، ایجاد حس صداقت و اعتماد است و در عین حال می تواند برعکس همه این ها هم باشد . لوگو معرف شرکت و تجارت شما و یا خدمتی است که ارائه می دهید . معمولا لوگوها از نوشتار ، فرم ، رنگ و حجم تشکیل می شوند .
لوگوی خوب عبارت است از یک لوگوی ممتاز ، اختصاصی ، کاربردی و در عین حال ساده . پنج ویژگی اصلی را می توان برای یک لوگوی خوب نام برد :


  1. سادگی
  2. ماندگاری در ذهن
  3. قدیمی نشدن به مرور زمان
  4. همه منظوره بودن
  5. مرتبط بودن


سادگی

لوگوی گروه شرکت های آواژنگ - لوگوی شرکت فراسو
طراحی ساده لوگو باعث می شود سریع تر و بهتر از سایر لوگوها بازشناخته شود . سادگی در طراحی لوگو به ماندگاری لوگو در ذهن کمک می کند . لوگو را تازه نگه می دارد و کمک می کند “مرور زمان” از تاثیر گذاری اش نکاهد .
همچنین سادگی طراحی لوگو به ما کمک می کند تا بتوانیم از لوگو به صورت همه منظوره استفاده کنیم . به این مفهوم که لوگو در انواع نیازمدی ها مانند انواع چاپ و اشکال هندسی شکل واحد خود را حفظ می کند .
ماندگاری در ذهن


لوگوی بیمه آسیا و روزنامه کیهان

همواره در پی سادگی ، ماندگاری در ذهن خواهد آمد . هدف از طراحی لوگو ، ماندگاری هویت مجموعه ما ، در ذهن مخاطبان هدف ماست . چنانچه لوگو نتواند در ذهن مخاطبان بنشیند ، هیچ کمکی به ما در ایجاد یک هویت موفق نخواهد کرد .
قدیمی نشدن به مرور زمان


لوگوی شرکت زمزم و لوگوی شرکت کوکاکولا
یک لوگوی موثر نباید تاریخ مصرف داشته باشد . لوگو باید بتواند برای ده ها سال تازگی خود را حفظ کند . چنانچه به تاریخچه طراحی لوگو رجوع کنید ، خواهید دید که انواع لوگوها در طی سالیان بارها تغییر کرده اند . اگر تغییرات در لوگو اساسی باشد ، آن لوگو ، یک لوگوی ناموفق است .
نمونه موفقی از این دست طراحی لوگو مربوط به شرکت کوکاکولا است . در صورتی که نمودار تغییرات این لوگو را با شرکت رقیبش پپسی مقایسه کنیم ، بهتر به این مورد پی می بریم .
تاریخچه طراحی لوگو در دو شرکت پپسی و کوکاکولا


همه منظوره بودن


لوگوی شرکت تالیا و WWF national organizations
یک لوگو خوب باید بتواند در موارد کاربردی گوناگون استفاده شود . در گام نخست حتما باید یک لوگوی برداری باشد .لوگو باید بتواند در تمامی سایز ها از بسیار بزرگ تا سایز عادی کیفیت خود را حفظ کند . همچنین لوگو در حالت های عمودی و افقی باید کارآمد باشد .
مرتبط بودن


لوگوی شرکت قطار شهری ایران ( مترو) و شرکت لبنیاتی روزانه
بهتر است در برخی از موارد محدود لوگو با فعالیت شرکت همسو و مرتبط باشد . به عنوان مثال اگر شما قرار است برای یک اسباب بازی فروشی لوگو طراحی کنید ، بهتر است از فونت و رنگ های کودکان بهره ببرید . مرتبط بودن لوگو با حرکتی که شما دنبال می کنید ، به هویت مطلوب تر کمک بسیاری می کند .
البته در مواردی لوگو نیازنیست که با فعالیت شرکت شما ارتباط مستقیم داشته باشد ، لوگوی یک شرکت اتومبیل سازی لزوما نیازی نیست که یک ماشین باشد و یا یک شرکت کامپیوتری نیازی نیست در لوگوی خود از کامپیوتر استفاده کند .
اگر به لوگوی نوکیا نگاهی کنید ، اثری از موبایل نخواهید یافت . در این موارد لوگو تنها به وجه تمایز شرکت ها کمک می کند و معرف کار شرکت نیست . اگر به ۵۰ برند برتر جهان نگاهی داشته باشید در ۹۴ درصد آنها لوگو ، نشانگر فعالیت شرکت نیست .
اخبار برندها
منبع: طراحی لوگو،طراحی کاتالوگ ، چاپ سربرگ ، طراحی آرم ، طراحی سایت


:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
آنچه در زیر مطالعه می‌فرمایید بخشی از یک سخنرانی است که در همایش استانداردهای وب و بستر وب باز، توسط ناصر حاجلو درباره با وب فونت (Web Fonts) بیان شده و در وبلاگ وب تارگت منتشر شده است:
 
"...یک فونت از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. که عبارت است از کاراکتر ها، حروف و سمبل‌هایی هستند که در یک فونت وجود دارند. از طرفی دیگر یک کاراکتر دارای حالات مختلفی است، برای مثال کاراکتر ب از حالات ب – بـ – ـبـ – ـب تشکیل شده است، این حالات مختلف یک کاراکتر را گلیف می‌گویند. ابزاری به نام موتور رندر متن با توجه به مشخصات هر کاراکتر نسبت به کاراکترهای بعد و قبل از آن یکی از حالات مختلف گلیف مورد نظر را شناسایی کرده و بر روی خروجی ترسیم می‌کند.
اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که هر گلیف دارای کد متفاوتی است که به آن کد پوینتگفته می‌شود. در سالهای آغازین دنیای کامپیوتر، تمامی مراودات انجام شده با کامپیوتر با استفاده از زبان انگلیسی و یکسری سمبل‌های خاص انجام میشد. این دسته از حروف در استانداردی با نام اسکی گنجانده شدند.
 
 
با فراگیرتر شدن کامپیوترها در نیمه دوم دهه ۹۰ میلادی، نیاز بود تا زبان‌های بیشتری به دنیای دیجیتال وارد شود. به همین دلیل تولیدکنندگان کامپیوتر اقدام به ایجاد استاندادرهای مختلف کردند که هر استاندارد حاوی کاراکترها و سمبل‌هایم ورد نیاز یک یا چند زبان با ریشه مشترک بود. به این صفحات کدپیج گفته میشد. متاسفانه وجود کدهای برابر و یکسان در کدپیج‌های مختلف باعث سردرگمی کاربران شده بود. برای مثال شخصی با استفاده از کدپیج زبان آلمانی یک متن را می‌نوشت و دیگری بدون اینکه اطلاعی از کدپیج نگارنده داشته باشد، با استفاده از کدپیج روسی اقدام به مطالعه متن می‌کرد. نتیجه آنکه متنی که کاربر نهایی مطالعه می‌کرد حاوی یکسری کاراکتر و سمبل زبان روسی بود که هیچ ارتباطی با متن نوشته شده به زبان آلمانی نداشت. با ازدیاد این مشکلات کنسرسیومی به نام یونی‌کد اقدام به وضع استانداردی کرد که با نام خود این کنسرسیوم به نام Unicode شناخته می‌شود.
 
استاندارد یونیکد:
یونی‌کد، حاوی اطلاعات مربوط به کاراکترها و سمبل‌های تمامی زبان‌های زنده و مرده دنیاست. این استاندارد با مشخص کردن جداول متفاوت، زبانهای با ریشه مشترک را مانند زبان عربی، فارسی، فارسی دری، اردو و غیره را در یک جدول جای داده و تمامی اطلاعات مورد نیاز آنها را شامل می شود . بدون اینکه کد مورد استفاده در یک گلیف، در گلیف دیگری در هر زبان دنیا استفاده شده باشد.
 
 
در سالهای ابتدایی دنیای وب، قراردادن اطلاعات در وب از اهمیت بسزایی برخوردار بود. هر زبانی، مهمترین آثارش را در وب ثبت می‌کرد تا به دست دیگران برساند. لیکن بدلیل محدودیت‌های ابتدایی، صرف قراردادن اطلاعات در وب ، نگارنده و خواننده را راضی نگاه می‌داشت. با پیشرفت‌هایی که در طول سالهایی اندک صورت پذیرفت، این قابلیت ایجاد شد که صفحات بصورت زیباتری به نظر خواننده برسد.
 
دوستانی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند، با استفاده از تصاویری با پیش‌زمینه شفاف به خلق متون با کیفیت و زیبا پرداختند و همین امر باعث بوجود آمدن موج دوم نمایش اطلاعات در وب شد. نهایتا با توجه به نیاز کاربران برای نمایش متون زیباتر در وب شرکت‌های مختلف اقدام به وضع استانداردهای داخلی کردند تا با رعایت آنها، مطالب با شکل زیباتری به نظر بیننده برسد. اما قدم آخر، استاندارد یکسانی بود که برای رعایت در تمامی مرورگرهای وب پیشنهاد شد. وب فونت ؛ گرچه از سال ۲۰۰۹ میلادی هنوز به عنوان یک پیشنهاد باقی مانده، لیکن بدلیل پشتیبانی بسیار خوب تبدیل به تنها روشی شده که طراحان وب از آن برای خلق متون زیباتر بهره ببرند.
 
در سالهای ابتدایی وب، طراحان وب برای نمایش متون مورد نظر از فونت‌های استاندارد استفاده می‌کردند. برای زبان فارسی، عموم وب‌سایت‌ها از فونت Tahoma استفاده می‌کردند، تنها دلیل استفاده از این فونت، اطمینان خاطر از وجود این فونت در سیستم کاربر نهایی بود. با ظهور وب فونت‌ها این قابلیت بوجود آمد که طراح صفحه وب، یک فونت که در سیستم کاربر وجود نداشت را، در صفحه وب مورد نظرش استفاده کند و مطمئن باشد که کاربر نهایی صفحه مورد نظر را با استفاده از فونت دلخواه او مشاهده می‌کند.
در آغاز موج نو نگرش به فونت‌ها در وب، شرکت‌های تولید کننده مرورگر اقدام به وضع استانداردهای داخلی برای پشتیبانی از فونت‌های خاص کردند. برای مثال مرورگر اینترنت اکسپلورر از فرمت EOT پشتیبانی می‌کرد در حالی که فایرفاکس از فونت‌های TTF پشتیبانی می‌کرد. به تدریج مرورگرهای مختلف از فرمت‌های مختلف فونت پشتیبانی کردند و این پشتیبانی‌های متفاوت از فونت‌های متفاوت باعث بوجود آمدن تفاوت در نمایش حروف گردید. بعضی مرورگرها کلمات را با وضوح بهتری نمایش می‌دادند در حالی که برخی دیگر وضوح نمایش کمتری داشتند.
از طرف دیگر، وجود موتورهای رندر متن متفاوت در مرورگرها باعث بوجود آمدن مشکلاتی در نمایش حروف میشد. که البته این مشکل هنوز هم وجود دارد. برای مثال عمده مرورگرهای نصب شده در ویندوز ایکس پی اعم از اینترنت اکسپلورر ۶ – فایرفاکس پیش از نسخه ۴ – اپرا – سافاری و غیره از موتور رندر متن پیش‌فرض ویندوز، Uniscribe استفاده می‌کنند که از Grayscale Antialiasing برای نمایش متون استفاده می‌کند. اما اینترنت اکسپلورر ۷ و ۸ از ClearType برای نمایش متون استفاده می‌کنند. با این تفاوت که اگر کاربر اقدام به نصب اینترنت اکسپلورر ۸ کند، موتور رندر متن پیش‌فرض ویندوز هم تغییر می‌کند، لذا اگر کاربر از فایرفاکس پیش از نسخه ۴ یا سافاری و اپرا استفاده کند، متون او با استفاده از ClearType نمایش داده خواهند شد. اما اینترنت اکسپلورر ۹ و فایرفاکس نسخه ۴ به بعد، از DirectWrite برای نمایش متون استفاده می‌کنند. همچنین باید در نظر داشت که سیستم عامل ایکس مکینتاش از نسخه ۱۰٫۴٫۲ به بعد از CoreText جهت نمایش متون استفاده می‌نماید.
این تفاوت چشمگیر در موتورهای رندر متن باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی در نمایش متون شده است که در بعضی محصولات کلمات بصورت شکسته شده نمایش داده می‌شوند. لذا خود فونت به تنهایی هر چقدر هم که کامل و زیبا باشد جهت نمایش متون کافی نیست، موتورهای رندر متن هم از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.
چنانچه پیشتر گفته شد، یک فونت از تعدادی گلیف ایجاد شده است، و هر چه تعداد این گلیف‌ها بیشتر باشد یک فونت برای نمایش اطلاعات غنی‌تر خواهد بود. اما این تعداد زیاد در وب قابل توجیه نیست. تصور کنید شما یک متن ساده را به زبان فارسی در وب نمایش می‌دهید، آیا نیاز هست که فونت شما حاوی گلیف‌های زبان انگلیسی یا آلمانی باشد؟ مسلما وجود گلیف‌های بیش از اندازه و افزونگی گلیف‌ها باعث بالا رفتن حجم یک فونت می‌شود که این امر در وب اصلا خوش‌آیند نیست.
 
مورد دیگری که باید در نظر داشت آن است که زبان‌های لاتین عموما دارای کاراکترهایی با ارتفاع یکسان هستند، اما زبان‌هایی مانند زبان فارسی، عربی، اردو و غیره دارای کاراکترهای کاملا متفاوتی هستند، برخی به سمت بالا کشیده می‌شوند و برخی به سمت پایین. این تفاوت ظاهری در فونت‌های لاتین و زبان‌های دیگر باعث شده که استانداردهای تدوین شده، که عموما بر اساس رسم‌الخط لاتین وضع شده‌اند، فارسی‌زبانان را دچار مشکل کند. چراکه حروف مرتفع فارسی بصورت بالقوه توانایی رعایت ارتفاع استاندارد حروف لاتین را ندارد، و حتی در صورتی که این ارتفاع رعایت شود کلمات خطوط پایین‌تر، کلمات جملات خطوط بالاتر را دچار مشکل می‌کنند و کلمات روی هم می‌افتند.
 
خیلی از این مشکلات را در زمان طراحی فونت می‌توان برطرف کرد. برای مثال پیاده‌سازی صحیح ارتفاع با صرف زمان تا حد قابل قبولی قابل رفع است، بخصوص مشکل کدپونت‌های اشتباه که در فونت‌های فارسی امری مرسوم است، با صرف کمی زمان کاملا برطرف می‌شود. گلیف‌های مشخص و با تعداد پایین هم در پایین آوردن حجم فونت موثر خواهد بود. همه اینها نشان از یک چیز دارد و آن این است که یک وب فونت باید با دید کاربرد در وب طراحی شود. در اکثر فونت‌های فارسی حروف انگلیسی هم گنجانده شده، ولی در یک وب فونت بدان‌ها نیازی نیست لذا با یک طراحی صحیح تا حد زیادی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.
 
برای توسعه یک وب فونت نیازی نیست تا همه کارها را از ابتدا انجام دهیم، اگر یک فونت سالم در اختیار داشته باشیم می‌توانیم با حذف گلیف‌های اضافه حجم آن را پایین بیاوریم و با کمی کنترل گلیف‌ها میتوان ارتفاع حروف را نیز مشخص کرد. سپس با گرفتن یک خروجی مجدد و تعیین اطلاعات جانبی فونت و مجوز استفاده از آن، می‌توان از یک فونت بصورت وب فونت استفاده کرد. سرویس‌های زیادی هستند که فونت‌ها را تبدیل به وب فونت می‌کنند. عملکرد بیشتر آنها یکسان است و صرفا یکسری از جداول مورد استفاده در فونت را برای فشده کردن هر چه بیشتر فونت‌ها از بین می‌برند. برای مثال جداول کرن که نبود آنها حجم قابل توجهی از فونت را کم می‌کند. در نهایت با استفاده از یکسری دستورات CSS می‌توان وب فونت را به یک صفحه وب الصاق کرد تا کاربر نهایی در هنگام بازدید از صفحه وب شما، فونت دلخواه شما را مشاهده نماید."
 


:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

بسیاری از مشتریان قبل از اینکه طراحی سایت خود را سفارش دهند، هاست و دامین خودشان را ثبت کرده اند، که اتفاق خوبی است. اما متاسفانه بعضی از مشتریان بدون پرس و جو درباره نوع هاست مورد نیاز اقدام به اجاره آن کرده و شرکت فروشنده هم مشاوره لازم را به آنها نداده است.

 

از آنجایی که در حال حاضر "اکثر" شرکتهای طراحی وب از CMSهای php مانند Joomla و WordPress و Drupal استفاده می کنند و برخی دیگر هم مثل مرکز طراحی اسپیرال یک CMS اختصاصی با php می نویسند، انتظار می روند شرکتهای فروش هاست حداقل اطلاعات لازم درباره تفاوتهای هاست Windows و Linux بدهند، و با توجه به اینکه جوملا و وردپرس و دراپال همه با زبان php توسعه یافته اند، در حالت طبیعی هاست Linux را پیشنهاد کنند.

شرکت "ایران هاست"، از جمله شرکتهای شناخته شده و گزینه اول بعضی از مشتریان بوده است و متاسفانه تمام پکیجهای این شرکت ویندوز است، آن هم با کانفیگ عجیب و غریب، بدون MySQL، محدودیت اکانت ایمیل، پنل مدیریتی Website Panel 2.0 (که کمترین امکانات را نسبت به سی پنل و پاراللز دارد) و قیمتی نسبتا بالا ارائه می کند.

فروش چنین پکیجهایی به هزاران مشتری ناآگاه و بدون مشاوره، علاوه بر اینکه دور از اخلاق حرفه ای است، باعث می شود اکثر مشتریان در مرحله طراحی و برنامه نویسی سایتشان دچار مشکل شوند و حتی برخی ترجیح دهند هاست دیگری بخرند.

البته ما قضاوتی درباره کیفیت سایر خدمات این شرکت نداریم، اما از "برندهای ایرانی" انتظار بیشتری می رود!

 

سوال: برای سایت های php شما چه هاستینگی را معرفی می کنید؟

این روزها در دنیا اکثر هاست‌ها از نظر فضا و پهنای باند و... نامحدودند و از طرف دیگر هاست‌های "پردازش ابری" (یا Cloud Computing Hosts) رقیب شرکتهای سنتی تر شده اند. با این معیارها هاست لینوکس خوب در شرکتهای ایرانی ندیده ام. با این حال هاستهای لینوکس وبدیتا (فناوری اطلاعات نگاه) نه از نظر امنیت و آپتایم، که از نظر پشتیبانی خوب و متعهد در کنار کانفیگ عرف و قیمت مناسب، گزینه پیشنهادی و تا حدودی سلیقه ای من بوده.

اما اگر مشکل پرداخت بین المللی و زبان انگلیسی (برای ارتباط با بخش ساپورت) ندارید، هاست‌هایی مثل بلوهاست (BlueHost) را پیشنهاد می کنم: فضا و پهنای باند نامحدود، کانفیگ عالی، آپشن‌های اضافه خوب، و پشتیبانی فوق العاده عالی. همه اینها در حال حاضر سالانه حدود 60 دلار است. مطمئن باشید با انتخاب چنین هاستی طراح وب خود را خوشحال می کنید!

منبع : [URL="http://webcade.ir/"]طراحی سایت[/URL] ، [URL="http://webcade.ir/"]طراحی وب سایت[/URL] ، [URL="http://www.webcade.ir/seo"]بهینه سازی سایت[/URL] ، [URL="http://armcade.com/"]طراحی لوگو[/URL]، [URL="http://armcade.com/"]طراحی آرم[/URL]

[URL="http://chapcade.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF.aspx"]طراحی کاتالوگ[/URL]

[URL="http://chapcade.com/%DA%86%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/%DA%86%D8%A7%D9%BE%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF.aspx"]چاپ کاتالوگ[/URL]

 



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

شاید یکی از مهمترین اصولی که خیلی از طراحان، چه آنهایی که طراحی سایت به‌روز دارند و چه گرافیستهای چاپی و چهمهندسان پرتال نصب کن! توجهی به آن ندارند حجم سایت است. ناگفته پیداست که یک وبسایت سنگین چه زیانهایی می رساند: بسیاری از کاربران را خسته و پشیمان می کند، آمار بازدیدکنندگانی که برای چندمین بار به سراغ سایت ما می آیند کم می کند، تعداد بازدید از صفحات داخلی را کم می کند، حوصله موتورهای جستجو را برای ایندکس کردن سر می آورد و رتبه ما را در موتورهای جستجو می کاهد. البته سبک یا سنگین بودن حجم یک سایت نسبی است و بستگی به میانگین سرعت مخاطبانمان دارد. قطعا برای کاربر عادی ایرانی 100 کلیوبایت وزن قابل توجهی است ولی برای یک نفر در جایی که اسمش خارج است! شاید یک مگابایتش هم چیز زیادی نباشد.
 طبق تجربه، طراحی کم حجم می تواند یکی از خصوصیاتی باشد که مشتریان را به سوی طراحان وب جذب کند. اما چه عواملی در سرعت سایت تاثیر گذار است؟ اول اینکه شیوه کد نویسی استاتیک بسیار مهم است: اینکه تا چه حد از CSS استفاده مفید بکنید. کدهای داینامیک نظیر php و asp معمولا به خاطر سرعت بالای سرورها در کمتر از یک ثانیه اجرا می شوند که زیاد به حساب نمی آیند! پس روی کدهای استاتیک که تر و تمیز باشند، و تمام CSS ها بیرون از محتوا و در یک یا چند فایل جدا ذخیره شوند تاکید بیشتری باید داشت. زیرا این باعث می شود در بارگزاری مجدد، این فایل از روی Cache کامپیوتر کاربر لود شود و  در سرعت تاثیر مثبت دارد. در مورد فایلهای جاوا اسکریپت نیز وضع به همین منوال است. کدها را ترجیحا در فایلهای جدا باید ذخیره کرد و در هدر سایت فراخوانی کرد. در مواردی که ناچاریم کدها را در فایل اصلی بیاوریم، ترجیحا همه را به پایینترین خطوط کدهای استاتیک انتقال دهیم تا حوصله موتورهای جستجو از سر و کله زدن با این کدها سر نرود، و اگر برود چیز زیادی از دست نداده باشیم! ضمنا در استفاده از افکتهایی که با کتابخانه‌هایی نظیر jQuery اجرا می شوند، باید حواسمان باشد که آیا استفاده از هسته جی کوئری (حدود 80 کلیوبایت) به اضافه کدهای آن افکت به صرفه هست یا نه! زیرا معمولا این کدها را اجنبی های کافر می نویسند که سرعت اینترنتشان خیلی بالاست و ممکن است به فکر سرعت اینترنت در برخی کشورهای دیگر (اسم نمی برم!) نباشند!
مساله مهم و حیاتی دیگر حجم و تعداد تصاویری است که در طراحی به کار می بریم. باید تا جای ممکن از تصاویر کمتر و کم حجمتر استفاده کنیم، و از ساختارهای پر عکس بپرهیزیم (باز هم قابل توجه گرافیستان چاپی). برای ذخیره تصاویر نیز حتما از بخش Save for web در فتوشاپ استفاده کنید. تصاویری که تعداد رنگهای محدودتری دارند، با پسوند gif و تصاویری که سایه روشن یا تنوع طیف رنگی بیشتری داند با پسوند jpg کم حجمتر می‌شوند. پسوند جدیدتر png-24 نیز که از قابلیت شفافیت آن نیز در مرورگرهای جدیدتر می توان استفاده کرد، معمولا از دو نوع قبلی پر حجم تر اما بسیار با کیفیت تر است. چاره دیگر استفاده از تصاویر کوچکی است که تکرار (repeat) می شوند. این روش برای سایه روشنها (gradient) و بافتها (patterns)  بسیار کاربردی است.
عوامل دیگری نظیر میزان محتوا (متن و تصویر) در هر صفحه و نیز سرعت سرور، در سرعت بارگزاری صفحات وب موثرند. برای فشرده کردن فایلهای CSS و js و... از قابلیت gzip کردن در فایل htaccess می توان استفاده کرد. برای این منظور می توانید به بخش Compression در کنترل پنل (Cpanel)  مراجعه نمایید.
شاید بد نباشد این را هم بگویم که قالبهای از پیش طراحی شده اکثر پرتالهای آماده (از جوملا گرفته تا تالارهای گفتگو) معمولا بسیار سنگین هستند و ساختارهایشان نیز پر از فایلهای خارجی و کدهای اضافه است.

 

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت ، طراحی لوگو ، طراحی آرم



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
گام موثر برای جذب بازدید کنندهReviewed byAli shirzadonApr 3Rating:5.0

3zar.ir seo1 ۱۰ گام موثر برای جذب بازدید کننده

با سلام و احترام
خدمت کاربران عزیز وبکده به عنوان اولین پست خود و شروع همکاری با وبکده خواستیم 10 گام موثر برای جذب بازدید کننده رو براتون انتشار بدم از این پس مطالب جدید رو با موضوعات سئو و بهینه سازی سایت – بازاریابی و امثال اینان را در وبکده انتشار خواهیم داد. در ضمن عیدی ویژه ای هم به عنوان شروع همکاری با وبکدهرو براتون تنظیم کرده ام که انشاا… در روزهای آینده خواهید دید پس از این پس وبکده را با قدرت دنبال کنید!

خب بریم سر اولین مقاله

روشهای زیادی برای جذب بازدیدکننده برای سایت ها وجود دارد . ولی مطمئن باشید تنها روش های موثر خواهد بود که منجر به رضایت مخاطب و بازگشت مجدد آنها شوند.
در ضمن میزان زمانی که مخاطب در سایت شما صرف میکند و تعداد صفحاتی که میبیند نشان از موثر بودن سایت شماست و از اهمیت بالایی برخوردار است.

در زیر به ۱۰ گام موثر و پرکاربرد برای جذب بازدید کننده اشاره میکنیم:

۱- خبرنامه
خبرنامه ایمیلی داشته باشید. هنوز هم هستند کسانی که بجای خوراک، دوست دارند مطالب تازه سایتها رو درایمیل خود داشته باشند.
۲-وبلاگ
حتی اگر یک سایت رسمی دارید، بودن یک وبلاگ در کنار سایت رسمی، مزایای زیادی دارد. محیط وبلاگ کمی صمیمی تر و برای برقراری ارتباط راحت تر می باشد .
۳- پست مهمان
پست مهمان بنویسید ، این شیوه کمتر در بین وبلاگنویسان ایرانی دیده میشود اما یکی از موثرترین راه ها است. شما میتوانید یک مطلب قابل عرضه، به مدیر یک سایت ارسال کنید و از او بخواهید که آن مطلب را منتشر کند و ابتدا یا انتهای آن نام و لینک شما را درج کند .
۴- شبکه های اجتماعی
از شبکه های اجتماعی غافل نشوید و در آنها حساب کاربری با نام یکسان آدرس سایت خود بسازید. این کار باعث میشود که شما بازار بزرگتر و گسترده تری برای تبلیغ نوشتههای خود داشته باشید.
۵- به خود لینک دهید
کاملا واضح است که اگر در یک مطلب، به مطالب دیگر خود لینک دهید، بازدید شما بالاتر خواهد رفت و گردش و زمان ماندن در سایت بشتر خواهد شد.
۶- نمایش مطالب پرطرفدار
در صورت نمایش عناوین مطالب مهم احتمال کلیک بر روی آن بیشتر است و این امر گردش بیشتری را در سایت ایجاد میکند و بازدید بیشتری برای شما به ارمغان می آورد .
۷- ایجاد مطالب چالش انگیز
اگر میخواهید کاربرانتان را به بحث و چالش بیاندازید ، کافی است یک مطلب بحث برانگیز بنویسید که موجب
شود تا خوانندگان بر سر آن به بحث و چالش بپردازند .
۸- افزایش سرعت سایت
بهینه سازی تصاویر و اسکریپتها و css های قالب و انتخاب هاست مناسب میتوانند عامل مهم افزایش سرعت قالب باشند این یک مورد نقش مهمی را خصوصا در ایران ایفا میکند چرا که اکثر کاربران از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند و از سرعت پایین برخوردارند.
۹- فعالیت در انجمن های گفتگو
انجمن های گفتگو ، مکانی برای تجمع و گفتگوی افراد است. شما میتوانید لینک سایت خود را در انجمن های معروف قرار دهید (مثلا در امضای خود) و یا اینکه برای سایت خود یک انجمن بسازید.
۱۰-تولید محتوای جدید
بله مهمترین گام رو در آخر مینویسیم تا بیشتر در ذهنتان بماند فراموش نکنید که تولید محتوای جدید یکی از گام های مهم افزایش بازدید هدف دار میباشد به ذهنتان بسپارید از مطالب تکراری و کپی کردن پرهیز کنید و مطالب و محتوای سایتتان را جدیدتر و خلق شده از ذهنتان ایجاد کنید.سئو

این ۱۰ گام رو گفتیم انشاء ا… در آینده با روش ها و مقالات جدیدتری آشنا خواهید شد .
در ضمن طراحی سایت خود را به روز نگه دارید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی لوگو



:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

هنگامی که نتایج را بررسی می کنید ، شما در می یابید که افراد بسیارموفق با استعداد تر و با هوش تر از شما نیستند؛ بلکه به سادگی آموخته اند که چگونه کارهای خود را به روشی متفاوت تر و سود آورتر انجام دهند.

در اینجا یک لیست جامع از ایده های عملی مشتریان موفق ، همراه با راهنمایی ها و تکنیک هایی ارائه شده که راه کسب و کار شما را از بقیه جدا و از آن  یک تجربه موفق ایجاد می کند.

هنگامی که نتایج را بررسی می کنید ، شما در می یابید که افراد بسیارموفق با استعداد تر و با هوش تر از شما نیستند؛ بلکه به سادگی آموخته اند که چگونه کارهای خود را به روشی متفاوت تر و سود آورتر انجام دهند.

در اینجا یک لیست جامع از ایده های عملی مشتریان موفق ، همراه با راهنمایی ها و تکنیک هایی ارائه شده که راه کسب و کار شما را از بقیه جدا و از آن  یک تجربه موفق ایجاد می کند.

مهارت های مدیریتی:

 

1.     از تکنیک های تبلیغاتی در جهت انگیزه دادن به مشتریان خود برای خرید فوری استفاده کنید.

2.     جنبه های مختلف برای ترویج کسب و کار از جمله  پیشنهادات جدید، آیتم های جدید ، قیمت های جدید ، اطلاعیه های ویژه ، تبلیغات قوی تر و عناوین بهتر را آزمایش کنید.

3.     بهترین روش تبلیغات (پست الکترونیکی مستقیم، روزنامه، تلویزیون، رادیو)، برای جذب مشتریان خود را پیدا کنید.

4.     از تبلیغات به یاد ماندنی برای جدا کردن تجارت خود از دیگر تجارت ها استفاده کنید.

5.     برای خرید بیشتر مشتریان از فروشگاه خود، فرصت های جدید ایجاد کنید.

6.     قوانین تجارت های موفق دیگران را بر روی فروشگاه خود پیاده سازی کنید.

7.     به جای روش های قدیمی از تکنیک های جدید و منابع بهتر برای خرده فروشی با تکنولوژی بالا و سرعت بیشتر استفاده کنید.

8.     یک سیستم کنترل موجودی در جهت بررسی کاهش نرخ، عملکرد، مبلغ کالا، افزایش نرخ، سود و گردش مالی تنظیم کنید.

9.     تعیین کنید که برخی کالاهای خاص خود را بالاتر و یا پایین تر از نرخ بازار قیمت گذاری کرده اید.

10. از سیستمی برای ردیابی کالاهای کم سود و پر فروش ترین کالاهای خود استفاده کنید.

11. روش های مختلفی را برای ترتیب چیدن کالاها و نمایش آن ها در جهت خرید آسان تر مشتریان به کار بگیرید.

12. میانگین تراکنش فروش خود را به دست آورید و روش هایی برای افزایش آن پیدا کنید.

13. تراکنش فروش خود را با قیمت های بهتر، ارزش بیشتر و طرح های تشویقی افزایش دهید.

14. محصولاتی که برای مشتریان از نظر قیمت حساس هستند را بشناسید، زیرا که یا کمترین افزایش قیمت  در این کالاها به کاهش تقاضا منجر می شود.

15. حداکثر قیمتی که مشتریان حاضرند برای یک کالای خاص بپردازند را پیدا کنید.

16. در جهت ساده کردن امور روزمره از قبیل کنترل موجودی ، نقطه ی اوج فروش و تجزیه و تحلیل کلی ، تجارت خود را به سیستم کامپیوتری مجهز کنید.

17. میزان موجودی فعلی خود را ارزیابی کرده و هزینه های عملیاتی منظم خود را با آن متناسب سازید.

18. کالاهای متمایز و اجناسی که رقیبان شما موجود ندارند را به مشتریان خود ارائه دهید.

 

نکاتی برای یک فروشنده ماهر:

 

19. با شرکت های تجاری که آخرین فن آوری روز، سیستم های موجودی، سمینارهای آموزشی و سایر منابع مرتبط با صنعت را ارائه می دهند، همکاری کنید.

20. از خبرنامه ها به عنوان یک "ابزار بازاریابی" در جهت یادآوری محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده کنید.

21. بودجه ای برای کالاهای معمولی و زیر قیمت تعیین کنید و برای آن ها نقشی در استراتژی خرید خود در نطر بگیرید.

22. مکانی قابل اعتماد برای خرید کالاهای تجاری معروف، جدید  و زیر قیمت عمده ایجاد کنید.

23. برای خرید کالاهای دارای طرح تشویقی و کالاهای زیر قیمت در جهت گسترش مرزهای سوددهی خود تلاش کنید.

24. از کالاهایی با برند های خصوصی استفاده کنید تا بتوانید از یکسان بودن قیمت کالاهای شما با رقیبان خود جلوگیری کنید.

25. برای دریافت قیمت های بهتر و تخفیف های تجاری به فروشگاه هایی مانند خودتان در سطح منطقه پیوندید.

26. با رستوران ها، باشگاه ها، یا هر چیز دیگری که می توانید با آن به طور مشترک به تبلیغات خاص بپردازید، همکاری کنید و از بازاریابی متقاطع بهره ببرید.

27. متعلق به دنیای تجارت باشید. در خبرنامه ها و نشریات تجاری عضو شوید تا همواره در جریان امور قرار بگیرید.

28. پیشنهادات کارکنان خود را در جهت بهبود کسب و کار و کاهش هزینه ها جویا شوید.

29. برنامه ای برای قدردانی از تلاش فوق العاده ی کارکنان خود و ایده های جدید آن ها پیاده سازی کنید.

30. قدرت تصمیم گیری های مهم را به کارکنان خود دهید، حتی اگر به قیمت از دست دادن مقدار کمی از سرمایه ی شما در جهت راضی کردن مشتریان تمام شود.

31. نگذارید که احساسات مانع از تصمیم گیری دقیق و عاقلانه در تجارت شما شود.

 

منبع : طراحی سایت ، طراحی لوگو



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

شما هنوز هم از HTML5 استفاده نمی کنید؟ نه؟ احتمالا شما دلایل خود را برای استفاده نکردن از آن دارید. شاید چون ورژن های قدیمی اینترنت اکسپلورر از آن پشتیبانی نمی کنند شما آن را دوست ندارید و یا شاید هم عاشق کدهای سخت و دشوار XHTML هستید.



چه HTML5 را دوست داشته باشد و چه مایل به قبول آن نباشید HTML5 همان انقلابی است که طراحی وب به آن نیاز داشت و بی شک آینده عرصه وب را تسخیر خواهد کرد.



اگر از من می پرسید ، همین الان به شروع یادگیری آن بپردازید. بله ، دقیقا پس از خواندن این مقاله:



شروع آموزش جامع HTML5



اخیرا مطالب زیادی در رابطه با استفاده از HTML5 و ستایش از مزایای آن در اینترنت وجود دارد. این مقاله هم یکی از آن هاست.مقالات زیادی در اینترنت در رابطه با HTML5 موجود است.شرکت APPLE نیز برای استفاده از HTML5 مطالب فراوانی در وبسایت خود جای داده است.شرکت ADOBE برنامه های کاربردی در زمینه HTML5 طراحی کرده است.وبسایت های زیادی خود را به HTML5 اختصاص داده اند. روی سخن من با همکاران و توسعه دهنگان وبی است که با وجود تعدد دلیل برای استفاده از HTML5 هنوز برای این کار میلی ندارند.



فکر می کنم مشکل اصلی خیلی ها این است که HTML5 را به چشم موجودی مرموز میبینند. یا خیلی ها آن را ماشین پرنده یا جت پک تصور می کنند !!!! و یا شاید هم خیلی ها فکر می کنند استفاده از HTML5 خنده دار و سر گرم کننده است نه مفید!!!



اشتباه نکنید ، استفاده از آن بسیار ساده و عملی است. بله HTML5 یک واقعیت محض است. با به اشتراک گذاری این مطلب می توانید همه توسعه دهندگان وب را آگاه کنید که چرا باید از HTML5 استفاده کنند.



10. در دسترس بودن HTML5


به دو دلیل با HTML5 می توان براحتی سایت هایی با دسترسی راحت بوجود آورد:







    • Semantics: تگ های جدیدی که در HTML5 قرار داده شده است مانند:
      <header> , <footer> , <nav> , <section> ,و . . . که به طراحی وبسایت اجازه می دهد تا براحتی محتوای وبسیات را بچینند. قبلا توسعه دهندگان حتی با استفاده از id , class برای مشخص کردن اعضای صفحه و قرار دادن آن ها در جای مناسب مشکل داشتند.
    • ARIA : ARIA تنظیمات w3c است که بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد که کنترل اختصاص نقش ها را به عناصر و تگ های یک سندHTML برعهده دارد و همچنین نشانه های مهم یک صفحه : بالا صفحه , پایین صفحه و منو بار یا محتوای مقاله را بوسیله صفات نقش ها کنترل می کند. عمدتا این استانداردها رعایت نمی شود و اکثر صفحات ما دارای ایراد می باشند و استاندارد نیستند. HTML5 این صفات را اعتبار خواهد بخشید. HTML5 هوشمندانه به تخصیص صحیح نقش ها می پردازد و دیگر یک طراحی وبسایت مانند قبل نیازی به کنترل و ساخت نقش ها ندارد.









9. پشتیبانی از صدا و فیلم

Flash player و سایر ابزار های مدیا پلیر را با کد نویسی های سخت و طاقت فرسایش فراموش خواهید کرد.در HTML5 فیلم ها و صداهای خود را با دسترسی واقعی و به آسانی بروی وب قرار خواهید داد. تا قبل از این قرار دادن ویدئو و صدا در وبگاهتان بیشتر شبیه یک کابوس به نظر می رسید. استفاده از کد ها و تگ های خسته کننده <embed> و <object> و تعیین یک لیست بزرگ از پارامترها ، کد های گیج کننده و طولانی واااای !!!!!!! حتی پس از انجام این همه کار و کدنویسی باز هم نمی دانستید که آیا ویدئو یا صدای شما بدرستی پخش خواهد شد یا خیر !!
تمام شد، دیگر این کابوس ها را فراموش خواهید کرد. پای HTML5 که به میان بیاید همه مشکلات حل میشود، می خواهید فیلم یا ویدئو در صفحه وب خود قرار دهید ؟ تکه کد زیر کافیست:
<video src=”url”/>

می خواهید طول و عرض آن را نیز مشخص کنید ؟ نگران نباشید ، فقط مانند دیگر کد های HTML به تنظیم صفات آن بپردازید:
<video src=”url” height=”190px” width=”320px”/>

ولی باز خطر شیطانی استفاده از مرورگرهای قدیمی وجود دارد ، چند خط به کد های خود بیفزایید و کدهای HTML5 خود را کامل کنید. بدین صورت:




<video poster="myvideo.jpg" controls >
<source src="myvideo.m4v" type="video/mp4" />
<source src="myvideo.ogg" type="video/ogg" />
<embed src="/to/my/video/player"> </embed>
</video>

[/COLOR]

  • کشیدن و رها کردن (Drag and Drop (DnD
  • پایگاه ذخیره سازی آفلاین
  • مدیریت تاریخچه مرورگر
  • ویرایش اسناد
  • پخش مدیا ، صدا و تصویر








4. توسعه بازی های اینترنتی

بله درست است. شما میتوانید با تگ <canvas> بازی هایی تولید کنید.HTML5 ابزار مناسبی را برای توسعه بازی های تحت وب ارائه می دهد.
امروزه اکثر مردم یک موبایل هوشمند به همراه دارند و یک بازی آنلاین و پویا می تواند مخاطب های فراوانی به خود جذب کند. قبلا از فلش برای این کار استفاده میشد.
لینک های زیر آموزش هایی هستند که برای طراحی بازی های HTML5 در نظر گرفته شده اند:




3. پشتیبانی تمامی مرورگرهای قوی روز از HTML5

تمامی مرورگرهای محبوب و مدرن از HTML5 پشتیبانی میکنند. فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری، اینترنت اکسپلورر 9+ و اپرا همه و همه. جالب اینجاست حتی مرورگرهای بسیار قدیمی هم بیانیه DOCTYPE را می شناسند اما این بدین معنی نیست که آن ها تگ های جدید HTML5 را میشناسند. اما مطلب قابل توجه این است که خوشبختانه ما با قرار دادن یک کد جاوا اسکریپت می توانیم حتی مرورگر های قدیمی را هم مجبور به پشتیبانی از تگ های جدید HTML5 کنیم به همین سادگی :






2. موبایل ،موبایل و موبایل

این روز ها تکنولوژی موبایل محبوبیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. این یک فرض احمقانه است که فکر کنیم موبایل یک تکنولوژی زود گذر باشد. تلفن های همراه کل دنیا را در دست گرفته اند. امروز برای استفاده از اینترنت عده بسیاری از مرورگرهای گوشی موبایل خود استفاده می کنند. HTML5 آماده ترین ابزار برای طراحی سایت هایی مخصوص تلفن همراه می باشد.
فلش موبایل راهی بسوی مرگ را در پیش گرفته است.بزودی برای طراحی نسخه موبایل یک وبسایت فقط و فقط از HTML5 استفاده خواهد شد. مرورگر های موبایل بطور کامل از HTML5 پشتیبانی میکنند. بنابرین به راحتی می توان با طراحی و تنظیم صفحاتی متناسب با اندازه های کوچک صفحات لمسی و یا غیر لمسی موبایل قدمی بزرگ و سریع برداشت. متا تگ ها و یا متا برچسب هایی وجود دارد که شما به راحتی بتوانید وبسایت خود را برای موبایل بهینه سازی سایت کنید:






  • viewport: به شما کمک می کند تا به تنظیم عرض و تنظیمات زوم آن بپردازید.
  • full screen browsing: مقدار خاص ios که به دستگاه های اپل اجازه می دهد تا صفحه را به صورت تمام صفحه مشاهده کنند.
  • Home Screen Icons: مانند favicon ها آیکون هایی برای اضافه کردن صفحه به صفحات دلخواه هستندکه درios و دستگاه های اندروید استفاده میشوند.


[B]





برای کسب اطلاعات در رابطه با موبایلی کردن صفحه وبتان به این لینک مراجعه کنید: 
1. HTML5 آینده را در دستانش خواهد گرفت

بزرگترین دلیلی که شما را ملزم می کند تا از HTML5 استفاده کنید این است:
آینده در دستان HTML5 خواهد بود. HTML5 تمامی طراحی صفحات وب را در دست خواهد گرفت. همین الان هم دیر شده است. سریعا شروع به استفاده از HTML5 کنید. HTML5 هیچ کجا نخواهد رفت روز به روز از تگهای آن استفاده خواهد شد و روز به روز شرکت های کوچک و بزرگ از آن استفاده خواهند کرد.HTML5 اصلا موجود ترسناکی نیست پس نترسید و با تمام وجود به سمتش بروید همین الان شروع به یادگیری آن کنید. چه کسی می داند؟ شاید مدتی دیگر یک بازی با آن طراحی کردید که نظر دنیا را به خود جلب کرد و حجم عظیم کاربران به سمت وبسایتتان هجوم آوردند.

منبع : طراحی سایت



:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو یا SEO یا همان Search Engine optimizing به یک سری کار هایی گفته می شود که برای افزایش رانکینگ در موتور های جستجو و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت انجام می شود که این کار ها یا اصلاحات برای موفقیت یک وب سایت ضروری است در صورتیکه این مهم را نادیده بگیرید پیشرفت وب سایت شما کند می شود ترافیک مناسب نخواهید داشت و وب سایت شما کمتر دیده خواهد شد اگر وب سایت خوبی داشته باشید با محتویات جذاب اما روی بهینه سازی آن در موتور های جستجو به اندازه کافی سرمایه گذاری نکنید مانند این است که روزنامه ای منتشر کنید و برای پخش آن در روزنامه فروشی ها فعالیت لازم را انجام ندهید و بگویید مطالب من آنقدر جذاب هستند که مردم خودشان بدنبال آن به دفتر روزنامه می آیند ولی خود می دانید که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد. شاید فکر کنید بهینه سازی وب سایت یا سئو نیاز به هزینه زیادی دارد و من نمی توانم از عهده آن برآیم اما باید به شما بگویم که این حرف کاملا درست نیست چون بسیاری از این کار ها نیازی به هزینه ندارد و برخی را هم می توانید با کمترین هزینه و کمی تلاش انجام دهید. در این مقاله و چند مقاله بعدی به بررسی راهکار هایی برای بهینه سازی سایت در موتور های جستجو یا همان سئو می پردازیم. آنچه در این مقالات می بینید حاصل تجربیات بنده در یاد بگیر دات کام و تحقیقاتی است که در 10 سال گذشته انجام داده ام و حتی ممکن است برخی از این نکات را قبلا هم در مقالات ما دیده باشید اما سعی بنده در این بوده است که تا حد ممکن این مقاله جامع و کاربردی باشد و بتواند تا حد ممکن مشکل مدیران وب سایت هایی را که از رتبه وب سایت خود در موتور های جستجو شکایت داشته اند را برطرف نماید حتی برخی از آنها هزینه زیادی هم به شرکت هایی که کار بهینه سازی سایت را انجام می دهند پرداخته اند اما نتیجه دلخواه خود را نگرفته اند.



و اما نکات لازم برای بهینه سازی سایت یا
 سئو:
یک نقشه سایت یا sitemap بسازی موتور های جستجو نقشه سایت را دوست دارند. این کار مستقیماً رانکینگ وب سایت شما در موتور های جستجو را بالا نمی برد اما برای پیدا کردن لینک ها در وب سایت شما کمک می کند. راستش را بخواهید اینکه نقشه سایت یا sitemap شما به فرمت XML , HTML , TEXT باشد یا مخصوص گوگل باشد خیلی فرق نمی کند مهم این است که به موتور های جستجو کمک کند تا محتویات مورد نظر شما را ببیند. البته مهم است که بدانید کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را برای شما می فرستد و سعی کنید نقشه سایتی مناسب با آن برای وب سایت خود بسازید. از گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو و Google sitemap غافل نشوید. شما حتی می توانید چندین نقشه سایت به فرمت های مختلف داشته باشید. نقشه سایت یاد بگیر دات کام را ببینید!
301 redirect یا ارجاع دائمی
زمانی پیش می آید که صفحه ای از وب سایت خود را به سایت یا صفحه دیگر ارجاع می دهید طوری که وقتی کاربر آن صفحه را باز می کند بلافاصله به صفحه مورد نظر شما هدایت می شود به این کار redirect می گویند اما وقتی این عمل را انجام می دهید باید متوجه باشید که اسپمر ها هم از این روش استفاده می کنند و به این ترتیب کاربران را گول می زنند و آنها را به صفحه ای غیر مرتبط هدایت می کنند به همین دلیل این کار از نظر 
موتور های جستجو خیلی خوشایند نیست اما یعضی مواقع این کار لازم است مثلا وقتی که آدرس ها در وب سایت شما تغییر کرده اند یا یک قسمت از وب سایت خود را با دامنه ای جدید از وب سایت قدیمی جدا می کنید مجبورید از این روش استفاده کنید اما در این شرایط بهتر است به موتور جستجو بفهمانید که این جابجایی دائمی است و هدف شما گول زدن کاربر و سوء استفاده از او نیست. به همین دلیل بهتر است از ارجاع دائمی یا 301 http server redirect استفاده کنید. این کار به موتور های جستجو می گوید که این یک ارجاع دائمی است و آنها باید در بانک اطلاعاتی خود بازنگری کنند و آدرس صفحه جدید شما را با آدرس یا لینک قبلی جایگزین کنند. و چون اسپمر ها از redirect 302 یا موقت استفاده می کنند فکر خوبی نیست که شما هم از آن استفاده کنید.
فقط برای لینک های خیلی طولانی یا سخت از redirect 302 یا ارجاع موقت استفاده کنیدوقتی که از ارجاع موقت یا 302 استفاده می کنید به موتور های جستجو می گویید که نباید آن صفحه قبلی حذف شود و بلکه از صفحه جدید بخاطر لینک ساده و کوتاه یا کاربر پسند آن استفاده می کنید. اما در استفاده از این نوع ارجاع بسیار محتاط باشید و فقط در صورت لزوم از آن استفاده کنید چون این روش اسپمر هاست.

تا می توانید لینک های خارجی بگیرید.
لینک های خارجی از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شده است. این لینک ها بسیار ارزشمند هستند. و اگر لینک های زیادی از سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شود کمک بزرگی برای افزایش رانکینگ وب سایت شما خواهد بود. بخاطر داشته باشید اگر یک یا دو لینک از یک وب سایت با رانکینگ بالا بگیرید بهتر از این است که از 10 لینک از وب سایت هایی با رانکینگ پایین داشته باشید.
کلمات کلیدی خود را در پاراگراف اول قرار دهید
تکرار شدن کلمات کلیدی در مقاله مهم است. اما مهمتر از آن وجود این کلمات کلیدی در چند سطر اول مقاله است. بنابراین باید سعی کنید مقدار بیشتری از متن و کلمات کلیدی خود را به پاراگراف اول منتقل نمایید.
بهینه سازی سایت با گنجاندن کلمات کلیدی
عکس ها جای مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی هستند در کد HTML مربوط به عکس می توانید توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با آن قرار دهید به این ترتیب کلمات کلیدی را بدون اینکه در معرض دید کاربران به صورتی غیر طبیعی تکرار شود و آنها را اذیت کند به
 موتور های جستجو نمایش داده اید. اما مراقب باشبد در این کار زیاده روی نکنید به این کار Keyword Stuffing می گویند و به معنای جاسازی کلمات کلیدی است یعنی شما با جاسازی کلمات کلیدی سعی در گول زدن موتور های جستجو داشته اید و طبیعتا از طرف موتور های جستجو مجازات خواهید شد و در رتبه وب سایت شما و ترافیک آن تاثیر منفی خواهد داشت. همیشه به یاد داشته باشید بهینه سازی سایت با زیاده روی سازگار نیست!
فونت کلمات کلیدی خود را بزرگتر کنید.
موتور های جستجو طوری برنامه ریزی شده اند که وقتی متن را می خوانند به اندازه فونت هر کلمه اهمیت می دهند و وقتی که یک کلمه فونت بزرگتری نسبت به بقیه متن داشته باشد آنرا مهمتر تشخیص می دهند. برای این منظور از CSS یا تگ های فونت استفاده کنید. برای تیتر های مقاله یا متن خود از فونت بزرگتر استفاده کنید.
برای کلمات کلیدی خود از فرمت متفاوت استفاده کنید
برای اینکه کلمات کلیدی خود را متفاوت از بقیه نمایش دهید از تگ های <strong>و <em> استفاده کنید موتور های جستجو می توانند این تک ها را بخوانند و بفهمند که کلماتی که با این تگ ها مشخص شده اند مهمتر از بقیه متن هستند.

منبع: 
بهینه سازی موتورهای جستجو



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

دو داستان در مورد لوگو و علامت تجاری ب ام و نقل می‌شود که هرکدام روایت خود را از خانه‌های آبی و سفید این لوگو بیان می‌کند. براساس یکی از این روایت‌ها این لوگو از پره‌های پروانه موتور هواپیما در حال چرخیدن، الهام گرفته شده است. روایت دیگر این آرم را به به ایالت بایرن، محل تولید محصولات ب ام و مربوط می‌داند. با نگاهی دقیق‌تر به منابع موجود و زمینه‌های تاریخی می‌توان فهمید کدام از این دو روایت غیرواقعی و کدامیک از لحاظ تاریخی اعتبار بیشتری دارد. 
داستان اول از مقاله‌ای شروع شد که سال ۱۹۴۲ در نشریه ورکزایتشریف ب ام و چاپ شد. نویسنده این مقاله ویلهلم فارنکوپف مدیر وقت بخش مطبوعات و رسانه‌های ب ام و بود. او در مقاله خود نوشته بود چطور مهندسان ب ام و برای طراحی موتور هواپیما و برای الهام‌ گرفتن، پشت میز طراحی خود نمی‌مانند و به باند فرودگاه و آشیانه هواپیماها می‌روند. 
او در آن مقاله که مایه شاعرانه‌ای هم داشت تصویری از مهندسان ب ام و ترسیم کرد و در توصیف این تصویر نوشت «او مقابل هواپیما و رو به موتور هواپیما می‌ایستد و به این محصول فنی که هنرمندانه هم تولید شده می‌اندیشد. همچنان که پروانه موتور زیر اشعه آفتاب می‌چرخد و به درخشش درمی‌آید، نیروی جادویی موتور با سیلندرهای فلزی در مقابل آبی درخشان آسمان می‌درخشد، آسمانی که مقصد نهایی‌اش هم همانجاست
فارکنپوف در چند جای دیگر این مقاله باز هم به ارتباط پره‌های پروانه موتور هواپیما و آسمان آبی اشاره کرد. مثلاً اینکه چطور پروانه موتور ب ام و زیر نور آفتاب می‌درخشد و اینکه وقتی مهندس ب ام و در آن تصویر خیالی به پروانه در حال چرخش نگاه می‌کند همزمان آسمان آبی را هم از لای پره‌های پروانه می‌بیند. 


او سه حرف ب ام و را می‌بیند که در بازتاب پره‌های پروانه ظاهر می‌شوند. او این تصویر را می‌گیرد و با یک طرح آن را جاودان می‌کند. و سپس لوگوی کمپانی متولد می‌شود. دو مخروط نقره‌ای تبدیل به خانه‌های سفید می‌شوند و با ترکیبی از خانه‌های آبی لوگوی سفید و آبی کمپانی ب ام و را تشکیل می‌دهند.»
به نظر خود فارنکوپف، چنین توضیحی برای اینکه لوگوی ب ام و چطور طراحی شده بسیار منطقی بود. با این که تعبیر شاعرانه فارنکوپف اغوا کننده بود، اما با وجود چند اشتباه تاریخی این روایت نمی‌تواند منطقی باشد.
ب ام و اولین موتور هواپیمای خود را در ماه مارس ۱۹۱۸ آزمایش کرد، یعنی دست کم شش ماه بعد از آن که لوگوی این شرکت طراحی شده بود. همچنین، فارنکوپف در مقاله خود به یک موتور ۳۲۰ اسب بخار (BMW Va) به عنوان اولین موتور هواپیما ساخت ب ام و ساخت اشاره می‌کند، در حالی که تولید این موتور از سال ۱۹۲۷ شروع شد و اولین موتور هواپیما که ب ام و تولید کرد ایلا (BMW Illa) نام داشت که ۱۸۵ اسب بخار قدرت داشت.
از این گذشته، پروانه‌های موتورهای ب ام و را اصلاً ب ام و نمی‌ساخت. ضمن این که جرقه اولیه چنین روایتی از طراحی لوگوی ب ام و زمانی شکل گرفت که روی یکی از نشریات ب ام و تصویر هواپیمایی را انداخته بودند که در حال پرواز به طرف بیننده است و عبارت ب ام و روی پروانه‌های آن نقش بسته است. این پوستر در اولین شماره این نشریه در سال ۱۹۲۹ منتشر شد یعنی دوازده سال بعد از اینکه لوگوی ب ام و طراحی شد. 


فارنکوپف که اصرار داشت آرم ب ام و از پروانه موتور الهام گرفته شده است، در انتهای مقاله خود همچنین نوشت «البته رنگ آبی و سفید این لوگو بطور اتفاقی یادآور شهر محل تولید خود یعنی بایرن هم هست.»

روایت بایرن

این که یک شرکت در طراحی آرم خود از رنگ هایی استفاده کند که به سمبل محل تولید آن اشاره کند، امری طبیعی است و البته شواهدی موجود است که این ارتباط را درباره آرم ب ام و مستند می‌کند.
در مدارک ثبت اولیه کمپانی در مورد دامنه فعالیت ب ام و مواردی از قبیل «تولید وسایط کشاورزی، هواپیما، وسایل نقیله آبی، اتومبیل، دوچرخه، لوازم جانبی خودرو و دوچرخه، موتورهای ثابت با سوخت جامد، مایع و گاز، و قطعات و لوازم جانبی آنها» دیده می‌شود. از این نوشته می‌توان فهمید که دامنه کاری ب ام و از ابتدا بر تولید موتور هواپیما متمرکز نبوده و بنابراین خیلی بعید است که لوگوی کمپانی را مرتبط با موتور هواپیما طراحی کرده باشند.


از طرف دیگر، کمپانی ب ام و در ابتدا زیر مجموعه کمپانی دیگری به نام رپ موتور (Rapp Motorenwerke GmbH) بود که در ژوییه سال ۱۹۱۷ به ب ام و تغییر نام داد و تمام متعلقات کمپانی رپ موتور هم در اختیار ب ام و قرار گرفت. لوگوی کمپانی رپ شامل سر یک اسب سیاه بود (Rapp به معنی اسب سیاه) و دور آن هم یک دایره بود. یعنی لوگوی این کمپانی کاملاً به نام آن می‌خورد، بنابراین می‌توان حدس زد که قاعدتاً باید همان منطق سر راست در طراحی لوگوی ب ام و هم به کار رفته باشد. 
از همه گذشته از آنجایی که در اسم تجاری ب ام و به بایرن اشاره شده (Bayerische Motoren Werke)، بنابراین بطور منطقی باید ارتباطی بین نام کمپانی با لوگوی آن دیده شود.

منطق پولادین، افسانه شیرین‌
براساس شواهد موجود منطقی‌تر به نظر می‌رسد که فرض کنیم هنگامی‌ که مدیران ب ام و در سال ۱۹۱۷ لوگوی این شرکت را طراحی می‌کردند، هیچ تصویری از پره‌های پروانه موتور هواپیما در ذهن خود نداشتند. بلکه براساس منطقی که لوگوی شرکت رپ موتور طراحی شده بود، آرم ب ام و را طراحی کردند و ترکیب رنگ آبی و سفید هم اشاره‌ای به رنگ ملی بایرن یعنی محل تولید محصولات ب ام و است.
روایت پره‌های پروانه از سال ۱۹۲۹ شکل گرفت و عده‌ای بر این باورند که پیش کشیدن چنین تعبیری از لوگوی ب ام و عمدی بود و خود این شرکت در اواخر دهه ۱۹۲۰ برای تبلیغ، به چنین ایده‌ای پر و بال داد.
اما واقعیت هر چه باشد این روایت هم حدود ۷۵ سال است طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر هدف ب ام و این بوده که ما هنگام تماشای آرم این کارخانه به جای آنچه الهام بخش طراح بوده به یاد پره‌های پروانه موتور هواپیما و آسمان آبی بیفتیم، باید گفت پرفروش‌ترین سازنده ماشین‌های لوکس جهان تا حد زیادی موفق شده است. 

منبع: طراحی آرم و لوگو



:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

راهنمای سئو وب سایت برای طراحان وب

بر اساس یک نظر سنجی معتبر انجام شده ، از هر 10 نفر 1 نفر از طراحان وب سایت اجباری در سئو و بهینه سازی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) سایت خود و یا حتی سایت طراحی شده توسط خود نمی داند و چیز جالب و عجیب و قطعا شگفت انگیز قضیه این است که حدود %24 حتی نمی داند سئو SEO چیست! (در صورت رخ دادن چنین اتفاقی ممکن است نیمی از هزینه ها و زمان وبمسترها به هدر برود)



راهنمای
 سئو وب سایت برای طراحان وب

اگر شما جزو یک چهارم از افرادی هستید که درکی از سئو چیست ندارید و یا اینکه سئو وب سایت چگونه به شما کمک می کند ، پس حتما باید این مقاله را مطالعه کنید. این مقاله چند بخشی در موردسئو برای طراحان وبی است که درصدد یادگیری راهی برای سئو و بهینه سازی وب سایت های طراحی شده هستند.
من در اینجا اشتباهات رایج طراحان و توسعه دهندگان وب در هنگام تهیه و 
طراحی سایت را به شما معرفی می کنم. سپس نکاتی را برای تمرین بیشتر برای بهینه سازی در موتورهای جستجو به شما نیز معرفی خواهم کرد.
چرا طراحان وب سایت باید سئو و بهینه سازی را یاد بگیرید؟

سئو *تنها برای بازاریابان آنلاین نیست بلکه شما به عنوان طراح و توسعه دهنده وب وظیفه یادگیری بیشتر در مورد سئو و بهینه سازی را دارید. اگر سایت خود را برای موتورهای جستجو به صورت دوستانه طراحی نکنید و یا به اصطلاح گوگل فرندلی نباشد و نکات سئو را رعایت نکرده باشید، ممکن است مقدار زیادی بازدیدکننده و ترافیک زیادی را به سادگی از دست دهید.
به مناسب جام جهانی 2014 برزیل

به این نکته توجه کرده اید مهاجمان نوک دنیای فوتبال در حال انقراض و نابودی هستند و نقش بازیکنان چند پسته روز به روز در فوتبال روز دنیا بیشتر و بیشتر می شود! پس یک طراح وب سایت هم باید برسئو و بهینه سازی تسلط کافی را داشته باشد!
درست است که سئو و
 طراحی وب سایت تخصصی است اما وابستگی این دو غیر قابل انکار است.
* این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر اینکه بازدید کننده سایت شما را به صورت مستقیم تایپ می کند و یا بک لینک دریافت می کنید ،
 موتورهای جستجو راه سوم و تنها راهی که بازدیدکنندگان می توانند سایت شما را پیدا کنند است.
* مزایای بسیاری برای گرفتن یک رتبه خوب در موتورهای جستجو وجود دارد. به عنوان مثال از سایت به طور متوسط حدود 14.000 بازدید در روز دارد و این در حالی است که حدود 40-45 درصد از بازدید ها از طریق 
موتورهای جستجو است. حالا وب سایت را بدون بازدید کننده گوگل تصور کنید ، هزاران بازدید کننده و این یعنی مشتری های بالقوه بیشتری از دست می دهیم.
* همچنین سئو و علم سئو را می توانید پس از یادگیری به عنوان ارزش افزوده و یک سرویس پر بازده در نظر گرفت. این مطلب یعنی شما پس از یادگیری می توانید مهارت خود را به عنوان یک توسعه دهنده جستجوگر ها به فروشش برسانید.

منبع: 
بهینه سازی موتورهای جستجو


:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()