آخرین ارسال های انجمن
انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
1 40 arezoo0884
نوشته شده توسط : پویا عماد

تک‌پایه و یا مونوپاد | Monopod

وسیله‌ای است که دوربین عکاسی و موبایل به آن متصل می‌شود و لرزش را تا حدی از بین می‌برد. ساختمان تک‌پایه، همانند ساختمان پایه در سه پایه‌ها، تلسکوپی است و ارتفاع دوربینی را که توسط یک پیچ به سر سه پایه متصل می‌شود نسبت به زمین افزایش یا کاهش می‌دهد. در قسمت سر آن در مدلهای پیشرفته‌تر چندین بخش مفصلی متحرک وجود دارد. یکی از استفاده‌های اصلی تک پایه‌ها، تحمل وزن دوربین و لنز است. این مسئله زمانی کاربرد دارد که قرار باشد مدت عکاسی طولانی شود و نیاز به تغییر دادن دائمی دوربین نیز وجود داشته باشد.از تک پایه‌ها در عکاسی حیات‌وحش، عکاسی ورزشی، عکاسی از موزه‌ها(البته در بسیاری از موزه ها استفاده از این وسیله ممنوع اعلام شده است) و هنگامی که چرخش سریع دوربین در جهت افقی برای عکاسی مورد نیاز است، مانند ثبت عکس‌های پنینگ، بیشتر استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان برتری آنها نسبت به سه پایه‌ها بیان نمود:

سبکتر و جابجایی راحت‌تر به نسبت سه پایه‌ها.

زودتر و سریع‌تر از سه پایه‌ها باز می‌شوند

...در مکان‌هایی که استفاده از سه پایه سخت یا غیر ممکن است، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد (مانند: زمینهای ناهموار یا میان جمعیت و

توانایی انعطاف و حرکت دوربین درجهات مختلف را بیشتر فراهم می‌کنند.

البته برای ثبت عکس‌های با بیشترین کیفیت ممکن، یا عکاسی‌های نیازمند نوردهی بالا (عکاسی در نور کم)، یا برای ثبت عکس‌هایی با نوردهی‌های متفاوت از سوژه‌ای ثابت، بازهم بیشتر عکاسان به سراغ سه پایه‌ها می‌روند ولی لازم به ذکر است که تک پایه‌ها را نیز مانند سه پایه‌ها می‌توان ثابت بر روی زمین قرار داد، که این کار توسط قطعه‌ای جانبی با عنوان ثابت‌کننده مونوپاد انجام می‌شود.

البته امروزه با پیشرفت وگسترش تلفن های هوشمند و ارتقا کیفیت دوربین های این دستگاه ها عکاسی با تلفن های هوشمند وسعت زیادی پیدا کرده است

و تجهیزات جانبی دوربین عکاسی وارد این حوزه شده اند

با اندکی تغییر در ساختار مونوپاد و اضافه شدن هلدر مخصوص موبایل این وسیله به ابزار خوبی برای عکاسی با موبایل بدل شده است.وعکسهای سلفی نیز گسترش بسیاری پیدا کردند



:: برچسب‌ها: Monopod | مونوپاد | تک‌پایه ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

تاریخچه چاپ سنگی در جهان
چاپ سنگی اولین بار به وسیله آلمانی‌ها در سال ۱۷۹۶ میلادی اختراع گردید. آلویس زنفلدر (Alois Senefelder) یک آوازه‌خوان تئاتر آلمانی بود که به علت هزینه‌های سرسام آور چاپ، برای این که بتواند تصنیف‌هایش را به چاپ برساند به طور تصادفی از طریق کاربرد تیزاب بر روی سنگ‌های نرم و مسطح و سبک وزن کنار رود راین، به روش چاپ سنگی دست یافت. درقرن نوزدهم چاپ سنگی در اروپا تنها روش برای چاپ تصایر رنگی در تیراژ بالا بود. این روش چاپ امروزه تنها در زمینه هنرهای تجسمی کاربرد دارد.
تاریخچه چاپ سنگی در ایران
چاپ سنگی از اروپا به ایران راه یافت و نخستین بار در زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار بود که عباس میرزا نایب‌السلطنه، محمد صالح بن حاج محمد باقر خان شیرازی معروف به میرزا صالح شیرازی را به مسکو فرستاد تا دستگاه چاپ سنگی (تصویر ۱) را با خود به ایران آورد. این شخص دستگاه چاپ سنگی را به تبریز آورد و اولین چاپخانه سنگی را در ایران دایر نمود.
نخستین چاپ سنگی در تبریز، چاپ قرآن در سال ۱۲۵۰ هجری قمری و کتاب زاد المعاد در سال ۱۲۵۱ هجری قمری می‌باشد. در سال ۱۲۵۹ هجری قمری آقای «عبدالعلی» نامی اسباب چاپ سنگی را با خود به تهران آورد و در همان سال کتاب «تاریخ معجم» و پس از آن «پطر کبیر» را به چاپ رسانید. کتاب «حدیقةالشیعه» تألیف «مقدس اردبیلی» یکی دیگر از کتب چاپ سنگی است که در سال ۱۲۶۵ هجری قمری در تهران به چاپ رسیده‌است. پس از آن چاپ سنگی در مدت کوتاهی در دیگر شهرهای ایران رواج یافت، به طوری که به مدت ۵۰ سال، یگانه روش چاپ در ایران محسوب می‌گردید. تا اواخر دورة قاجاریه هر چه در ایران به چاپ می‌رسید چاپ سنگی بود.چاپ کاتالوگ | بسته بندی
چاپ‌ سربی در اوائل ظهور، به علت دشواری در چیدن حروف فارسی و غلط گیری و همچنین دقت و ممارستی که لازمه چاپ سربی بود، چندان رواجی نیافت، در حالی که هزینه نازل و سهولت کار با چاپ سنگی، این روش را در مدت کوتاهی بر چاپ سربی مسلط کرد. در چاپ سنگی نقاشان و خطاطان و خوشنویسان می‌توانند با مرکب، هنر خود را در سرلوح، ترنج اندازی آغاز و انجام کتاب، و همچنین در تصاویر، به حد اعلای نفاست و زیبایی برسانند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

چاپ‌سنگی یا لیتوگرافی (به فرانسوی: Lithographie) گونه‌ای چاپ‌ مکانیکی شامل استفاده از صفحه‌های عکاسی یا سایر صفحه‌های مشابه که در سطح آنان ناحیۀ تصویر به صورت روغن‌دوست (غیرآبی، جوهرگیر) و نواحی غیر تصویری به صورت آب‌دوست درآمده‌است. معمولاً این صفحه‌ها را با پودر آلومینیوم می‌سازند. چاپ سنگی نوعی چاپ مسطح بوده که در آن از سنگ آهک استفاده می‌شده‌است؛ بدین ترتیب که نوشته یا تصویر را به روی سنگ منتقل می‌کردند و با استفاده از روش‌های شیمیایی آن را برجسته می‌نمودند و سپس این تصویر بارها روی کاغذ چاپ می‌شده‌ است. این نوع چاپ با استفاده از روش مختلط فیزیکی و شیمیایی بر اساس دفع متقابل آب و چربی اختراع شد و متداول‌ترین روش چاپ پیش از چاپ سربی و اختراع ماشین چاپ بوده است که امکان تیراژ بالا را میسر می‌ساخته است.
لیتوگرافی بعد از اتمام مرحله طراحی و صفحه‌بندی آغاز می‌شود. نخست، طرحِ مورد نظر را از طریق عکاسی (سنتی یا دیجیتال) روی فیلم حک می‌کنند، سپس فیلم‌های تهیه شده کنار هم مونتاژ می‌گردد و مرحله کپی فیلم بر روی ورقه‌ها یا پلیت‌هایی که از آلومینوم و لایه‌ای حساس به نور ساخته شده انجام می‌شود. بعد از نور خوردنِ ورقه‌های پلیت، آن را مانند فیلم عکاسی ظاهر کرده، برای مرحلۀ چاپ به ماشین چاپ می‌بندند. چاپ کاتالوگ | بسته بندی
در مقالات، عبارتِ فناوری نانو گاهی به هر فرایند کوچک‌تر از اندازه‌های میکرون اطلاق می‌شود که می‌تواند فرایند لیتوگرافی را نیز شامل شود. 

چاپخانه

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
دره جامو و کشمیر را به علت شباهت هوا و زمین و محیط آنسامان به ایران، ایران کوچک نامیده‌اند. در بسیاری از بناها و باغات و قالی کشمیر تأثیر هنر ایران مشهود می‌باشد. از لحاظ نثرنویسی هم دورهٔ پیش از تیموریان در کشمیر بسیار غنی است.
ورود زبان و ادبیات فارسی به دره پهناور جامو و کشمیر هم‌زمان با گسترش دین اسلام در آن نواحی در ربع اول سده هشتم هجری بطور خاص آغاز شده ولو از سده یکم هجری به بعد عده‌ای از مسلمانان در این ناحیه بسر برده‌اند. در سده مزبور صوفیان بزرگ ایران مانند سید شرف الدین بلبل شاه ترکستانی (م ۷۲۷ ه) و میر سید علی همدانی (م ۷۸۶ ه) و بسیاری از همراهان آنان موجب توسعه اسلام و زبان فارسی در آن سامان بوده‌اند.
در سال ۷۲۵ ه نخستین مسلمان کشمیر صدر الدین بر روی کار آمد. از سال ۷۴۳ ه شاهان شاهمیری سلطه بدست آوردند (۷۴۳ – ۹۶۲ ه) و سپس چک‌ها اقتدار را دارا شدند (۹۶۲ – ۹۹۴ ه) و از آن به بعد ناحیه کشمیر در عهد اکبر شاه تیموری جزوی از پادشاهی تیموریان تلقی شده‌است – دوره پیش از تیموریان را در کشمیر «عهد سلاطین کشمیر» می‌نامند.


:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

امروزه عبارات سئو، اس ای او،بهینه سازی سایت برای تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی  بسیار آشنا است. تمام این عبارات به یک معناست و بر پایه Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو استوار است.

همانطورکه قبلا هم اشاره شد برای اینکه تجارت اینترنتی موفقی داشته باشیم، باید دیده شویم که تکنیکهای سئو این امکان دیده شدن را در نتایج موتورهای جستجو به ما می دهد و در نهایت باعث ارتقا جایگاه ما خواهد شد.
سئو روش ها و تکنیکهای مختلفی دارد و هر شرکتی که به این فعالیت مشغول است با تکنیکهای خاص خود کار می کند و در واقع سعی بر این دارد که این تکنیکها را جزیی از رموز کارخود قرار دهد.

Seo  یا همان سئو، بسیار کار تخصصی است و نیاز به دانش و آگاهی از تمام قوانین موتورهای جستجو دارند و تمام شرکتهایی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند، نیاز دارند که هر روز علم خود را به روز نگه دارند.

تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه در روشهای سئو

 

 

روشهای سئو و بهینه سازی:

یرخی روشهای سئو که قدیم استفاده می شده است با آپدیت شدن قوانین موتورهای جستجو دیگر مرسوم نیستند، اما روشهایی هستند که همچنان متداول اند و هر روز بر اهمیت آنها افزوده می شود. به طور کلی تکنیک های سئو به چند روش و تحت عنوان دو دسته، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه تقسیم بندی می شوند.

تکنیکهای سئوی کلاه سفید:

 بهینه سازی وب سایت به  لحاظ محتوا

یکی از این روشها بالابردن کیفیت محتوای وب سایتها است. شاید امروز پررنگ ترین بحث برای سئو کاران تاکید برکیفیت مطالب باشد. برای اینکه یک محتوا برای موتورهای جستجو جذابیت داشته باشد و در واقع مورد تایید باشد چند خصوصیت دارد:

 اول اینکه کپی نباشد:متاسفانه دنیای وب پر شده است از محتواهای تکراری و بی کیفیت پس می توان با تولید یک محتوای منحصر به فرد وجه تمایز خود را نشان دهید.

دوم اینکه خیلی طولانی نباشد: اندازه متن باید استاندارد باشد نه چندان کوتاه که مخاطب متوجه ارزش مطلب نشود و نه چندان بلند که از حوصله برای خواندن خارج باشد.

استفاده از تگ ها و کلمات کلیدی مناسب

استفاده از تگ و کلمات کلیدی برای هر محتوا بسیار حائز اهمیت است که باید هوشمندانه تعیین شود و شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید اما یک کار کاملا تخصصی است.

لینکهای داخلی به محتواهای مرتبط

از جمله کارهایی که کیفیت یک محتوا را چند برابر می کند این است که به محتواهای مرتبط با آن زمینه لینک درست و غیر اسپم داده شود و این هم ارزش مطلب اول را بالا می برد و هم مدت زمان بیشتری مخاطب را در سایت شما نگه می دارد و اینکه به چه صفحاتی لینک  داده شود، استراتژی خاص خود را می طلبد.

بک لینک

روشهای مختلفی از جمله اشتراک گذاری مطالب  در شبکه های اجتماعی متعارف و شرکت در بحث های فروم ها و انجمن ها شما را در دادن لینک به سایت خود کمک می کند. فقط  نکته خیلی مهم این است که لینکها اسپم نباشد زیرا که علاوه بر اینکه سودی به شما نمی دهد، بلکه حتما به شما ضرر خواهد رساند.
درحقیقت شما با تمام این روشها ترافیک سایت خود را به روش کاملا صحیح و قانونی وبدون تخلف بالا می برید و این بالا رفتن جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک خواهدکرد.

تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه در روشهای سئو

 

 

 

تکنیکهای سئوی  کلاه سیاه

همانطورکه اشاره کردیم افزایش ترافیک باید کاملا بدون تخلف انجام شود برخی روشهای سئو که امروزه تکنیک کلاه سیاه نامیده می شود علاوه بر اینکه شما را به عنوان یک متخلف به موتورهای جستجو  نشان می دهد گاهی باعث بلاک شدن دامنه شما نیز خواهد شد.

از جمله این تکنیکهای اصطلاحا سیاه عبارتند از:

ریدارکت شدن سایتها

مثلا کاربر یک آدرسی را درخواست می کند و به آدرس دیگری ارجاع داده می شود.

روش کلوکینگ

دراین روش، محتوایی که به ربات های جستجو نشان داده می شود با محتوایی که در مرورگر کاربر نمایش  داده می شود تفاوت دارد.

روش اتو تولید محتوا

دراین روش محتوا به صورت اتوماتیک و توسط برنامه تولید می شود و هیچ مفهوم و هیچ هدفی را دنبال نمی کند و در پایین ترین کیفیت به کاربر نشان داده می شود.
باتوجه به تمام این نکات همیشه سعی کنید یک سئو کار کلاه سفید باشید و مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت.

خرید مونوپادمونوپاد
برای آشنایی بیشتر با پروژه بهینه سازی سایت کلیک کنید.همچنین برای اطلاعات درباره طراحی سایت حرفه ای نیز می توانید از مقالات دیگر دیدن کنید.


:: برچسب‌ها: تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه | سئو |بهینه سازی سایت چیست| بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
آشنایی با دامنه*ی DE.
 
دامنه*ی DE. که پس از دامنه*ی COM. پرکاربردترین دامنه*ی اینترنتی محسوب می*شود دامنه*ی سطح بالای کشوری آلمان است. DE کوتاه شده*ی کلمه*ی «Deutschland» است که به زبان خود آلمانی*های به معنی کشور آلمان است.
 
این دامنه محبوب*ترین دامنه*ی سطح بالای کشوری با بیش از ۱۵ میلیون دامنه*ی ثبت شده است. پس از DE دامنه*های کشوری بریتانیا (UK.) و هلند (NL.) قرار دارند. اگرچه در ابتدا دامنه*های DE ثبت شده حتماً* باید از ۳ کاراکتر یا بیش*تر تشکیل می*شدند از اواخر سال ۲۰۰۹ این محدودیت برداشته شده و ثبت دامنه*های تک*کاراکتری و ۲کاراکتری حرفی یا عددی برای عموم آزاد گردید.
 
چون الفبای آلمانی تعدادی حرف مختص خود دارد که در الفبای انگلیسی یافته نمی*شود امکان پشتیبانی از برخی کاراکترهای بین*المللی در ثبت دامنه*های DE فراهم شده است.
 
مزایای ثبت دامنه*های DE.
 
برای فعالیت در حوزه*ی کشورهای آلمانی*زبان یا منطقه*ی اروپا ثبت نسخه*ی DE دامنه*تن می*تواند به شما کمک کند.
هم*چنین اگر به هر دلیلی از جمله برای تبادلات مالی یا جذب شرکای تجاری مایلید هویت وب*سایت*تان از منطقه*ای در اروپا منشأ گرفته باشد ثبت دامنه*های DE به کار شما می*آید.
ثبت دامنه*ی پرکاربردی مانند DE می*تواند در حفظ حقوق برن***ن به شما کمک کند.
اگر نام دامنه*ی مورد نظرتان را به COM نمی*توانید ثبت کنید گزینه*ی بعدی شما می*تواند DE باشد.
دامنه*ی DE برای دومین هک نیز در مواردی استفاده می*شود. دومین هکینگ به ایجاد نام*های دامنه ابتکاری و بامعنی و کوتاه با کمک گرفتن از همه*ی تکه*های نام دامنه گفته می*شود. مثلاً کلمه*ی «de» در بیش*تر زبان*های لاتین معنی «of» انگلیسی یا کسره*ی اضافه*ی فارسی را می*دهد. که در ترکیب نام دامنه و بقیه*ی URL که در نوار آدرس مرورگر دیده می*شود می*تواند ایجاد معنی کند.
واجدان شرایط ثبت دامنه*های DE.
 
برای ثبت یک دامنه*ی DE باید آدرس ثبت کننده یا رابط تماس مدیریتی (Administrative Contact) دامنه در آلمان باشد. بنابراین اگر خود یا شرکت*تان آدرسی در آلمان ندارید باید نماینده*ای (شخص حقیقی یا حقوقی) با آدرس آلمان پیدا کنید و وقتی دامنه را به نام خود یا شرکت ثبت و با آدرس خو***ن ثبت می*کنید نام و آدرس این نماینده را به عنوان رابط مدیریتی (ادمین) تعیین کنید.
 
مقررات دامنه*های DE.
دامنه*ی DE می*تواند ۱ تا ۶۳ کاراکتر باشد.
دامنه*ی DE را فقط می*توان یک*ساله ثبت کرد.
دامنه*ی DE در پنجمین روز آخر ماه منقضی می*شود. بنابراین اگر یک دامنه را ۱ ژانویه ثبت کنید و دیگری را ۳۱ ژانویه از لحاظ زمان انقضا هر دو دامنه در ۲۷ ژانویه*ی (ماه ژانویه ۳۱ روزه است) سال بعد منقضی خواهند شد. (دامنه*ی اول ۲۷ روز اضافه به دست آورده و دامنه*ی دوم ۵ روز از دست داده است.)
دامنه*ی DE را فقط می*توان برای یک سال تمدید کرد.
برای تمدید دامنه*ی DE باید حتماً پیش از انقضا اقدام کرد. در غیر این صورت به محض انقضا دامنه از مرکز ثبت شما به رجیستری دامنه*ی DE موسوم به DENIC منتقل (transit) می*شود و از طرف این رجیستری دستورالعمل لازم برای اقدامات بعدی جهت مدیریت وضعیت دامنه از طریق پست به آدرس*تان ارسال خواهد شد. این کار از طریق ارایه*ی یک رمز عبور به مالک دامنه برای ورود به صفحه*ی transit وب*سایت رجیستری (DENIC) انجام می*شود. از این صفحه کاربر می*تواند یک رمز عبور جدید برای انتقال دامنه به یک مرکز ثبت دریافت کند یا حذف دامنه*اش را تقاضا نماید. برای تصمیم*گیری کاربر ۴ هفته فرصت دارد. معمولاً کار کردن مستقیم با رجیستری*های دامنه*ها برای ثبت کننده بسیار گران*تر و وقت*گیرتر از ثبت و تمدید دامنه از طریق مراکز ثبت و شرکت*های ثبت داده تمام می*شود و پروسه*های اداری دارد. اگر در فاصله*ی ۴ هفته کاربر در مورد انتقال دامنه به یک مرکز ثبت یا حذف آن اقدامی نکند DENIC مستقیماً مدیریت دامنه را بر عهده می*گیرد و صورت*حسابی برای شما ارسال می*کند.
دامنه*ی DE ضمانت برگشت پول ندارد. بنابراین اگر پس از ثبت دامنه آن را حذف کنید پولی به ما برگردانده نخواهد شد.
دامنه*ی DE بلافاصله پس از انقضا از دست*رس شرکت ثبت دامنه خارج می*شود و به رجیستری منتقل می*شود. این دامنه**ی دوره*ی انتظار تمدید یا بازیابی به معنای مصطلح ندارد.
این دامنه کاراکترهای بین*المللی در حد زبان*های اروپایی را پشتیبانی می*کند.
دامنه*های DE از ویژگی*های حفاظت در برابر دزدی، قفل کردن یا معلق کردن ندارند.
دامنه*های DE امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را ندارند. همه*ی اطلاعات رابط*های دامنه در whois دامنه برای همه قابل مشاهده خواهد بود.
برای انتقال دامنه*ی DE تنها به کد انتقال احتیاج دارید. در صورت صحت کد انتقال نیازی به تأیید مالک قبلی دامنه یا شرکت ثبت قبلی برای انتقال دامنه نخواهد بود.
کد انتقال دامنه*ی DE نمی*تواند شامل کاراکترهای I i O o 0 1 باشد. این کد انتقال باید حد اقل ۸ کاراکتر باشد.
کد انتقال دامنه*ی DE فقط تا ۳۰ روز معتبر است.
اگر پس از صدور کد انتقال جزییات تماس و مشخصات مال دامنه پیش از انجام انتقال تغییر کند کد انتقال باطل می*شود.
نام مالک دامنه*ی DE را نمی*توان از طریق تغییر جزییات مشخصات ثبت کننده تغییر داد.
دامنه*ی DE بلافاصله پس از ثبت قابل انتقال است.
حذف دامنه*های DE باید حتماً با هماهنگی مرکز ثبت انجام شود. در صورتی که دامنه*ی شما منقضی شود حذف نخواهد شد اما ممکن است بست هبه نوع هاستینگ*تان از دست*رس خارج شود. اگر در فاصله*ای که در نامه*ی ارسالی DENIC به شما مشخص شده (۴ هفته) برای تمدید دامنه یا حذف آن اقدام نکنید مدیریت دامنه مستقیماً در اختیار DENIC قرار می*گیرد و برایتان صورت*حساب صادر خواهد شد. دامنه*ی DE به هیچ وجه از حذف خودکار در صورت عدم تمدید پشتیبانی نمی*کند و برای حذف باید به صراحت درخواست داد.
در وارد کردن آدرس و نام ثبت کننده و رابط ادمین دامنه*ی DE دقت کامل را رعایت کنید. در صورت لزوم ارتباطات رجیستری با شما از طریق این آدرس خواهد بود.
برای تمدید دامنه*ی DE فقط وقتی می*توانید اقدام کنید که تا تاریخ انقضای دامنه*تان کم*تر از یک سال مانده باشد. دوره*ی کلی یک دامنه*ی DE به هیچ وجه نمی*تواند به مرز ۲ سال برسد. مثلاً اگر دامنه*ی شما در هر روزی از ماه ژانویه*ی سال ۲۰۱۳ ثبت شود تاریخ انقضای آن ۲۷ ژانویه*ی ۲۰۱۴ خواهد بود. شما از تاریخ ۲۷ ژانویه*ی ۲۰۱۳ تا ۲۷ ژانویه*ی ۲۰۱۴ فرصت دارید دامنه*تان را برای یک سال تمدید کنید. اگر مثلاً دامنه*تان را روز ۳۱ ژانویه هم ثبت کرده باشید تاریخ انقضای آن هم*چنان ۲۷ ژانویه*ی سال بعد خواهد بود. در این حالت بلافاصله بعد از ثبت دامنه می*توانید برای تمدید ۱ساله*ی آن اقدام کنید، زیرا ۲۷ ژانویه سال ثبت دامنه (امسال) گذشته است!
پیش از ثبت دامنه*ی DE باید زون مربوط به دامنه*ی مورد نظر را در نیم سرورهایی که قرار است برای دامنه*ی ثبت شده استفاده شوند ایجاد کنید و بعد برای ثبت دامنه اقدام کنید. بعضی شرکت*های ثبت به شکل اتوماتیک زون رکوردهای مربوط را ایجاد می*کنند تا مشکلی در جریان ثبت پیش نیاید. تا زمانی که مشکل حل نشود امکان ثبت دامنه
پیش از تغییر DNS یا مشخصات مالک دامنه باید مطمئن شوید که نیم سرورهای جدید زون مربوط به دامنه*ی DE را از قبل دارند یا زون مربوطه در نیم سرور مشخص شده وجود دارد.
در صورتی که نیم سرورها زون مربوط به دامنه را نداشته باشند ثبت دامنه انجام نمی*شود. تا ۳۰ روز می*توانید مشکل را رفع کنید سپس مجدداً در فرم ثبت دامنه تقاضای چک کردن وضعیت را بکنید تا ثبت دامنه تکمیل شود. در غیر این صورت پس از ۳۰ رو دامنه حذف می*شود.
نیم سرورهای استفاده شده برای یک دامنه*ی DE باید IPی اختصاصی داشته باشند.
دامنه*های DE از IPv6 پشتیبانی نمی*کنند.

 



:: برچسب‌ها: همه چیزدر مورد دامنه ی DE ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
آشنایی با دامنه*ی NL.
 
دامنه NL. دامنه*ی سطح بالای کشوری هلند است. این دامنه یکی از محبوب*ترین دامنه*های کشوری (ccTLD) است و پس از دامنه*های کشوری آلمان (DE) و بریتانیا (UK) در رتبه*ی سوم قرار دارد.
 
دامنه*ی NL. اولین دامنه*ی کشوری بوده که روی آن دامنه*ای ثبت شده و از سال ۱۹۸۶ فعال بوده است. برای ثبت این دامنه بیش از ۱۹۰۰ رجیسترار عمل می*کنند که بسیاری از آن*ها ISPها، دفاتر خدمات فناوری اطلاعات، و دفاتر خدمات رسانه*ای*اند. این مدل در بین رجیستری*های ثبت دامنه کاملاً غیرمعمول است. معمولاً برای دامنه*های سطح بالا رجیسترارهای انتخابی (مراکز ثبت) تعدادی از شرکت*های بزرگند که کار ثبت همه*ی دامنه*های عمده را به صورت انبوه انجام می*دهند.
 
تا سال ۱۹۹۶ ثبت این دامنه رایگان بود و کارهای ثبت دامنه را دانشگاه*ها و مراکز پژوهشی انجام می*دادند، اما از آن زمان رجیستری دامنه (SIDN) بابت ثبت دامنه مبلغی از مراکز ثبت (رجیسترارها) می*گیرد.
 
مزایای ثبت دامنه*های NL.
 
کوتاهی نام دامنه و در دست*رس بودن نام دامنه*های بیش*تر با کلمه*های عمومی*تر از مزایایی است که در ثبت دامنه*های به*شدت پرکاربردی مانند COM نمی*توانید به دست بیاورید. دامنه*های کشوری که محدودیتی برای ثبت ندارند نظیر دامنه*ی NL می*تواند جای*گزین خوبی باشد.
در صورتی که قصد دارید هویت محلی داشته باشید یا موقعیت فعلی خود را از طریق انتخاب نام دامنه*ی متعلق به کشور دیگر دارای ابهام کنید ثبت این دامنه*ها مفید است.
برای حفظ برند باید به ثبت دامنه*های کشوری*یی که محدودیتی ندارند و هر کس دیگری هم می*تواند برای ثبت*شان اقدام کند اندیشید.
واجدان شرایط ثبت دامنه*های .NL
ثبت دامنه های NL برای همگان و از هر کشوری آزاد است.
 
مقررات دامنه*های NL.
 
ثبت دامنه*های NL فقط یک*ساله انجام می*شود.
تمدید این دامنه*ها تنها ۶۰ روز مانده به زمان انقضای آن ممکن است و تمدید فقط یک*ساله ممکن است.
بعد از انقضای دامنه امکان تمدید آن وجود ندارد. دامنه به مدت ۴۰ روز قفل می*شود که در این مدت مالک پیشین می*تواند برای پس گرفتن دامنه با پرداخت جریمه اقدام کند. پس از این مدت دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*شود.
دامنه*ی NL ضمانت برگشت پول ندارد. بنابراین اگر بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و آن را حذف کنید پولی به شما برگردانده نمی*شود.
این دامنه بلافاصله پس از ثبت قابل انتقال است.
تغییر نام فرد یا شرکت ثبت کننده*ی دامنه ممکن نیست. در عوض باید یک رابط تماس جدید ایجاد کرد و آن را به عنوان رابط ثبت کننده قرار داد.
این دامنه*ها امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois، قفل کردن یا معلق کردن ندارند.
کد انتقال دامنه*ی NL دوازده کاراکتر دارد و همراه با ثبت دامنه ایجاد می*شود.
این دامنه*ها تنها سه رابط فنی، ادمین، و ثبت کننده دارند و رابط مالی برای آن*ها تعریف نمی*شود


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

آشنایی با دامنه*ی UK.

 

ثبت دامنه UK. چهارمین رتبه را در میان دامنه های سطح بالای فضای اینترنت دارد.

UK. دامنه*ی سطح بالای کشوری بریتانیا است. تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰ میلیون دامنه*ی UK ثبت شده بود. در زمان تعریف دامنه*های کشوری بر اساس کدهای ISO کشوری دامنه*ی GB. برای بریتانیا تعریف شد. اما دامنه*ی UK مدتی پیش از آن و جداگانه تعریف شده بود. در نتیجه دامنه*ی GB هرگز رواج پیدا نکرد و اکنون قابل ثبت نیست. ثبت دامنه*های سطح دوم UK ممکن نیست (چند مورد استثنایی وجود دارد که مربوط به سال*های دورند) و تنها می*توان دامنه*های سطح سوم UK را ثبت کرد که معمول*ترین*شان CO.UK. است.

 

معمولاً شرکت*های ثبت دامنه امکان خرید دامنه*های co.uk ،.org.uk. و me.uk. را برای متقاضیان فراهم می*کنند. دامنه*ی CO.UK دامنه*ای عمومی است که توصیه می*شود برای سایت*های تجاری استفاده شود. با این حال بیش*ترین میزان دامنه*های UK ثبت شده از همین پسوند استفاده می*کنند. پسوند ORG.UK اگرچه در زمینه*ی ثبت محدودیتی ندارد اساساً برای سازمان*های و تشکل*های غیرانتفاعی ارایه شده است. پسوند ME.UK نیز برای استفاده*ی افراد و وب*سایت*های شخصی ارایه شده است و لازمه*ی ثبت این دامنه*ها ثبت به نام شخص حقیقی است.

 

مزایای ثبت دامنه*های UK.

 

دامنه*ی UK به شدت محبوب است و تقریباً همه*ی شرکت*های بزرگ نسخه*ی UK دامنه*شان را ثبت می*کنند و از آن به شکل فعال استفاده می*کنند. ثبت این دامنه*ها برای فعالیت در جزایر بریتانیا به صورت یک پیش*فرض درآمده است.

حفاظت از هویت و برند تجاری بسیار حیاتی است. با ثبت دامنه*ی خود با پسوندهای کشوری مشهور می*توانید در راستای افزایش اعتبار و حفظ امتیاز برن***ن گام مؤثری بردارید. این مطلب به ویژه درباره*ی دامنه*ی کشوری پرکاربرد و معتبری مانند UK. صادق است.

واجدان شرایط ثبت دامنه*های UK.

 

ثبت دامنه های سطح سوم UK شامل co.uk. و org.uk. و me.uk. برای همه*ی متقاضیان آزاد است و محدودیتی برای ثبت این دامنه*ها بر اساس محل سکونت یا هویت حقیقی یا حقوقی وجود ندارد.

 

ثبت دامنه های سطح دوم UK ممکن نیست.

 

مقررات ثبت دامنه*های UK.

 

نام دامنه بدون TLD می*تواند ۲ تا ۶۰ کاراکتر (برای CO.UK یا ME.UK) یا ۲ تا ۵۹ کاراکتر (برای دامنه*ی ORG.UK) باشد.

نام دامنه نمی*تواند فقط شامل دو حرف باشد. اما ثبت دامنه*ای ۲کاراکتری شامل یک حرف و یک عدد یا تنها دو عدد ممکن است.

نام دامنه نمی*تواند با خط تیره شروع شود یا به خط تیره ختم شود. هم*چنین دو کاراکتر سوم و چهارم نمی*توانند پشت سر هم خط تیره باشند.

ثبت نام دامنه*ای که با یکی از دامنه*های سطح دوم موجود یکی باشد (شامل CO ،LTD ،ME ،NET ،ORG ،PLC ،AC ،GOV ،MOD ،MIL ،NHS ،POLICE ،NIC ،SCH) ممکن نیست. برای مثال شما نمی*توانید دامنه*ی org.co.uk را ثبت کنید.

نام دامنه نباید با هیچ یک از نام دامنه*های سطح بالای اینترنتی (مانند COM ،NET ،EU و…) یکی باشد. مثلاً شما نمی*توانید دامنه*ی com.co.uk را ثبت کنید.

دامنه*های UK ضمانت برگشت پول ندارند. اگر بلافاصله پس ار ثبت دامنه پشیمان شوید و آن را حذف کنید پولی به شما برگردانده نمی*شود.

اگر دامنه به نام شخص باشد و کاربری تجاری نداشته باشد مخفی نگه داشتن مشخصات whois دامنه ممکن است. بسیاری از شرکت*های ثبت دامنه برای دامنه*های UK امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را فراهم نمی*کنند.

دامنه*ی UK فقط یک رابط تماس در مشخصات whois نمایش می*دهد که همان ثبت کننده*ی دامنه است.

تغییر نام ثبت کننده*ی دامنه یا نام شرکت (اگر دامنه به نام شخص ثبت نشده باشد) مشمول هزینه است.

برای تمدید دامنه*ی UK می*توانید در فاصله*ی ۶ ماه پیش از انقضای دامنه تا ۹۰ روز پس از انقضا اقدام کنید.

در صورتی که حداکثر تا ۹۰ روز پس از انقضای دامنه برای تمدید آن اقدام نکنید دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*گردد. در این فاصله*ی ۹۰روزه پس از انقضای دامنه تا زمانی که برای تمدید اقدام نکنید وب*سایت و ایمیل*های شما غیرفعال می*گردد.

انتقال دامنه*ی UK بلافاصله پس از ثبت ممکن است.

در صورت انتقال دامنه*ی UK به کاربری دیگر چیزی به دوره*ی مالکیت دامنه افزوده نمی*شود. بیش*تر دامنه*ها پس از انتقال ۱ سال تمدید می*شوند. در مورد UK تمدیدی اتفاق نمی*افتد و مالک جدید باید پیش از تاریخ انقضای فعلی برای تمدید دامنه اقدام کند.

برای انتقال دامنه*های UK نیاز به کد محرمانه*ی انتقال دامنه نیست.

امکان قفل کردن دامنه*های UK وجود ندارد.

برای انتقال دامنه*ی دامنه*ی UK باید ابتدا از پنل دامنه *ی مبدأ درخواست انتقال داده شود. برای این کار باید شماره*ی مخصوص رجیسترار (مرکز ثبت) مقصد موسوم به TAG در پنل دامنه در مبدأ وارد می*شود و درخواست انتقال دامنه داده می*شود. سپس مالک در پنل جدید خود در مرکز ثبت مقصد فرآیند انتقال دامنه را شروع می*کند. TAG شرکت Directi برای انتقال دامنه به این شرکت PDR-IN است. TAG شرکت OnlineNIC همان OnlineNIC است و برای انتقال دامنه به شرکت Tucows باید TUCOWS-CA را به عنوان TAG وارد کنید. در جریان انتقال دامنه نباید هویت ثبت کننده*ی دامنه تغییر کند.

معمولاً انتقال دامنه*ی UK از یک رجیسترار به رجیسترار دیگر مشمول هزینه نمی*شود. اما تغییر هویت مالک دامنه (نام ثبت کننده) مشمول هزینه است.


برچسب:طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای | طراحی سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحی سایت

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
آشنایی با دامنه RU.
 
دامنه RU. دامنه*ی سطح بالای کشوری فدراسیون روسیه که از سال ۱۹۹۴ ایجاد شده است. البته همانند کشور خودمان که دامنه «.ایران» برای استفاده در نام دامنه*های فارسی ایجاد شده در روسیه نیز برای ثبت دامنه به الفبای سیریلیک روسی از پسوند دامنه*ی دوم ین کشور یعنی «рф.» استفاده می*شود.
 
اگرچه رسماً از آغاز سال ۲۰۰۵ مسؤولیت رجیستری دامنه*ی RU بر عهده*ی «مرکز هماهنگی دامنه*ی سطح بالای RU» قرار دارد، مراکز دیگری نیز کار ثبت دامنه*های سطح دوم و سطح سوم RU را انجام می*دهند. اما بیش*تر شرکت*های بین*المللی ثبت دامنه برای ارایه*ی خدمات ثبت دامنه*های RU با RU-CENTER کار می*کنند که به شکل جالبی هنوز ثبت دامنه*های .SU (دامنه*ی کشوری اتحاد جماهیر شوروی) را نیز انجام می*دهد! با توجه به این*که کشور شوروی سال*های زیادی است که دیگر وجود ندارد اختلافاتی در مورد وضعیت قانونی و مالکیت این دامنه بین ICANN، دولت روسیه، و برخی مراکز اقتصادی روسیه وجود دارد.
 
آمار ثبت دامنه*های RU قابل توجه بوده و تا آغاز سال ۲۰۱۳ بیش از ۴ میلیون دامنه*ی RU ثبت شده است. اگرچه ثبت دامنه*های سطح دوم با پسوند RU و برخی دامنه*های سطح سوم برای عموم آزاد است، تعداد زیادی دامنه برای نواحی جغرافیایی و سازمان*ها روسیه یا منظورهای دیگر رزرو شده*اند.
 
 
 
مزایای ثبت دامنه*های RU.
 
روسیه کشور بزرگی است (در واقع پهناورترین کشور دنیا) و در منطقه*ی آسیای میانه، قفقاز و بخش*هایی از اروپای شرقی که پیش*تر جزو قلم*رو شوروی بودند یا در اردوگاه بلوک شرق قرار داشتند هنوز نفوذ زیادی دارد. بسیاری از بازرگانان و صاحبان شرکت*های ایرانی همواره به بازارهای کشورهای پیرامون دریای خزر نظر دارند. راه*اندازی نسخه*ی روسی سایت با پسوند ملی روسیه می*تواند برای پیدا کردن رابطه*های تجاری در این منطقه مفید باشد.
روس*ها در فضای اینترنت در بعضی زمینه*ها شهرت به هم زده*اند. سایت*های سرگرم*کننده*ی قوی*یی به زبان روسی وجود دارند. روس*های در فعالیت*های ضد کپی*رایت ید طولایی دارند. اگرچه چنین فعالیت*هایی توصیه نمی*شود، برای فعالیت در این حوزه*ها داشتن دامنه*ی RU خودش می*تواند مایه*ی اعتبار باشد.
مزیت دیگر این دامنه*ها تعرفه*ی ثبت پایین آن*هاست. در حال حاضر هزینه*ی ثبت این دامنه*ها نصف دامنه*های بین*المللی معروفی مانند COM و NET است.
 
 
واجدان شرایط ثبت دامنه*های RU.
 
ثبت این دامنه برای همه*ی افراد و شرکت*ها ممکن است. اما نوع اطلاعات درخواستی برای ثبت این دامنه خاص است. هم*چنین مقررات مربوط به انتقال و تغییر مشخصات مالک دامنه دردسرهایی مشابه دامنه*ی IR خودمان دارد. در نتیجه باید در وارد کردن اطلاعات مربوط به هویت مالک دامنه دقت کافی به عمل آورد.
 
 
 
مقررات دامنه*های RU.
 
دامنه*های RU را تنها می*توان یک*ساله ثبت کرد.
نام دامنه RU می*تواند ۲ تا ۶۴ کاراکتر باشد.
این دامنه*ها ضمانت برگشت پول ندارند. در نتیجه اگر بلافاصله پس از ثبت برای حذف دامنه*ی ثبت شده اقدام کنید پولی به شما برگردانده نخواهد شد.
ثبت این دامنه*ها آنی نیست. از زمان ثبت تا تأیید درخواست شما حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم است. پس از تأیید درخواست از RU-CENTER ایمیل تأییدیه دریافت خواهید کرد.
تمدید دامنه*ی RU. تنها به صورت یک*ساله ممکن است.
امکان تمدید دامنه تا زمانی که تنها ۶۰ روز به انقضای آن مانده باشد وجود ندارد.
پس از انقضای دامنه تا ۳۰ روز مالک دامنه هم*چنان می*تواند برای تمدید آن اقدام کند. در این فاصله هرگونه وب*سایت، یا سرویس دیگری مانند ایمیل که روی این دامنه قرار دارد غیرفعال می*گردد. پس از این مدت دامنه بلافاصله برای ثبت عمومی آزاد می*شود.
برای انتقال دامنه هزینه*ای لازم نیست اما با انتقال دامنه دوره*ی ثبتی آن تمدید نمی*شود.
برای انتقال دامنه احتیاجی به کد انتقال دامنه نیست. با این حال برای انتقال دامنه باید مستنداتی را در اختیار RU-CENTER بگذارید. هم*چنین برای انتقال دامنه به یک NIC-D Handle و یک رمز عبور نیاز خواهید داشت. این ویژگی مختص دامنه*های RU (و تا حد زیادی دامنه*ی IR) است.
امکان فعال*سازی ویژگی محرمانه ماندن اطلاعات whois برای دامنه*های RU وجود ندارد.
تغییر مشخصات مالک دامنه شامل نام، نشانی، نام شرکت و دیگر مشخصات مرتبط با دامنه*های RU نیاز به ارایه*ی مستندات به RU-CENTER دارد. اما تغییر شماره تلفن، نمابر، و نشانی ایمیل از کنترل پنل دامنه قابل انجام است.
برای ارایه*ی مستندات مراحل زیر لازم است:
۱- درخواست تغییر مشخصات. برای تغییر مشخصات باید به شرکت ثبت دامنه سفارش ایجاد یک شناسه*ی NIC-D جدید بدهید. برای دریافت شناسه*ی حقیقی (شخصی) جدید باید نام کامل، نام شرکت (در صورت وجود/اختیاری)، آدرس، شهر، استان یا ایالت، کد پستی، کشور، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه با کد کشوری، اطلاعات گذرنامه (شماره، محل صدور، تاریخ صدور)، تاریخ تولد (به صورت سال-ماه-روز) ارایه شود. برای شناسه*ی حقوقی (شرکت*ها و سازمان*ها) باید نام، نام شرکت، آدرس، شهر، استان یا ایالت، کد پستی، کشور، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه با کد کشوری، آدرس محل ثبت (حداقل شامل نام کشور و شهر)، و نام کامل شرکت مطابق اسناد ثبتی ارایه شود. برای شرکت*های تشکیل شده در روسیه برخی اطلاعات مالیاتی نیز لازم است!
۲- پس از دریافت شناسه*ی NIC-D جدید باید فرم مربوطه تکمیل شود و همراه با مدارک شناسایی شامل کپی گواهی ثبت شرکت (برای شرکت*ها) یا کپی صفحات گذرنامه به RU-CENTER فکس گردد. برای شرکت*ها فرم باید در سربرگ رسمی شرکت با مهر شرکت و با امضای دستی رییس شرکت یا نماینده*ی او ارایه گردد. در صورتی که امضاکننده فردی غیر از رییس شرکت است باید کپی نامه*ی سپردن اختیارات مدیریت دامنه*ی شرکت از سوی رییس شرکت به وی به همراه مدارک موجود باشد. صفحات مدارک ارسالی باید شماره*گذاری شوند و تعداد صفحات مشخص گردد. نمونه*ی فرم*های درخواست مربوط به اشخاص و شرکت*ها را می*توانید در لینک*ها مشاهده کنید.
انتقال دامنه نیز مراحلی مشابه بالا دارد. انتقال دامنه می*تواند به معنی تغییر شرکت ثبت دامنه بدون تغییر مشخصات، یا تغییر شرکت ثبت دامنه با تغییر مشخصات باشد. برای انتقال دامنه باید نخست از شرکت مقصد به نام یک شناسه*ی کاربری موجود درخواست انتقال داده شود یا یک شناسه*ی کاربری ایجاد شود و درخواست انتقال دامنه انجام بگیرد. دستورهای لازم برای نحوه*ی ارسال مدارک به ایمیل درخواست دهنده ارسال می*شود. دو نوع فرم درخواست انتقال با تغییر مشخصات مانند فرم*های تغییر مشخصات بالا و بدون تغییر مشخصات وجود دارد.
چنان*که گفتیم ضرورتی ندارد که دامنه*های RU حتماً از طریق RU-CENTER ثبت شده باشند و مراکز دیگری نیز وجود دارند. در این صوت برای انتقال دامنه به شرکت*ها مرتبط با RU-CENTER نخست باید از مبدأ درخواست انتقال به RU-CENTER داده شود. سپس مستندات لازم مشابه بالا با ذکر NIC-D جدید و شرکت جدید به RU-CENTER ارسال می*شود تا دامنه به شرکت مورد نظرتان انتقال پیدا کند!
برای حذف دامنه باید نامه*ای به همراه کپی پاسپورت (برای اشخاص) یا کپی مدرک ثبت شرکت (برای شرکت*ها) با درخواست مشخص حذف مطابق فرم به RU-CENTER ارسال شود! راه ساده*تر حذف دامنه تمدید نکردن آن است.
معمولاً دست*رس به NIC-D و رمز عبور برای ورود به پنل دامنه در RU-CENTER در پنل دامنه*ی شرکت ثبت دامنه در اختیار شما قرار می*گیرد و جزو مشخصات ثبت کننده*ی دامنه است.
دامنه*های روسی تنها یک مشخصه*ی whois دارند که همان ثبت کننده*ی دامنه است و خبری از رابط*های فنی، مالی، و اداری نیست. اطلاعات لازم برای ثبت دامنه برای اشخاص شامل نام، اطلاعات گذرنامه و تاریخ تولد است. برای شرکت*ها محل ثبت شرکت (حداقل شامل شهر و کشور) و نام رسمی لازم است.


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
که در سال ۱۹۸۶ ایجاد شده است. اگرچه همه*ی مؤسسات دولتی آمریکا می*توانند دامنه*های US. ثبت کنند بسیاری از آن*ها ترجیح می*دهند از دامنه*ی GOV. استفاده کنند. به علاوه در میان کاربران تجاری و غیرتجاری اینترنت نیز استفاده از دامنه*های عمومی به ویژه COM غلبه*ی کامل دارد.
 
تا سال ۲۰۰۲ تنها امکان ثبت دامنه*های سطح سوم یا بالاتر US برای متقاضیان وجود داشت. اما از سال ۲۰۰۲ ثبت دامنه*های سطح دوم US برای شهروندان و ساکنان آمریکا و شرکت*های آمریکایی یا شرکت*هایی که در آمریکا حضور قانونی دارند ممکن شد.
 
هر کدام از ایالت*ها و قلم*روهای امریکا برای خود یک دامنه*ی سطح دوم دوحرفی دارند (مثلاً وب*سایت*های منتسب به ایالت نیویورک می*توانند از پسوند .NY.US استفاده کنند)،* اما استفاده از این دامنه*ها به علت رواج دامنه*ی GOV برای وب*سایت*های دولتی آمریکا هرگز رواج پیدا نکرده است.
 
کاربردهای ثبت دامنه های US.
 
این دامنه برای استفاده در وب*سایت*های مرتبط با آمریک ایجاد شده است. در گذشته این دامنه گزینه*ی اول نهادهای دولتی محلی،* ایالتی و فدرال آمریکا بود. اکنون بیش*تر نهادهای آمریکایی ترجیح می*دهند از دامنه*ی GOV استفاده کنند.
برخی از وب*سایت*های تجاری آمریکایی روی دامنه*های US ایجاد شده*اند.
استفاده از این دامنه به علت کوتاه بودن در دومین هکینگ برای ایجاد نام دامنه*های ابتکاری تا حدی کاربرد دارد. معروف*ترین دومین هک US مربوط به سایت معروف دلیشس است که دامنه*ای به صورت del.icio.us دارد.
کلمه*ی «us» در زبان انگلیسی به معنی «ما» است که باعث می*شود این دامنه استعداد محبوبیت پیدا کردن داشته باشد.
تعداد زیادی صفت به زبان انگلیسی به «ous» ختم می*شوند مانند delicious، curious، scrumptious که برای ایجاد نام دامنه با این کلمه*ها می*توان از پسوند US استفاده کرد.
مسایلی مانند حفظ هویت و برند تجاری، یا اخذ هویتی واقع در آمریکای شمالی می*تواند در علاقه به ثبت دامنه*ی US مؤثر باشد.
واجدان شرایط ثبت دامنه های US.
 
برای ثبت دامنه*ی US باید نوع پیوند (Nexus) ثبت کننده با کشور آمریکا مشخص شود. اطلاعات پیوند ثبت کننده می*تواند یکی از این ۳ نوع باشد:
 
شهروند یا ساکن آمریکا
شرکت/ واحد/ سازمان آمریکایی
شرکت/ واحد/سازمان که در آمریکا دفتر یا حضور توأم با حسن نیت دارد.
به علاوه در هنگام ثبت باید مشخص شود دامنه برای کسب و کار (انتفاعی یا غیر انتفاعی) ثبت می*شود یا برای استفاده*ی شخصی.
 
رجیستری دامنه*ی US به شکل تصادفی از برخی از ثبت کننده*های دامنه اطلاعات مؤید هویت آن*ها را درخواست می*کند. در هنگام ثبت دامنه باید اطلاعات تماس ثبت کننده کامل باشد.
 
مقررات دامنه US.
 
نام دامنه می*تواند ۳ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشد.
نام دامنه نمی تواند شامل هیچ کدام از ۷ کلمه*ی کثیف باشد.
امکان ثبت دامنه هایی که با ۱۸xx یا ۱-۸xx یا ۸xx آغاز شوند (x ممکن است هر رقمی از ۰ تا ۹ باشد) وجود ندارد. این ترکیب*های دامنه رزرو شده*اند.
ترکیب*های دامنه*ای که با nxx یا ۱nxx یا ۱-nxx آغاز شوند (x ممکن است هر رقمی از ۰ تا ۹ باشد و n می*تواند هر رقمی از ۲ تا ۹ باشد) و دقیقاً با ۷ رقم ادامه پیدا کنند (اگرچه علاوه بر این ۷ رقم یک یا چند خط تیره هم قرار گرفته باشد) رزرو شده*اند و امکان ثبت آن*ها وجود ندارد.
امکان ثبت دامنه هایی که با xxxxx آغاز شده*اند (x ممکن است هر رقمی از ۰ تا ۹ باشد) وجود ندارد.
به جز موارد ذکر شده تعداد دیگری از دامنه*ها نیز رزرو شده*اند و امکان ثبت*شان وجود ندارد.
دامنه*ی US چهار روز گارانتی برگشت پول دارد. در صورتی که ثبت کننده در این مدت پس از ثبت دامنه اقدام به حذف دامنه*اش کند با اخذ جریمه بقیه*ی مبلغ به وی برگردانده می*شود.
پس از انقضای دامنه مالک پیشین می*تواند تا ۴۰ روز برای تمدید دامنه*اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت ۳۰ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می*تواند با پرداخت جریمه برای پس گرفتن دامنه*اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*گردد.
دامنه*ی US امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را ندارد.



:: برچسب‌ها: همه چیز در مورد دامنه us ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()