آخرین ارسال های انجمن
انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
وقت سفارت کانادا 1 1 Mj66
وقت سفارت کانادا 1 2 xani98
وقت سفارت ایتالیا 1 2 Mmh66
وقت سفارت ایتالیا 1 6 Mmh66
1 74 arezoo0884
نوشته شده توسط : پویا عماد

تاریخچه
تاریخ نشان داده است که در ابتدای تمدن بشری نیازی به بسته بندی مواد غذایی نبود، بلکه مردم برای بدست آوردن غذا از محلی به محل دیگر می رفتند تا زمانی که پناهگاههای دایمی برای خود پیدا کردند. در چنین شرایطی ناچار بودند غذا را از محل های مختلف جمع آوری کنند و به محل سکونت خود بیاورند. این نیاز باعث شد که اولین انواع بسته بندی نظیر کدوهای خشک شده، صدف ها، برگها، پوسن حیوانات و دیگر مواد طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند. برای انتقال آب، شیر، ماست، روغن یا دوغ از پوست حیوانات استفاده می شد. از شاخ حیوانات برای حمل و نقل و ذخیره غذا و محصولات کشاورزی استفاده کردند (هنوز در مناطق استوایی از بامبو برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده می شود)

بطور کلی ظهور انقلاب صنعتی به راستی تحول اساسی در نظام تولید کالایی ایجاد کرد. انقلاب صنعتی، جهان را با فوران کالاهای گوناگون صنعتی روبرو کرد. تنوع کالاها و رقابت فشرده میان تولید کنندگان و بازرگانان به تدریج هند را نیز علاوه بر علوم دیگر وارد مجموعه سیستم بسته بندی کرد. با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری نظیر روانشناسی فردی، اجتماعی و ارگونومی به این مجموعه اضافه شد. توسعه بسته بندی سبب مستقل شدن این صنعت از مجموعه صنایع دیگر شد و رقابت و نیاز سبب گردید که صنایع بسته بندی سهمی قابل توجه از بودجه های شرکتهای تولیدی را به خود اختصاص دهد. امروزه صنایع بسته بندی تبدیل به یک تکنولوژی قدرتمند شده است...

بسته بندی مواد غذایی

پلاستیکها:

سلوفان: این فیلم اولین فیلم شفاف برای بسته بندی مواد غذایی است.شفافیت این فیلم نیز به خشک شدن سریع آن بعد از لاک اندود کردن کمک میکند. مهمترین نوع سلوفان نیتروسلوفان Ne)) است که باچند لایه PVDCپوشانده شده است.سلوفان دارای خواص ویژه ای است که مهمترین آنها نفوذپذیری نسبت به رطوبت است که برای بسته بندی مواد غذایی مانند پیراشکی ونان مناسب است.

لازم به ذکر است که 70% شکلاتهای تولیدی توسط سلوفان بسته بندی میشود.

  فیلم  بدون پوشش سلوفان به ضخامت cm 23.6 _22 ووزن Gr/cm1.45غیرقابل نفوذ به روغن بوده وبه آسانی توسط دستگاه بسته بندی می شود.امتزاج سلوفان بایک لایه LDPE باعث افزایش مقاومت آن ونیز غیرقابل نفوذ نسبت به اکسیژن و رطوبت می شود.اگر بایک لایه PVCDلاک اندود شود از آن برای بسته بندی کالباس ‌،سوسیس،پنیر،بادام زمینی ومایونز استفاده می شود.

پلی اولفین ها: پلاستیک هایی که حاوی یکسری هیدروکربن های غیراشباع باشدو دارای یک پیوند دوگانه در مولکول باشندرا پلی اولفین می گویند. پلی اولفین در برابر نفوذ رطوبت وبخار آب مقاوم است. دوختها در ظروف پلی اولفین با المنت حرارتی است،اما پلی اولفین ها در برابر نفوذ گازها ومواد معظر   مقاومت کمی دارند.اولین فیلم پلاستیکی تولید شده LDPE پلی اولفین بود.

LDPE: این پلی اتیلن 0.91_0.925 است که مقاومت خوبی در برابر کشش و نفوذ پذیری بخار آب دارد؛نفوذ پذیری آن ازبخار آب Gr/m2 1 در روز در ضخامت 12آµm'>100  و حرارت ċ23 و رطوبت85% است. امادر برابر روغن مقاومت کمی دارد. شکل پذیری LDPE در مقایسه با کاغذ چندان مطلوب نیست.

موارد استفاده از LDPE عبارتند از:

کیسه های نایلونی بزرگ، فیلم باریک برای تولید ساک های پلاستیکی در مصارف گوناگون و کیف های حمل ونقل از LDPE با ضخامت mµ40 برای بسته بندی با سیستم خلا ،با ضخامت µm60 برای مواد غذایی مایع و نیمه جامد و ضخامتµm90 به صورت کیسه های پلاستیکی برای بسته بندی شیر استفاده می شود.

HDPE: وزن مخصوص HDPE Gr/cm3 0.965 _0.925  و نقطه ی ذوب آن ċ129 است. چگالی بالای این نوع پلی اتیلن ویژگی های خاصی به آن می بخشد ازجمله:

1_مقاومت آن در برابر کشش بیشتر شده و استقامت آن هم افزایش یافته.

2_کریستالیزاسیون آن افزایش می یابد.

3_مقاومت آن در برابر اصطکاک افزایش می یابد.

4_مهاجرت  در آنها افزایش می یابد.

5_نفوذ پذیری بخار آب کاهش می یابد.

6_میزان نفوذ پذیری اکسیژن در فیلم HDPE کاهش می یابد.

7_مقاومت آن نسبت به حرارت افزایش می یابد .

8_دوختHDPE  در دمای 125تا ċ150 امکان پذیر است در حالی که برای دوخت فیلم پلاستیکی دمای 50تا 100 متداول است.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

بسته بندي فعال يکي از مفاهيم نوين دربسته بندي مواد غذايي است که درپاسخ به تغييرات مداوم در نيازهاي مصرف کنند گان به بازار فروش عرضه شده است. بسته بندي فعال شرايط جو بسته را به گونه مطلوبي تغيير مي دهد که موجب افزايش عمر نگهداري ماده غذايي گردد. برخلاف بسته بندي قديمي که بر اساس آن کيفيت نگهداري فرآورده بايد به گونه اي حفظ گردد که حداقل بر هم کنش بين فرآورده و بسته صورت گيرد بر اساس پيشرفتهاي جديد به عمل آمده در دهه هاي اخير در صنايع بسته بندي بر هم کنش بين بسته بندي و فرآورده سودمند به حساب مي آيد.
بسته بندي تغيير يافته فعال طي 25 سال اخير به ويژه در آمريکا و ژاپن به منظور نگهداري مواد غذايي مورد استفاده قرار گرفته است و کاربرد انواع گوناگون اين نوع بسته بندي روز به روز در حال گسترش است. اين نوع بسته در انواع مختلفي توليد شده است مانند انواعي که داراي افزودنيهايي به منظور حفظ تازگي محصول است که مي توانند کاربردهاي متعددي داشته و در مقايسه با بسته بندي قديمي در نگهداري ماده غذايي موثر است. مواد يا عوامل فعال به طور مستقيم يا غيرمستقيم در تماس با مواد غذايي مي باشند. ترکيبات فعال شامل جاذب هاي اکسيژن، دي اکسيد کربن، رطوبت، اتيلن، عوامل آزاد کننده اتانل، مواد طعم دهنده و عوامل ضد ميکروب مي باشد. انواع با توانايي تغيير ويژگيهاي فيزيکي مانند بسته هاي خود گرم يا سرد شونده (
self-heating/cooling) هم نوعي بسته فعال در نظر گرفته مي شوند. بسته بندي فعال در مورد انواع گوناگون از مواد غذايي مانند، نان، کيک، شيريني، پيتزا، خمير تازه، پ نير، گوشت و فرآورده هاي آن و ميوه جات مورد استفاده قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

عوامل مؤثر بر بسته‌بندی

۱- الزامات :

  • کیفیت مناسب
  • سازگاری بسته با محصول
  • الزامات شرایط محیطی (خصوصاً از لحاظ ایمنی)
  • سازگاری با طبیعت و محیط زیست

۲- محافظت و نگهداری در برابر:

  • آسیب‌های مکانیکی
  • در طول توزیع
  • در طول انبارش

- آسیب‌های شیمیایی:

  • اکسیداسیون
  • فراریت
  • فاسد شدن
  • اثر متقابل بسته و محصول
  • آسیب‌های محیطی
  • میکروبی / حشرات / حیوانات آلوده
  • مشخصات و اطلاعات
  • جاذبه‌های بازار
  • راحتی مصرف‌کننده

انواع بسته‌بندی

بسته‌ها انواع متفاوت دارند. برای مثال یک بسته انتقالی یا بسته توزیعی نوعی از بسته‌بندی است که برای حمل در کشتی و جابه‌جایی در فروشگاه استفاده می‌شود. بعضی مواقع بسته‌ها را بر اساس لایه موجود و عملکرد به دسته‌های اولیه، ثانویه و... تقسیم می‌کنند.

  • بسته‌بندی اولیه - معمولاً کوچک‌ترین واحد توزیع یا بکارگیری است و اولین لایه در برگیرنده محصول است که در تماس مستقیم با محصول می‌باشد و آنرا در بر می‌گیرد
  • بسته‌بندی ثانویه - بیرون از بسته‌بندی اولیه است – می‌تواند برای گروه‌بندی کردن بسته‌های اولیه باشد.
  • بسته‌بندی سوم - برای حمل در کشتی و توزیع عمده بکار گرفته می‌شود.

این سه نوع 

بسته‌بندی

 به عنوان راهنمای کلی ارائه شد، رده‌بندی‌های زیر می‌تواند مثالی از انواع بسته‌بندی و ساختارهای آن باشد.

  • روکش‌دار
  • بطری ها
  • محافظ‌های بادکنکی
  • قوطی‌ها
  • پاکت
  • کیف‌های پلاستیکی
  • بسته پوست
  • پیچیدنی‌ها
  • جعبه‌ها
  • کارتن‌ها و کارتن‌پلاست‌ها
  • بسته‌های کوچک مقوایی
  • حمل کننده‌های چرخ‌دار
  • کانتینر حجیم میانی
  • کانتینر
  • بشکه


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد
اهداف بسته‌بندی
محافظت فیزیکی - اشیاء قرار داده شده درون بسته نیاز به محافظت در برابر سایر عوامل مانند ضربه، لرزش، فشار، حرارت و غیره... دارند.
لایه و مانع محافظتی - محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک ، اشعه ماورابنفش و...، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذپذیری بسته یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است. در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است.
حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.
اطلاع رسانی - اطلاعاتی مانند نحوه انبارش و استفاده از محصول، ترابری، چگونگی حذف یا نابود کردن بسته‌ها یا محصولات؛ بر روی بسته‌ها چاپ شده و یا توسط برچسب آنها چسبیده می‌شوند. تمامی محصولات غذایی، دارویی، پزشکی و شیمیایی بسته‌بندی باید با استانداردهای معتبر بین‌المللی مطابقت داشته و در برخی موارد با قوانین بین‌المللی یا منطقه‌ای یا انجمنی مانند FDA , IMDG code , و... مطابقت داشته باشند.
بازاریابی - بسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها می‌توانند توسط بازاریابان برای ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید محصول استفاده شود. طراحی بسته یک نمود بیرونی ثابت و مهم برای دوجین از سال‌ها بوده‌است. ارتباطات بازاریابی و طراحی‌های گرافیکی برای نما دادن به بسته و در اکثر موارد به عنوان نقطه اصلی فروش بکار برده شده‌اند.
ایمنی - بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند.
بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیر مجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند: ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از بازشدن و دستبرد می‌باشند. بسته‌ها همچنین می‌توانند شامل ابزارهایی مانند بسته‌های زنگ‌دار و یا برچسب‌های RFID باشند.
سهولت - بسته‌ها باید ویژگی‌هایی را به همراه داشته باشند که باعث سهولت در توزیع، جابه جایی، نمایش، باز و بسته نمودن دوباره، فروش، استفاده و استفادهٔ مجدد از آن گردند.
بسته‌بندی به سیستم هماهنگی اطلاق می‌شود که هدف از آن آماده‌سازی کالا جهت حمل و نقل، توزیع، انبارش ، فروش و مصرف باشد. بسته‌بندی یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری است که در بنیادی‌ترین شکل خود، کارکردهای محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل می‌شود .بسته‌بندی نوعی عملکرد خدماتی است که به خودی‌خود نمی‌تواند وجود داشته باشد زیرا به یک کالا نیازمند است .اگر کالایی وجود نداشته باشد بسته‌بندی نیز وجود نخواهد داشت.


:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

بسته بندی جزء لازم و ضروری یک محصول است که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد. علم طراحی بسته‌بندی علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونه ای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد گردد. بسته‌بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی، و تولید بسته‌ها می‌شود. بسته‌بندی بطور بسیار جامعی بر زندگی ما سایه افکنده است، بطوری‌که ما در تمام اطراف خود آنرا مشاهده می‌کنیم. از اقلام مواد غذایی و دارویی گرفته تا کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و کالاهای صنعتی و استراتژیک مانند محصولات پتروشیمیایی همه با بسته بندی مرتبط هستند. وظیفه اصلی بسته‌بندی محافظت از محصول است. بسته‌بندی با برچسب‌های استاندارد این امکان را به ما می‌دهد تا متوجه شویم چه نوع محصولی داخل بسته قرار دارد و شرایط حفظ و نگهداری آن چگونه است. سازمان جهانی استاندارد (ISO) و سازمان‌های معتبر و ملی استاندارد کشورهای پیشرفته گام‌های مهمی در تدوین استانداردهای بسته‌بندی و مشخصات فنی آن برداشته‌اند. طراحی بسته بندی شامل طراحی فیزیک بسته بندی و گرافیک آن است. در زمان حاضر به نظر می رسد طراحی بسته بندی باید زیر گروه طراحی محصول باشد به گونه ای که به طراحی بسته بندی به عنوان جزئی از کمپین عملیات طراحی محصول نگریسته شده و همپای آن شروع شود و انجام یابد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ،

زبان‌های رومی‌تبار یا زبان‌های لاتین یا زبان‌های لاتین نو (به انگلیسی: Romance languages) شاخه‌ای از زیرخانوادهٔ زبان‌های ایتالیک در خانوادهٔ زبان‌های هندواروپایی است که شامل زبان‌های متعددی از جمله فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، رومانیایی، کاتالان و سیسیلی می‌شود. ریشه این زبان‌ها به زبان لاتین (گفتاری) می‌رسد



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

زبان کاتالونیایی، کاتالونی یا کاتالان (به کاتالان: Català) زبانی رومی‌تبار و زبان رسمی کشور آندورا و یکی از زبان‌های رسمی ایالت کاتالونیا در شمال کشور اسپانیا است. به این زبان در کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز صحبت می‌شود. حدود نه میلیون نفر به این زبان سخن می‌گویند.


ترجمه متون انگلیسی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

 

یاسی (مجاری: jász، انگلیسی: Jassic) گویشی از زبان ایرانی‌تبار آسی است که توسط قومی کوچ‌گرد که در سده سیزدهم میلادی در مجارستان ساکن شدند صحبت می‌شد.
مردم یاسی از اقوام ایرانی‌تبار بودند که به خاطر حملات پی‌درپی مغول‌ها و تاتارها به همراه کومانی‌ها به سوی مجارستان کوچیدند. شاه مجار، بلای چهارم آن‌ها را پذیرفت تا به او در برابر یورش‌های مغول و تاتار یاری برسانند، اما پس از ورود آن‌ها به مجارستان، روابط میان اشرافیان مجار و قبایل یاسی-کومانی رو به تیرگی نهاد و این قبایل سرزمین مجار را ترک کردند.
پس از پایان اشغال این نواحی از سوی مغول و تاتارها، یاسی‌ها و کومانی‌ها هم به این سرزمین بازگشتند و در دشت‌های مرکزی مجارستان نشیمن گزیدند و پیشه اصلی آن‌ها در آغاز دام‌پروری بود.
در خلال دو سده پس از آن، یاسی‌ها و کومانی‌ها کاملاً در میان مردم مجار حل شدند و زبانشان نیز از میان رفت اما یک هویت یاسی در میان آن‌ها زنده ماند و تا سال ۱۸۷۶ نیز منطقه خودمختار خود را داشتند. ده‌ها سکونتگاه در مجارستان مرکزی هنوز هم نام ایرانی یاس را بر خود دارد برای نمونه «یاس‌برنی، یاساروکسالاس، یاس‌فنیسارو» و شهر یاشی در رومانی.
تنها سند ادبی از گویش یاسی در دهه ۱۹۵۰ در کتابخانه ملی ستزهنی مجارستان یافته شد. این سند یک واژه‌نامه یک صفحه‌ای شامل ۳۴ واژه‌است که بیشترشان مربوط به فراورده‌های کشاروزی ازجمله گونه‌های دانه‌های کشاورزی و دام‌ها داست که احتمالاً برای مقاصد مالی و بازرگانی تهیه شده‌بود.ترجمه متون ،  ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ،
گویش یاسی امروزه به یاری هم‌سنجش با واژگان همریشه در گویش دیگور زبان آسی بازسازی شده‌است.
در هشتم آذرماه سال ۱۳۸۶ رئیس و اعضای شورای شهر یازبرین (یاس‌برنی) در دیداری که از مجتمع علوم دانشگاه یزد در ایران داشتند از هم‌ریشگی نام‌های یاس و یزد سخن گفته و درخواست خواهرخواندگی این دو شهر را دادند که این امر انجام شد و این دو شهر هم‌اینک خواهرخوانده هستند.


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

با توجه به 33 میلیون کاربر اینترنتی در ایران، بازاریابی اینترنتی یک وب سایت به ابزاری بزرگ برای فروش تبدیل شده است. اولین گام در این مورد، داشتن یک وبسایت خوب و کاربردی است. 
در گذشته نه چندان دور اغلب وب سایتها تنها به منظور یک کاتالوگ یا بروشور از خدمات یک شرکت راه اندازی می شد اما امروزه یک وب سایت موفق می تواند یک تجارت را متحول کند. بنابراین اولین گام این است که شرکتی به این منظور انتخاب شود که در رسیدن به اهداف تجاری به یک سازمان کمک کند. 

خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب

خوب و کار آمد بودن یک شرکت طراحی سایت از نوع خدمات آن مشخص می شود. در اولین مرحله می توانید از کیفیت نمونه کارها و همچنین تعامل با مشتریان قبلی آن، یک شرکت را محک بزنید. 
خدماتی که یک شرکت خوب در این زمینه ارایه می دهد شامل موارد زیر است: 

1- گرافیک وب سایت

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در طراحی وب، گرافیک آن است. ظاهر یک سایت اولین چیزی است که به چشم می آید. گرافیک ضعیف باعث قربانی شدن محتوای وبسایت  خواهد شد. 
گرافیک یک سایت باید در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. پس یک شرکت خوب باید طراحان گرافیکی خوش ذوق و با سلیقه ای داشته باشد. 

2- رعایت استانداردها در طراحی

رعایت استانداردها باعث می شود که تمامی افراد به محتوایی که تامین می کنید دسترسی داشته باشند. و وب سایت شما در تمامی مرورگر ها به درستی نمایش داده شده و توسط موتورهای جستجو گر تشخیص داده شود. 

3- CMS

سیستم مدیریت محتوایی که یک شرکت خوب ارایه می دهد باید راحت و استاندارد و قابل ارتقا باشد. 

4- بهینه سازی برای موتورهای جستجو

یک شرکت طراحی سایت خوب روشهای بهینه سازی برای موتورهای جستجو را می شناسد و در تمام مراحل طراحی و کدنویسی به کار می برد. استفاده نادرست از تکنیک های بهینه سازی یا سئو نتیجه عکس خواهد آورد و سایت شما توسط موتورهای جستجو بلاک خواهد شد. شرکتهای موفق برای این منظور پروسه زیر را دنبال می کنند:

- استاندارد سازی کدهای CSS، HTML و ... در وب سایت 
- ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت 
- بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت 
- یجاد لینک های مناسب و مرتبط با سایت برای بهبود جایگاه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو 

5- بررسی رقبا

شرکت های طراحی وب موفق حتما در مرحله اول رقبای شما را شناسایی می کنند و با توجه به شرایط آنها وب سایتی برای شما طراحی می کنند که امکان رقابت با رقبای تجاری شما را داشته باشد. 

6- روابط عمومی

در جلسات و مذاکراتی که به منظور آشنایی با شرکتهای طراحی سایت دارید، متوجه کیفیت روابط عمومی شرکتها خواهید شد، که بسیار حایز اهمیت است زیرا که شما بعد از مرحله طراحی سایت نیاز به پشتیبانی این شرکتها خواهید داشت و یک شرکت خوب باید از پرسنل پشتیبانی خود بخواهد که با حوصله و در کوتاهترین زمان مشکلات شما را بررسی و رفع کنند. 

7- هزینه

هزینه طراحی یک سایت با توجه به خدماتی که از طرف شرکتها ارایه می شود تعیین می شود.یک شرکت خوب بهترین خدمات را با یک هزینه منصفانه ارایه می کند. 


متاسفانه با وجود تمام این موارد که ذکر شد هیچ نظارتی بر حوزه طراحان وب سایت و گرافیست ها وجود ندارد، و هر کس با داشتن دانش اندک دست به طراحی می زند و صاحبان مشاغل که به علت نداشتن اطلاعات کافی از این حوزه اعتماد می کنند و پروژه خود را به کسانی که می سپارند که صلاحیت کافی را ندارند. و در دراز مدت متوجه می شوند که با وجود هزینه هایی که پرداخت کردند به اهداف تجاری خود نرسیدند و بعضا گاهی نتیجه معکوس گرفته اند. 
بنابراین باید بدانید که طراحی سایت، مجموعه ای از خدمات است. 
در انتخاب تیمی که قرار است سایت شما را طراحی کند دقت کافی را داشته باشید و بدانید که اگر درست انتخاب کنید هزینه نکرده اید بلکه سرمایه گذاری کرده اید. 
برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی سایت حرفه ای خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید. 


منبع : شرکت طراحی سایت

برچسب :  طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحی سایت | بهینه سازی سایت | سفارش بهینه سازی سایت



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

اگر با موبایل و یا تبلت وب سایتی را باز کردید و مدام نیاز به اسکرول یا تغییر زوم داشتید ، و این برای شما آزار دهنده است، بدانید که تنها راه حل این مشکل، تکنولوژی طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ” Responsive design ” است.


با توجه به ارایه خدمات نسل جدید اینترنت های پر سرعت تلفن همراه، روند رو به رشد استفاده از این دستگاهها، برای اتصال به اینترنت و مرور صفحات وب امری بدیهی است. بنابراین سایزهای مختلف و رزولوشن های مختلف این دستگاهها تبدیل به مشکل بزرگی برای وبسایتهای اینترنتی شده است.
چرا که یک سایت باید در ابعاد مختلفی برای مخاطبانش به نمایش درآید و طبیعی است که کاربران انتظار دارند با هر دستگاهی بتوانند صفحات وب را براحتی ببینند و مرور کنند. 
برای رفع این مشکل ابتدا طراحی نسخه موبایل سایت مرسوم شد. 
یعنی وب سایتها دو بار هزینه می کردند، یک بار برای طراحی و مدیریت و بهینه سازی سایت اصلی و بار دیگر برای سایت نسخه موبایل.
اما گستره ابعاد نمایشگر دستگاههای مختلف چنان وسیع و متنوع شد که ساخت سایت برای هر یک از آنها عملا غیر اقتصادی و ناممکن است. بنابراین طراحی سایت واکنشگرا برای رفع این مشکل به میدان آمد و به وسیله آن یک سایت به گونه ای طراحی می شود که اجزای آن شناور بوده و خود را با هر صفحه نمایشی تطبیق دهد.



آمارها حاکی از آن است که سایت هایی که بصورت واکنش گرا طراحی شده اند نسبت به رقبای خود موفق تر هستند و اگر وبسایتی ریسپانسیو نباشد موجب کاهش بازدید و از دست دادن مخاطبانش می شود. به عبارتی ریسپانسیو یک قالب برای تمام ابزارها می باشد. 
ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می باشد. به این معنا که طراحی سایت به گونه ای می باشد که سایت را برای ابعاد غیر متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار می گیرند و شما به راحتی آنها را می بینید و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال استفاده را خواهند برد. 


 چگونه بفهمیم یک سایت ریسپانسیو طراحی شده است؟ 

برای تست رسپانسیو می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize خارج کنید و با موس خود صفحه مرور گر را کوچک و بزرگ کنید، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا zoom out و اسکرول ندارند، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید. 
در سالهای اخیر توجه زیادی به این نوع از طراحی شده است، طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند. 
گوگل نیز رسما طراحی وبسایتها بصورت واکنش گرا را توصیه کرده است.



 طراحی یک سایت واکنش گرا برای گوگل این مزیت را دارد که محتوای پایگاه اینترنتی را یک بار شاخص گذاری کرده و صفحات آن را امتیازدهی می کند و هم برای سایت این مزیت را دارد که رنک صفحات آن روی یک آدرس اینترنتی (URL) جمع می شود و این موضوع برای ارتقاء در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است. 
برای روشن شدن موضوع تصور کنید که دو نسخه سایت، یکی برای کامپیوترهای معمولی و یکی هم برای موبایل، در اختیار دارید. با توجه به اینکه این دو سایت، یک سایت هستند اما برای نقاط مختلف مطالبشان یکی است.
روبات گوگل پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه موبایل می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان “تکراری” یا “Duplicate” می شناسد که باعث نزول رنکینگ سایت شما خواهد شد. 

 همچنین لینک دهی، به اشتراک گذاری و تعامل با محتوایی که در یک سایت و یک آدرس اینترنتی (URL) قرار دارد برای کاربران راحت تر است و گوگل به این موضوع نیز بسیار اهمیت می دهد. 
دیگر اینکه مدیریت محتوا و اجرای پروژه های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز در یک سایت آسان تر و اقتصادی تر از انجام آنها برای دو سایت است. 

به طور خلاصه مزایای طراحی ریسپانسیو شامل موارد زیر می شود: 

1- صرفه جویی در هزینه 
2- صرفه جویی در زمان 
3- سبقت از رقیبان 
4- افزایش ترافیک سایت 
5- جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری 

برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت حرفه ای با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید. تلفن تماس: 77409980

منبع : طراحی سایت ریسپانسیو

لیبل:طراحی سایت شرکتی |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت  |طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()