نوشته شده توسط : پویا عماد

الف )بسته بندي شیشه اي یا ظروف شیشه اي

 یکی از قدیم ترین ظروف بسته بندي مواد ظروف شیشه اي است در باسـتان قدیم ساخت بطریهاي شیشه اي یک صنعت مهم بشمار می رفته است

 مزایا شیشه و ظروف شیشه اي در بسته بندي کالا

- شیشه از نظر شیمیایی خنثی است به عبارتی با محتواي درون خود هـیچ واکنشی نشان نمی دهد ، طعم و مزه محصول در بسته بندی شیشه بـدون تغییر حفظ می شود. 

- شیشه غیر قابل نفوذ ،

 فاقد بو و بهداشتی می باشد.

 - ظرف شیشه اي از استحکام خوبی برخوردارند و به اشـکال ، انـدازه هـا و رنگهاي مختلف ساخته می شود 

 شیشه شفاف بوده و اجازه رویت محتواي خود را به خریدار و عرضه توسط فروشنده در فروشگاههاي زنجیره اي می دهد.ویژگی بسته بندي شیشه اي - 

« باید نیازهاي مصرف کننده نهایی را برآورده سازد - باید خصوصیاتی دارا باشد که آنرا براي عملیـات شـکل دادن مناسـب میسازد - باید با هزینه هاي تولید شود که در بازار فروش رقابت کند .» چاپ کاتالوگ

معایب شیشه و ظروف شیشه اي 

- « شیشه حساس به شو کهاي حراراتی و عوامل خارجی است لـذا میـزان درصد شکستن شیشه یا ظروف شیشه اي در مقایسه با مواد اولیه بسـته هاي دیگر بالا است. - ظروف شیشه اي وزن زیادي دارد که باعث افزایش هزینه حمل ونقـل آن نسبت به انواع دیگر بسته بندي می شود. - این خطر وجود دارد که در هنگام پرنمودن محصول در ظروف شیشـه اي قسمتی از آن خرده شده به مواد غذایی انتقال یابد.» قاب موبایل



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

1. جلب توجه نموده و چشمگیر باشد.

2. اطلاعات مندرج روي بسته بندی باید واضح و روشن باشـد . 

اطلاعـات شامل ( نام سازنده – ترکیبات محصول – قیمت – وزن – نحوه استفاده و از همه مهم تر نقطه قوت و یژگی محصول را نشان می دهد ) .

3. ایجاد تصورات ذهنی و بصري مناسب براي مصرف کننده

4. برقراري ارتباط مناسب با محتواي داخل بسته بندي

5. بسته باید مقرون به صرفه باشد.

6. بسته باید به فروش کمک نماید ( عملکرد تبلیغاتی )

7. بسته باید بر طبق قوانین دولت و محیط زیست ساخته شود.

8. بسته باید بادوام بوده تا در برابر شرایط ناهنجار حمل ونقل مقاوم باشد.

9. بسته بندی محصولات هر کشور باید با توجه به هنجارهاي فرهنگی آن جامعه طراحی و ارائه گردد .

10. آسان باز و بسته شود یا طرز استفاده از آن براي نوبتهاي بعدي است .

11. ایجازگویی و پرهیز از طرحها و فرمها و نقوش شلوغ خسته کننده است .چاپ کاتالوگ



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

معایب بسته بندي

 « معایب یک بسته بندی صیحیح در مقابل محا سن آن ناچیز اسـت ولـی در یک کلام عیب بسته بندي را در افزایش هزینه تولید می دانند و از طرفی در صورت عدم بازیافت و تجزیه در محیط زیست آلودگی محیط زیست مهمترین عیب بسته بندي محسوب می گردد و در خصوص افزایش هزینه تولید با توجه در نتیجه در حین نگهداري، حمل ونقل براي بسیاري از کالاها غیـر تحملـی منجر به کاهش هزینه می گردد.»

 



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف بهداشتی ،آرایشی در کشور و در سـطح جهان و نیز رقابت چشمگیر هر کدام از شرکتها بـراي کسـب بـازار هـدف و رضایت مشتریان بـالقوه و ارائـه مارکهـاي مختلـف بـا خصوصـیات متنـوع محصولات بهداشتی و آرایشی نقش بسته بندی بعنـوان یـک معـرف کـالا مشخص می گردد . زیرا که جهان گامی به سوي سلف سرویس برمیدارد . و در فروشگاههاي مختلف و متناوب محصولات مشـابه بـا مارکهـاي متفـاوت و خصوصیات ویژه جلب توجه کرده و ارتباط بین فروشندگان و مصرف کنندگان نهایی به حداقل ممکن رسیده است « گاهی بسته بندي وظیفه فروشنده را بهتر از آدم زنده 



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

بسته بندی عبارت است از ساخت محفظی که سلامت کالاها محتواي خود را از مرحله بعد از تولید تا مرحله مصرف حفظ می نماید و به فروش کمک می نماید - به هر محفظه اي که حاوي کالایی باشد و د رمحافظت و انتقال کالا تسهیل ایجاد نمایده بسته گویند - بسته بندي پیام تولید کننده را به خریدار می رساند و بین آنها برقرارکرده و اطلاع رسانی مینماید. - مرحوم دهخدا در فرهنگ خود بسته بندي کردن را عبارت از : بستن اشیاء متفرق در یک لفاف یا در یک صندوق بیان میکند. - بسته بندي عبارت است از ساخت یا تهیه ظرف محـافظی کـه سـلامت و کالاي مظروف یا محتواي خود را در فاصله زمانی بعد از تولید و در مراحل حمل و نقل ، انبارداري ،توزیع تا مصرف نهایی حفظ نمـوده و از صـدمات احتمالی فیزیکی یا شیمیایی آن جلوگیري می نماید . - بسته بندي را می توان پوششی از یک سیستم دانست که کالا نامیده مـی شود. - بسته بندي از دیدگاه PAINE یک سیستم که زمان تهیه کالا را جهت انتقال ، توزیع ، ذخیره ، خرده فروشی و مصرف کاهش می دهد . - یک مفهوم تضمین کننده براي تحویل مطمئن کالا به آخرین مصرف کننده در شرایط مطلوب یا حداقل هزینه است. - یک عمل فنی اقتصادي است که هزینه تحول کالا را به حداقل می رسـاند در حالی که فروش و در نتیجه سود حاصل از آن را به بالاترین حد افزایش میدهد. - امروزه بسته بندي یا ریشه کلمات PACKING یا PACKAGING و یا WARPING و یا TO PACK که اکثر لاتـین اسـت و بـه معناي حمایت کردن می آید.چاپ کاتالوگ | فروش مونوپاد



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

« کشور ایران به لحاظ موقعیت استراتژیکی که در منطقه دارد از دیر باز سابقه مراودات تجاري داشته و کالاها و محصولات خود را بصورت کاروانهاي حـاوي پارچه ، ادویه ، مصنوعات دستی به دیگر ممالک ارسال نموده است و بسـته بندي این نوع کالاها نوعا از بسته بندیهاي کیسه اي همانند گـونی ، چـوبی ، مانند صندوقهاي مکعب مستطیل که براي مسیرهاي طولانی مناسـب بـوده ، تشکیل شده است. صنعت بسته بندي در ایران کمتر از نیم قرن سابقه دارد در حالی که در اروپا این صنعت دو قرن پیش راه اندازي شده و امروزه درآمد هاي قابل تـوجهی را براي تولید کنند گان کالاهاي صنعتی و کشاورزي تامین می کند.» « صنعت بسته بندی در ایران با ساخت قوطی فلزي توسـط شخصـی بنـام « درخشان » در سال 1309 هجري شمسی آغاز و تاریخچه بسته بندی مـوا د غذایی را نیز با همین تاریخ مقارن می دانیم و همچنین اولین کارخانـه کاغـذ سازي در سال 1328 در کهریزك احداث شد که کاغذ هاي باطله را براي تولید کاغذ و مقوا استفاده می نماید بعد از آن تعدادي واحد تولیدي دیگر در سـایر نقاط ایران بوجود آمد . اساس صنعت کاغذ سازي در کشور برا اساس تولیـد خمیر و کاغذ شکل گرفت و سپس روز به روز کاملتر گردید. در سال 1330 اولین قوطی فلزي جهت بسته بندي روغن نباتی جامد بوسـیله دستگاههاي مدرن ساخته شد و در سال 1344 سیستم لاك زنی اتوماتیک در ایران نصب ومورد بهره برداري قرار گرفت.» 2 در حال حاضر صنایع داخلی قادر به ساخت لایه بیرونی کارتن ، کاغـذ هـاي مورد استفاده در جعبه و کاغذ هاي حفاظت شده ، لایه هـاي پلیمـري بـراي محصولات پاستوریزه و استرلیزه می باشد. « اولین کارخانه مدرن ایران در سال 1349 در هفت تپه خوزستان براي تولید کاغذ هاي تحریر با استفاده از تفاله نیشکر احداث شد. متعاقب آن کارخانه چوب و کاغذ ایـران ( چوکـا ) بـا اسـتفاده از خمیرهـاي وارداتی و خمیر هاي داخلی، کاغذ هاي کرافت و بسته بندي را تولید نمود.» مونوپاد

 



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

« بسته بندی ها با توجه به نوع کالا بکار رفته در آن ( کاغذ ، شیشـه ، فلـز ، پلاستیک ) داراي تاریخچه متفاوتی است ولی بطور کلی از نحوه بسته بنـدي کالاها تا 8000 سال پیش اطلاعات درستی در اختیار مانیسـت امـا تحقیقـات نشانگر آن است که از 8 قرن پیش از میلاد مسیح ، کالاها با استفاده از بسته بندي پارچه اي ( مسنوجات ) یا در ظروف گلی و شیشـه اي زمخـت حمـل و جابجا می شدند. 1550 سال پیش از میلاد بطري سازي در مصر رایج شد و همزمان با آن بـراي جابجاي ماکیان از سبد هاي بافته شده از برگ درختان خرما اسـتفاده مـیمودند . چینی هاي 200 سال پیش از میلاد از پوست درخت توت کاغذ ساخته و بشکه چوبی در یونان و رم باستان رواج داشت و براي عطر و ..... از بطـري استفاده میشد. به سبب پیشرفت صنعت شیشه سازي در سالهاهی بعد از 400 میلاد ، محصولات شیشه اي از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با قیمت گـزاف عرضه می شوند و در این میان شیشه هاي مرغوب گرانبها تر از طلا و نقره بود . اولین بار در سال 105 میلادي در سی یانـگ چـین توسـط ( TSAI.IUN) کاغذ ساخته شد در سال 750 میلادي صنعت کاغذ سازي بـه خـاور میانـه و سپس به اروپا رسید . در سال 751 میلادي وقتی که سمرقند تصرف اعراب در آمد کارخانه کاغذ سازي آن شهر در اختیار مسلمانان قرار گرفـت . در سـال 868 میلادي اولین نشانه هاي چاپ از چینی ها باقی مانده است. در سال 1200 میلادي آهن و قلع اندود در بوهیما توسـط کـارگرانی کشـف و ساخته شد و در صنعت بسته بندي بکار رفت و 3 قرن پس از آن هنـر تهیـه برچسب و بافت ساکها ي کنفی رواج یافت . قدیمی ترین پوشش کاغذ چاپی از آندره اس برنادت در آلمان می باشد. در سال 1575 میلادي آهن سفید شناخته شد ولـی زمـان سـاخت آن در انگلیس به سال 1665 متقارن با صدور قلع به آلمان برمیگـردد و در قـرن 17 میلادي هنر کاغذ سازي به آمریکا رفت و همچنین اولین نوشابه گازدار بخاطر دسترسی به بطري محکم و چوب پنبه از شیشه در سال 1700 مـیلادي تهیـه گردید. آهن سفید در سالهاي بین 1720 تا 1730 مورد مصرف زیادي داشـت اولین قوطی فلزي با استفاده از لحیم در سال 1764 توسـط کارخانـه توتـون سازي وارد بازار گردید. استفاده از شیشه در صنعت بسته بندي کشورهاي اروپایی از قرن 18 میلادي در انگلستان شروع و همزمان با آن از جعبه هاي لحیم شده نیز براي عرضه مواد غذایی خشک استفاده میشود. در سال 1804 میلادي « نـیکلا آپـرت» نگهدار ي مواد غذایی را به روشهاي دودي کردن ، خشک کردن و بسته بندي کمپوت و کنسرو در مرحله اول با استفاده از ظـروف شیشـه اي و سـپس در قوطی هاي فلزي ابداع نمود. در اواخر قرن 18 میلادي ساخت جعبه هاي کاغذي ، کارتن هاي چاپ شـده ، عرضه کوکاکولا و پپسی کولا در بطري هاي شیشه اي رواج یافت. توسعه صنعت پلاستیک به سـال 1843 بـر مـی گـردد وقتـی کـه دکتـر MONTGOMERIE جراح آفریقاي جنوبی گزارش داد با استفاده از ماده اولیه کائو چو GUTTA PERCHA دسته خوبی می تـوان بـراي چـاقو ساخت و بعد از آن شرکت GUTTA PERCHA تاسیس شد و جوهر دان و توپ بیلیارد نیزتهیه گردید استفاده از پلاستیک از سال 1909 میلادي پس از تلاش دکتر هندریک بیگلند آغاز گردید و اسـتات سـلولزي بـراي مصـارف عکاسی بدست آمد و همچنین با کلیت تهیه که اولین رزین مصنوعی و شروع صنعت پلاستیک مصنوعی بود. در سال 1907 بشکه ها ي فولاد بعنوان جایگزینی براي بشکه هـاي چـوبی و استوانه اي ابداع شد و استفاده از پلاستیک تجاري از سال 1909 میلادي آغاز گرید. از دهه 1930 به بعد استفاده از پلاستک در صـنعت بسـته بنـدي رواج یافت . دربهاي پلاستیکی براي مصارف لوکس عرضه و پلی استر توسط انگلـیس هـا کشف بعد از جنگ جهانی دوم 1945 استفاده از مواد پلاستیکی بطور معمـول در صنایع بسته بندي مواد غذایی گسترش یافت که انقلاب نـوین در صـنعتبسته بندی نامیده میشود. نخسـتین بسـته بنـدي سـاخته شـده از فویـل آلومینیوم در سال 1950 به بازار آمد و 8 سال بعد قـوطی آلومینیـومی نیـز طراحی و یه علت داشتن مزایایی از قبیل حمل و نقل آسـان و مقاومـت در برابر تغییرات شیمیایی به سرعت رواج یافت. در اواخر دهه 1970 میلادي شیشه براي مصارف گران قیمت و در دهه 1990 به دلیل قابلیت بازیافت مورد توجه بیشتري یافت و بسته بندي هاي کاغـذي در دهه 1990 به علت گرایش به حفظ محیط زیست نیز گسـترش یافتـه وبهـره برداري از بسته هاي فلزي روز به روز کمتر شد. گزارش شده است که در اروپا و آمریکا استفاده از قوطی هاي فلزي در مورد مواد غذایی کنسـروي کـاهش چشمگیري یافته است. از محصولاتی که هزینه هاي بسته بندي آنهـا نـاچیز است می توان از ماشینهاي اداري 1/4 % ، قطعات خود کار 5% نـام بـرد . در خصوص کالاهایی که با ارزشند و محافظت آن از اهمیت زیادي برخوردار است هزینه بسته بندي افزایش میبابد بعنوان مثال هزینه بسته بندي مواد غـذایی 21% ، داروها 26% ، لوازم آرایشی 36% ، گرانترین بسته بندي صـابونی 50% و خمیر دندان 70 % قیمت فروش می باشد.» خرید مونوپاد



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

از آنجائیکه بسته بندی از ابزارهاي مهم در بعد ملی و بین المللـی اسـت لـذا نقش کلیدي خود را دارد . افزایش ، کاهش موجودي انباربه حداکثر رسـاندن سود بنگاههاي تولیدي نشان داده است . بنگاههاي اقتصـادي بـراي تقویـت قدرت رقابت خود در بازارهاي داخلی و خارجی ، سالهاست کـه بـه موضـوع بسته بندي توجه دارند و از طراحی ، گرافیک ، رنگها و به کاربردن بسته بندي مناسب براي افزایش سهم بازار خود در مقایسه با رقبا بهره می گیرند. یک بسته بندي مناسب قادر است به عنوان یک فروشنده خاموش نقش خـود را ایفاء کند با توجه به آنکه بسته بندی فقط در قلمرو تولید قرارندارند . بلکه در حیطه امور بازاریابی نیز قرار میگیرد تصمیم گیري در مورد نحوه انجام آن وظیفه مشترك مدیران تولید و بازارها می باشد. وظیفه بسته بندي از نظر ایجاد رابطه با مشتري القاء نیاز و ترغیب مشتري به خرید در زمره وظایف مدیران بازاریابی است و تصمیم مشترك آنها با مدیران تولید می تواند در اتخاذ روش مناسب و جذاب بسته بندي و بازاریـابی مـوثر واقع شود تحقیقات و پژوهشهاي شرکتها بزرگ در زمینه بازاریابی و راههـاي پیشبرد فروش نشان می دهد که بسته بندی بیشترین اثر را در جذب مشتري و روش فروش در بازارهاي داخلی و خارجی دارد. « بسته بندي خوب براي یک کالاي جدید ، مستلزم تصمیم گیر ي در مـوارد زیادي است. اولین کار در جهت انجام این مهم ، ایجاد یک تصور از بسته بندي است . منظور از تصور بسته بندی این است که ببینیم بسته بندي چگونه باید باشد یا براي کالا چه کاري را انجام دهد ؟ تصمیم درباره سایر عناصـر بسـته بندي ، نظیر اندازه ، شکل ، مواد اولیه در آن ، رنگ و محـل تجـاري ،دومـین کاري است که باید انجام شود. این عناصر ،براي حمایت از جایگاه و خط مشی بازاریابی کالا باید با یکدیگر به نحو مناسـبی تلفیـق شـوند . بسـته بنـدي همچنین باید با تبلیغات ،قیمت و توزیع کالا نیز سازگاري کامل داشته باشد.» 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

ترکی استانبولی (به ترکی استانبولی: Türkçe و یا Türkiye Türkçesi) یکی از زبان‌های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوز، زبان‌های ترکی است که ۸۳،۰۰۰،۰۰۰ نفر در سراسر جهان به عنوان زبان نخست یا دوم با آن سخن می‌گویند[۷] [۸] [۹] [۱۰] این زبان رایج‌ترین زبان از شاخه‌ی زبان‌های ترکی می‌باشد. جغرافیای آن شامل ترکیه و قبرس شمالی و قسمت‌های کوچکی در عراق، یونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی و دیگر قسمت‌های شرقی اروپا را شامل می‌ود. سالانه جمعیت بسیاری نیز از ترکیه به غرب اروپا و بویژه آلمان مهاجرت می‌کنند که موجب تکلم ترکی در آن مناطق می‌گردد.

ریشهٔ زبان ترکی را می‌توان در آسیای مرکزی جست. با گسترش قلمرو امپراتوری عثمانی این زبان که زبان رسمی آن‌ها بود اصلاحات بسیاری می‌یافت. به طور مثال آتاتورک (اولین رییس جمهور ترکیه) در سال ۱۹۲۸، الفبای عثمانی را با الفبای آوایی لاتین جایگزین نمود و کلمات بیشمار عربی، فارسی و... را از این زبان حذف نمود.

 

محتویات

  • ۱ الفبای ترکی استانبولی
  • ۲ واژه نامه
  • ۳ منابع
  • ۴ جستارهای وابسته

 

الفبای ترکی استانبولی

 
آتاترک و تدریس نمادین ۲۹ حرف جدید ترکی در شهر سینوپ ۱۹۲۸ میلادی

الفبای ترکی استانبولی، از بیست و نه حرف از حروف لاتین تشکیل شده است. که با تغییرات جزئی بصورت الفبای ترکی در آمده است. تغییر خط و جایگزینی حروف لاتین به جای حروف عربی با قانون شماره ۱۳۵۳ که در سال ۱۹۲۸ میلادی به تصویب رسید و مقرر گردید که حروف الفبای عربی، از مجموعه سازمانی الفبا و زبان کشور ترکیه نسخ و به جای آن ۲۹ حرف از حروف لاتین جایگزین گردد. بدین طریق سیستم نوشتاری ترکیه از ترکی عثمانی به ترکی لاتین (Latince yazılan türkçe) تغییر یافت. این حروف عبارتند از:

A a, B b, C c, Ç ç, D d, E e, F f, G g, Ğ ğ, H h, I ı, İ i, J j, K k, L l, M m, N n, O o, Ö ö, P p, R r, S s, Ş ş, T t, U u, Ü ü, V v, Y y, Z z

ترجمه متن انگلیسی به فارسی | ترجمه متون | سایت ترجمه انگلیسی به فارسی



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پویا عماد

زبان ارزیا (به انگلیسیErzya language)(به روسیэрзянь кель)

ترجمه متن انگلیسی به فارسی

از زبان‌های اورالی رایج در روسیه و کشورهای آسیای مرکزی و اروپایی است که نزدیک به پانصدوبیست هزار تن گویشور دارد.زبان ارزیا در جمهوری خودمختار موردوویا بهمراه زبان موکشا و روسی یکی از سه زبان رسمی بشمار می‌رود.این زبان به الفبای سیریلیک نوشته می‌شود و به گروه زبان‌های موردوینی اورالی تعلق دارد.



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()